hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-11 14:00 - 75430 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 267 268 269 [270] 271 272 273 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

20-07-16 09:56:29
allone
Oudgediende

WMRindex: 52.026
OTindex: 93.505
@Jawel: zit er geen teletext op jouw tv?

20-07-16 10:11:13
nietmeer
@allone: Het doet pijn, maar verder kan het geen kwaad, je gebruikt het om iemand van je af te duwen, daarna gebruik je weer andere technieken om het af te maken.. Of je rent weg..

20-07-16 10:28:02
allone
Oudgediende

SamuiAxe: ah, okay :ja

20-07-16 11:51:13
Jawel
Oudgediende

WMRindex: 1.679
OTindex: 8.093
@allone: er zit vast wel teletekst op, maar volgens mij werkt dat ondertitelen via teletekst niet voor alles. Het werkt zeker niet voor DVDs en steaming video...

Toch heb ik laatst nog een (half-)Nederlandse film gekeken, hoor. Het was wel mooi dat de duitstalige gedeelten wel ondertiteld waren. De Tweeling was het, over een tweeling waarvan de ene helft in Nederland en de andere helft in Duitsland opgroeit tegen de achtergrond van de tweede wereldoorlog. Zet je aan het denken over hoe wij beinvloed worden door onze omstandigheden...

21-07-16 06:58:24
nietmeer
@allone: & @Jawel:

Ik heb 'Like Stars On Earth' voor jullie klaargezet op mijn Google-Drive. Als het goed is hebben jullie een email ontvangen met daarop een link die je kunt aanklikken. Je komt dan in een folder waar de film staat. Je kunt 'm downloaden door met de rechtermuistoets op de file te klikken. Je krijgt dan een menu te zien met o.a. de optie 'Downloaden'. Je kunt 'm streamen door te dubbelklikken op de file. Laat me even weten of het gelukt is..
Laatste edit 21-07-2016 07:01

21-07-16 07:29:45
allone
Oudgediende

SamuiAxe: dank je *)
ja, ik heb je mail gevonden :ja
alleen is het me nog niet gelukt er in te komen (google), ben er een half uur mee bezig geweest, password weet ik niet, als ik om een nieuw vraag krijg ik -tot nu toe- geen reply en een nieuw account maken is me ook (nog) niet gelukt
moet me er dus later mee bezig houden, als ik ff meer tijd heb .
dezelfde moeilijkheden had ik ook al toen ik Alev's blog wilde bekijken.. waarom ik dit heb weet ik niet 8)
ben eigenlijk benieuwd om te horen of het bij @Jawel wel gewoon lukt ... ?!

.. als ik een account probeer aan te maken, moet ik van alles invullen, en dan kom ik op het punt dat ik moet klikken op "i agree" (to google's policy's blablabla) en als ik er op klik gebeurt er niks..
nothing
nada

Laatste edit 21-07-2016 07:37

21-07-16 08:54:22
nietmeer
@allone: Kun je er niet gewoon via je browser op komen door de link uit de email in je browser kopiëren? Sorry, ik had de indruk dat je geen Gmail-Google nodig zou hoeven hebben om erbij te komen :(

Waarom kun je trouwens geen nieuw account aanmaken? Als niets anders lukt zou dat i.i.g. moeten lukken? Wat zijn precies de foutmeldingen? Misschien kan ik, of iemand anders hier, je op weg helpen?

.Laatste edit 21-07-2016 09:00

21-07-16 08:59:20
nietmeer
Even dit:

"De Turkse president Erdogan heeft tegen nieuwszender Al Jazeera gezegd dat er mogelijk andere landen betrokken zijn geweest bij de mislukte staatsgreep van afgelopen vrijdag. Welke landen hij verdenkt, liet hij niet los.

Ook wil hij de noodtoestand voor drie maanden afkondigen in het land. Daardoor kan de regering nog meer macht naar zich toe trekken. De noodtoestand geeft de overheid namelijk meer bevoegdheden en de mogelijkheid om zonder tussenkomst van het parlement of rechters besluiten te nemen.

Machtsmiddel voor dictators

In het verleden is de noodtoestand vaak door dictators gebruikt als machtsmiddel. Zo wist Hitler in 1933 door het uitroepen van de noodtoestand het parlement buiten spel te zetten.

Aan de andere kant wordt de noodtoestand momenteel ook in Frankrijk gebruikt om bijvoorbeeld sneller huiszoekingen te doen zonder tussenkomst van een rechter, in geval van terroristische dreiging.

In Turkije is het afkondigen van de noodtoestand, volgens de Turkse president, niet bedoeld om de democratie om zeep te helpen of om een autoritair regime op te trekken, maar juist om rust en stabiliteit te scheppen en verdere schade aan de economie tegen te gaan. „Ondanks harde maatregelen blijft Turkije een parlementaire democratie."

Echter, de Turkse regering is al dagen bezig met grootschalige zuiveringen binnen het overheidsapparaat. En volgens Erdogan komt daar de komende tijd 'nog geen einde aan'.

In totaal zijn er nu al zo'n 60.000 soldaten, rechters, politieagenten, leraren en ambtenaren opgepakt. Het gaat volgens Erdogan om aanhangers van Fethullah Gülen, een Turkse geestelijke die momenteel in de VS verblijft.

Gülen steunde voorheen de AKP-partij van Erdogan, maar schaarde zich in 2013 achter de demonstranten, die zich onder andere op het Täksimplein in Istanbul tegen het autoritaire beleid van Erdogan uitspraken. Sindsdien zijn Erdogan en Gülen gebrouilleerd geraakt.

