snoep van vroeger |
MIADIA Oudgediende
WMRindex: 5.489 OTindex: 6.503
|
ijsbonbons |
|
nietmeer
|
Belga kauwgom |
|
Sophiesticated Oudgediende
WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
Dit is een smakelijk topic Chocoladesigaretten |
|
ikke98 Erelid
WMRindex: 387 OTindex: 4.105
|
|
|
Sophiesticated Oudgediende
WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
Ze lijken uitgestorven |
|
MIADIA Oudgediende
WMRindex: 5.489 OTindex: 6.503
|
leven alleen zo rond sinterklaastijd |
|
nietmeer
|
@MIADIA: Nee hoor Die zijn helemaal niet meer te verkrijgen. Roken moet tenslotte ontmoedigd worden. Dus ook geen chocolade sigaretten meer. Vooral die sigaretjes van suikergoed mis ik erg. (Zie eerste pagina) |
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@Grouse: ik zag ze anders laatst nog ergens hoor toen dacht ik nog, lekker aanmoedigend om te gaan roken |
|
nietmeer
|
|
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ja shit, als ik dat nog wist had ik dat in m'n vorige post al gezegd |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
dikke scheet |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.009 OTindex: 93.473
|
zwart op wit..
wat ik niet mis, want ik vond het niet lekker, raar poedertje, je had ze in 2 smaken.. maar vraag me nog steeds af wat het eigenlijk was.. weet iemand dat? |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@allone: dat was toch gewoon salmiak-poeder? |
|
speediegonzalez Senior lid WMRindex: 226 OTindex: 83 Wnplts: overal, en
|
stroopsoldaatjes al geweest?in nijmgen zat een winkel die daar in deed. is nou failiet... had allemaal oud hollands snoepgoed. btw ik krijg honger van dit topic. |
|
bsur Erelid
WMRindex: 921 OTindex: 5.819
|
Die keiharde brokken lichtroze druivesuiker... weet niet hoe ze heten. Dropstaafjes zoals ze vroeger smaakten. Manna zoals het vroeger smaakte. |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
kauwgomballen, 2 voor 1 cent |
|
nietmeer
|
Je had ook van die papieren zakjes, met 3 vakjes. In 1 vakje zat een soort staafje van snoep, in de andere twee sinaasappel en aardbeienpoeder. Dan kon je met dat staafje het poeder eruit halen, en als je er zat van was, at je het staafje op xD
|
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
bij de dekamarkt nog, rond sinterklaas had ze toen voor de gein meegenomen, omdat een vriend geen sigaretten kon betalen |
|
Judywesl Erelid
WMRindex: 643 OTindex: 5.968
|
vroeger na het zwemmen mochten we van mijn vader altijd iets uit de automaat kiezen en dan kozen we meestal een rolletje Fruitella want dan hadden we meer snoepjes dan 1. nu weet ik niet of die nog in de automaat liggen bij het zwembad maar ik koop eigenlijk nooit meer Fruitella |
|
nietmeer
|
Gepofte rijstkorrels, je ziet ze alleen nog maar op kermissen |
|
Judywesl Erelid
|
mamameisje: is niet waar, ligt nog in elke supermarkt hoor onder de naam manna |
|
joop23
|
Eigenlijk bijna alles wat hier langs komt (stroopsoldaatjes, manna, zoethout) kom ik nog vaak tegen op de kermis of bijvoorbeeld bij Jamin (erg groot assortiment)
Alleen de lange jan in salmiak-smaak niet, daar heb je me nou net op een goed idee gebracht Judywesi. |
|
Judywesl Erelid
|
@joop23: alleen het lezen ervan maakt al dat ik zin heb in lange-jan salmiak |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.009 OTindex: 93.473
|
biscuitjes met roomboter en hagelslag er op, zo serveerde mijn oma haar koekjes |
|
nietmeer
|
@Judywesl: lange jan, is dat zo'n dunne plastic staaf met salmiak-poeder erin? Ik weet een winkeltje waar je die wel kan kopen. |
|