hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

[1]

Roken ?

17-01-07 11:46:04 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
Volgens mij is het apart zetten van mensen met andere gewoontes dan de rest discriminatie. Roken is een gewoonte en ik voel mij vaak zat gediscrimineerd als ik weer eens een peuk op een afgezonderde plek sta weg te blazen. Het gaat mij om het principe ,ik vind wel dat je als niet roker niet mee hoeft te genieten en recht hebt op een rookvrije gelegenheid.

Artikel 90quater Wetboek van Strafrecht
Art. 90quater. Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.

17-01-07 11:53:36 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende

WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
roep ik al jaren word niet naar geluisterd.

is al een topic over ;)

17-01-07 11:57:24 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote deekayblue:
Volgens mij is het apart zetten van mensen met andere gewoontes dan de rest discriminatie. Roken is een gewoonte en ik voel mij vaak zat gediscrimineerd als ik weer eens een peuk op een afgezonderde plek sta weg te blazen. Het gaat mij om het principe ,ik vind wel dat je als niet roker niet mee hoeft te genieten en recht hebt op een rookvrije gelegenheid.

Artikel 90quater Wetboek van Strafrecht
Art. 90quater. Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
Alle cafés rookvrij! Dat ben ik met je eens makker. ;)

17-01-07 11:58:36 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
@Twaggy ik heb die topic niet gevonden met de zoek optie.:$

17-01-07 12:04:17 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende

Tovenaar
Hell no cafés rookvrij. dat gaat dus niet gebeuren aangezien de horeca flinke verliezen gaat lijden dan.

17-01-07 12:04:50 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid

WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Je word niet apart gezet...

Je hoort gewoon bij de rest, maar als je gaat roken, even afzonderen van de rest. Je kunt toch andere rokers meenemen?
Als je gaat rukken bijvoorbeeld (ook een gewoonte voor sommigen(a)) dan doe je dat ook niet bij mensen die daar last van hebben, maar afgezonderd :P

Tenzij je een sicko creep bent ofzo...

17-01-07 12:12:31 - Quote! - @Pietjuhh
Pietjuhh
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 713
Wnplts: Zeist
cafe's rookvrij?? dan komt er niemand meer geloof me..je kan een rookvrij cafe maken..maar niet alle cafe's!!
ik voel me vaak weggezet als je weer bij die paal op het station staat..je kan niet eens lekker zitten!:(

17-01-07 12:21:04 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid

WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Pietjuhh:
cafe's rookvrij?? dan komt er niemand meer geloof me..je kan een rookvrij cafe maken..maar niet alle cafe's!!
ik voel me vaak weggezet als je weer bij die paal op het station staat..je kan niet eens lekker zitten!:(

Dan moet je stoppen (a)

17-01-07 12:22:04 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
@Pietjuhh
hmm.. als cafe`s rookvrij zouden worden dan zou ik toch gaan. in Engeland is dat al behoorlijk aan de gang. In zulke gevallen stap ik even naar buiten en pas me netjes aan, ik wil niemand hier mee lastigvallen

17-01-07 12:57:41 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

Quote deekayblue:
Pietjuhh
hmm.. als cafe`s rookvrij zouden worden dan zou ik toch gaan. in Engeland is dat al behoorlijk aan de gang. In zulke gevallen stap ik even naar buiten en pas me netjes aan, ik wil niemand hier mee lastigvallen

Respect voor die visie. Maar het zit eraan te komen, geloof me. Ik vind het niet meer dan terecht. Want ik word elke ochtend na het uitgaan slecht wakker door de rookstank. :( Het is nu gewoon zo dat nietrokers gewoon last van jullie verslaafdheid hebben. En dat vind ik niet terecht.

17-01-07 13:03:16 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Drugsgebruikers worden in het algemeen gediscrimineerd, behalve als je alcohol gebruikt... want dat mag van de wet. Vele onderzoeken hebben inmiddels aangetoond dat alcohol net zo schadelijk is als enge drugs als heroine etc. en dan waarschijnlijk nog sneller verslavend ook. Waarom een wetgever een softdrug als cannabis nog altijd illegaal houdt en steevast de andere kant op kijkt als er kritiek komt over het tomeloze alcoholgebruik in ons land (tenzij het om jongeren gaat) en alle schade en leed die daarmee veroorzaakt wordt... jij mag het zeggen.
Discrimineren is blijkbaar des mensen, het toont hoofdzakelijk hoe wij veel meer een emotioneel wezen zijn dan we denken. We vinden onszelf zo rationeel... nou vergeet het maar. Angst is en blijft onze grootste drijfveer.

17-01-07 13:11:20 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

Tsja, je hebt gelijk Ines.

17-01-07 13:18:05 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
Discrimineren is een eng woord. Eigenlijk is het de gewoonste zaak van de wereld om onderscheid te maken, we zijn toch allemaal uniek ?

17-01-07 13:20:10 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende

Quote Pietjuhh:

ik zoek die paal vaak niet eens meer op
ik ga gewoon ergens staan roken

17-01-07 18:03:54 - Quote! - @Leeg Hoofd
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Ik wil later niet gaan roken, nu kan het nog..

18-01-07 10:38:13 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
ik ook maar dan later..:P

18-01-07 11:13:59 - Quote! - @Thommy
Thommy
Erelid

WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Quote Larsjes:
Ik wil later niet gaan roken, nu kan het nog..

Jij wordt binnen 2 jaar een roker..

18-01-07 11:14:19 - Quote! - @Thommy
Thommy
Erelid

WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Quote deekayblue:
ik ook maar dan later..:P

Jij nooit meer (A)

18-01-07 13:04:43 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
true:$

18-01-07 13:07:07 - Quote! - @NeaRoW
NeaRoW
Erelid

WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Rookvrij for the win :) Als nou iedereen stopt met roken, en de verkoop dus ook, dan zijn we van het gezeik af trouwens.

Onmogelijk.

18-01-07 13:09:35 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
ga meteen stoppen ,ben trouwens net gestopt ,stop per dag heel vaak met roken..:P

18-01-07 13:20:12 - Quote! - @Jboog
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
cafe;s rookvrij.. zie je het al gebeueren met 20 graden onder nul en het halve cafe staat buiten te roken??.. achterlijk gewoon...

18-01-07 13:40:39 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

S
:( al vriest het 50 graden (erg he) sta ik nog buiten te roken . je moet wat over hebben voor je verslaving (als je em wil houden zoals ik).trouwens je mag je bier niet eens op straat opdrinken.8)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven