|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Redelijk goed geslapen. Ben alleen wel een keertje door de pijn in mijn linkerheup wakker geworden. |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.030 OTindex: 93.513
|
och, en dan val je weer snel in slaap? ben je op je linkerheup gevallen?
onze hond is gisteren door een everzwijn aangevallen, wonden moestten gehecht worden..
|
|
WMR-kok Oudgediende
Niet gevallen lag te slapen op mijn rechterkant, en werd door een stekende pijn in de linkerheup wakker. Ben ongeveer een uur wakker geweest daardoor. Ik hoop dat de verwondingen bij de hond meevallen. Geef hem/haar maar een knuffel van mij. |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: dank je, het zal weer weer genezen, hoop ik.. hij is niet meer de jongste.. .. vraag me af of hij het nu afgeleerd heeft achter zwijnen aan te gaan... maar betwijfel het .. en nu is alle pijn weg en voel je je weer fit? |
|
WMR-kok Oudgediende
De pijn is absolute niet weg, voel het nog steeds zeuren. Gelukkig is dit vol te houden. En fit...., nou ja staat op het punt de eerste joint aan te steken. Het zal niet lang meer duren voordat die aan moet. Ik draag nu vandaag voor het eerst ook mijn teenstuk. |
|
allone Oudgediende
|
hoop dat de pijn wegtrekt... kookplannen voor vandaag? |
|
WMR-kok Oudgediende
Ik hoop dat bij de groenteboer verse shiitakes zijn. Anders hoop ik dat ze bij de Supermarkt te verkrijgen zijn. Als dat niet het geval is, dan moet ik als de bliksem een ander recept gaan uitzoeken. |
|
allone Oudgediende
|
wat zijn shiitakes? |
|
WMR-kok Oudgediende
Chinese paddenstoelen. Vroeger kon je ze alleen gedroogd kopen, maar tegenwoordig wordt het ook in Nederland gekweekt. |
|
allone Oudgediende
|
aj, en kunnen die vervangen worden door andere paddestoelen? .. maw hebben ze een hele aparte smaak? |
|
WMR-kok Oudgediende
Qua smaak eigenlijk niet, maar je kan altijd het recept aanpassen. Maar bij de Chinese gerechten wil ik eigenlijk geen concessies maken. Zoveel mogelijk verse Chinese producten. Shiitakes hebben inderdaad een aparte smaak. |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: mmm zelf chinees maken is waarschijnlijk lekkerder dat bij de chinees iets halen? |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.391
|
Goedenmorgen iedereen |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: dwz dat jij echt chinees chinees kookt? zoals in china? .. loempia kan lekker zijn.. maar ik houd het maar bij indisch... moet aldoor denken aan het liedje 'en de chinees doet veel meer met vlees' |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Hoe lang is een Chinees en is het lekker? |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: als het lekker smaakt, maakt t niet uit, of het al dan niet 'authentiek' is @Giovanni: ja, ik ken Hoelang.. is een kennis van mij, maar niet zo lekker |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
Giovanni Oudgediende
|
Zij ook? eigenlijk even naar buiten, maar ik heb geen zin |
|
WMR-kok Oudgediende
Ontbijt is klaargemaakt. Een zoete witte ui met een beetje verse gember geroerbakt, toen een paar stukjes kip toegevoegd en geroerbakt. Vervolgens de witte rijst erbij en roerbakken. Dan toevoegen beetje sojasaus, oestersaus en rijstwijn. Even verder roerbakken en klaar is kokkie. Bereidingstijd, ongeveer 10 minuten. |
|
Giovanni Oudgediende
|
Wat heb je als lunch? Water en brood? |
|
WMR-kok Oudgediende
@Giovanni: Lunch??? Hiermee moet ik het doen tot vanavond. |
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
Goedemorgen iedereen, ik zit in de auto naar Hilversum, daar ga ik luchen en lekker winkelen en daarna door naar het hotel in putten. Ik probeer niet aan HEM te denken, maar het valt niet mee. |
|