|
nietmeer
|
Ik weet dat dakramen schuin zijn. Ik slaap al zeven jaar onder verschillende dakramen. Maar een definitieve luxaflex is dan wel vaag, ja. Ach, ziet er vast heel decoratief uit. Net als een hor voor een kantelraam: dan kan het raam niet open, en heeft de hor ook geen zin... Volgens mij was het luxaflex: lux - licht, flex-ibel, a of i omdat luxflex niet klinkt. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Luxaflex is een merknaam Net als Imperial..
is r nog iemand wakker? |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
WMRindex: 151 OTindex: 5.767 S |
Hallo! |
|
nietmeer
|
Ik heb mijn bakkerskleding. |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
Goed zo! |
|
nietmeer
|
Ik heb mijn munten . Al is 1 ervan niet degene die ik had besteld... |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
Vailan: Haha, lol. |
|
nietmeer
|
Eerst niet, maar nu krijg ik alsnog de goeie toegestuurd en mag ik de verkeerde houden . |
|
nietmeer
|
Alev: bakkerskleding? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een groot schort?
En jij mocht mij en mijn muziek; ik mag jou en jouw muziek ook. Ik heb die Sonata Arctica opgezocht. Die vond jij toch zo mooi? |
|
nietmeer
|
KOEKOEK! Waar is iedereen? Zijn we allemaal braaf iets nuttigs gaan doen of zo? *blaast op scheidsrechtersfluitje* FIIIIIIIIIIIIII! |
|
nietmeer
|
Bakkerskleding... Een zwarte broek met heel groot BAS op de kont. Een witte koksshirt. Een witte pet. En een zwarte schort.
Sonata Arctica vind ik geweldig. Het is een mix van metal en klassiek. |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Geeft BAS nu een legitieme reden om naar konten te kijken? Jammer dat er geen BAS in heel limburg is |
|
nietmeer
|
Alev: Sonata Arctica is gewoon gaaf! Ik heb niks aan stijlbeschrijvingen, daarvoor snap ik te weinig van muziek.. En nou heb ik iets heel anders in mijn hoofd: een drie-akkoord symfonie schiet de ruimte in de maan hangt bovenkant-onder ik weet niet waarom het is, ik ben er met mijn hoofd nog bij, en nog steeds vertik je het gevonden te worden, ik vind het zo'n verspilling... |
|
nietmeer
|
Gelukkig is mijn koksshirt zo lang dat ik het over mijn kont kan trekken. No buttstaring for me. Stijlbeschrijvingen... Rap; ay nigga in da hood Rock; Gitaar + drums Metal; Versnelde rock Klassiek; violen, orgels, operazang Pop; nopenopenope. Trance; herhalende elektrische tonen op een kalme wijze Dat is hoe ik het zie. Tekstje is mooi. Erg mooi. |
|
nietmeer
|
Fijna beschrijving van stijlen. Past wel, ja. Wat is nopenopenope? Overig? Mijn quote-ding? Het is een vertaling. Het origineel rijmt nog, en heeft ritme. (komt uit "on every street - Dire Straits") a three chord symphony crashes into space the moon is hanging upside down I don't know why it is, I'm still on the case and still you refuse to be traced, it seems to me such a waste... |
|
nietmeer
|
Nee => No => Nope => nopenopenope Oftewel; Pop is echt niks voor mij. Dire Straits... Natuurlijk. 't Is echt prachtig. |
|
nietmeer
|
Nope snapte ik nog, maar nopenopenope liever niet was wist ik nog niet. het riedeltje blijft een beetje in mijn hoofd zitten, das jammer. Maar is Dire Straits niet ook pop? Rock zou toch een iets "brulleriger" zangstem opleveren? *neuriet* plong, pong, plong plong... plongplong plong plong plong... |
|
nietmeer
|
Dire Straits zou "progressive rock" zijn. Het is rock, maar het houdt zich niet aan de regeltjes van de opmaak. Dus daarom progressive. |
|
nietmeer
|
aha. Is progressive dan iets als "inofficieel"? Ik ben dol op Engels, hihi. |
|
nietmeer
|
Geen idee. Zoiets? Windows zegt dat Sonata Arctica "Progressive Melodic Power Metal" is. |
|
nietmeer
|
Heel melodisch is Sonata Arctica wel, ja. In vergelijking met Dire Straits in elk geval. Mark Knopfler zingt niet, hij reciteert. (draagt voor) En de Dire Straits houden zich idd niet aan de regeltjes: ze gebruiken een orgel (of keyboard op orgelstand ) |
|
nietmeer
|
Regels? Welke? |
|
nietmeer
|
Het maffe is, dat sommige liedjes van de Dire Straits de regeltjes veel beter volgen dan andere: Afhankelijk van het album, zijn er nummers van een kwartier lang met toch maar drie minuten zang (en dat orgel: Telegraph road) en nummers van netjes drie minuten. Alsof die mensen rare een gewone buien hadden, afhankelijk van het seizoen of zo |
|
nietmeer
|
Gebeurtenissen op de artiesten hebben veel invloed op hun nummers, heb ik gemerkt. |
|
nietmeer
|
Klopt zeker.
Dan nog is het vreemd dat normaal eerst de tekst en dan pas de stijl geraakt wordt, terwijl dat hier andersom lijkt de zijn. De tekst blijft redelijk vergelijkbaar, terwijl de stijl en gekheid bij vlagen veranderen. |
|