Kort na de mislukte staatsgreep gaf de Turkse president de schuld aan Gülen, die zelf stellig ontkent, en riep hij de VS op om hem uit te leveren.

In het interview met Al Jazeera herhaalde Erdogan zijn waarschuwing aan de VS dat het 'niet verstandig zou zijn' als zij Gülen niet uitleveren. De VS hebben echter al laten weten dat zij dat niet gaan doen.

Doodstraf invoeren

Behalve de beschuldigingen richting Gülen, heeft Erdogan nu dus voor het eerst de suggestie gewekt dat er ook buitenlandse mogendheden bij de staatsgreep betrokken zijn. Daarnaast zei de Turkse leider dat de staatsgreep door slechts een klein deel van het leger werd gesteund. Om hoeveel mensen het ging is niet duidelijk.

Eerder had de Turkse premier al gezegd dat hij overweegt om de doodstraf opnieuw in te voeren. Dat is ook een wens van een deel van het Turkse volk. In Europa en door verschillende NAVO-landen is er bezorgd gereageerd op deze ontwikkelingen. Onder andere minister Koenders van buitenlandse zaken heeft Turkije opgeroepen om binnen de rechtsstaat te blijven.'

@Heusdenaar, in alle eerlijkheid en oprechtheid Zou je misschien niet beter met je gezin (tijdelijk) terug meten keren? Al is het maar totdat duidelijk is hoe het over een paar maanden in Turkije gaat?

21-07-16 09:05:37
allone
Oudgediende

SamuiAxe: bedankt voor alle moeite he :ja maar er staat geen link die ik zou kunnen copiëren, alleen een link waar ik op kan klikken.
en zoals ik al zei, bij een account aanmaken kom ik niet verder dan 'i agree' and then everything freezes..

ik zal het vanavond nog een keer proberen, moet nu weg en ben de hele dag bezig..

fijne dag :w

Laatste edit 21-07-2016 09:06

21-07-16 09:11:43
nietmeer
@allone: :w Latersss...

Stuur mij straks als je thuis bent eens de betreffende email op als je wilt. Gewoon 'Forward' ofzo.. Laatste edit 21-07-2016 09:13

21-07-16 09:15:39
Jawel
Oudgediende

Het lukte mij wel om een google account te maken met m'n yahoo mail adres. Na het invoeren van de gegevens zei google dat er een verificatie-email gestuurd was. Het duurde echter behoorlijk lang totdat die zichtbaar was...

Echter ik blijf uitkomen in een scherm waar staat dat ik toestemming moet vragen. Het copiëren van de link levert exact hetzelfde resultaat op...

21-07-16 09:18:14
nietmeer
@allone: en @Jawel:

'Here’s a vastly underutilized feature of Google Docs: People don’t actually need a Google account to view a file created with Google Docs—or even to edit it.

It’s all about setting the visibility options of your document. You can set the visibility so that anyone who has a direct link can either view or edit your document.

To change the settings, open your document and click Share on the top right. Under the section titled “Specific people can access,” click Change.

In the Sharing Settings dialog, choose Anyone with the link. Then at the bottom of the dialog, under access, click Can view and, if necessary, change it to Can edit. Make sure you click the greenSave button when you’re done.

You’re almost done! Clicking the Save button will return you to the Share dialog where you can send the link to people who need to edit your Google doc. These people do not need to sign in to be able to edit your document.'

Dit heb ik allemaal gedaan! Dus je zou eigenlijk gewoon toegang moeten hebben tot de file, in dit geval de film?

Ik heb 'm met jou en Jawel 'geshared', dus stuur mij straks aub een kopie van mijn mail aan jou zodat ik het e.e.a. kan checken?

Ik ga nu even wat broodjes rondbrengen voor het vrouwtje. straks probeer ik het opnieuw en stuur jullie een nieuwe email.. .

Laatste edit 21-07-2016 09:22

21-07-16 09:26:23
nietmeer
@Jawel.

Ik heb je email gevonden en heb zowel in het midden een blauwgekleurde link alsook links onderin een klein schermpje met de film.

Bij mij werken beide links perfect! Schiet mij maar lek :)

Ik ga het straks nog eens proberen om zeker te weten dat jullie volledige toegang hebben.. Ik geef 't nog niet op!

Laatste edit 21-07-2016 09:26

21-07-16 10:29:30
nietmeer
@allone: Ik heb net bericht ontvangen van @Jawel, nu werkt het wel, hij kan de film bekijken en zelfs downloaden. Ben benieuwd of het jou ook lukken gaat. Succes ok

21-07-16 16:59:42
allone
Oudgediende

SamuiAxe: :jeej :jeej :jeej

kijken kan ik hem iig :ja
en goede kwaliteit ook *)
you're like a start on earth  ;)
en ik neem aan dat je hem zelf niet wilt kijken?! (lijkt me niet echt jouw type film, toch?)

downloaden nog niet, als ik 'double click' krijg ik een lijstje met dingen als
Loop
Playback Issue
...
maar geen download optie..
is het belangrijk dat ik hem download, verdwijnt hij 'daar' binnenkort weer?

Laatste edit 21-07-2016 17:00

21-07-16 17:16:11
Jawel
Oudgediende

@allone, ik volg gewoon de link. Dan krijg ik een scherm waarin de film staat (en afgespeeld kan worden) met bovenin een balkje (zichtbaar als ik daarheen ga met m'n muis) met oa een download symbooltje

21-07-16 17:21:55
nietmeer
@allone: Neuh, mocht het downloaden om een of andere reden niet lukken dan heb je zeker een paar maanden de tijd om hem te kijken, Ik laat hem minstens 3 maanden staan, oke?

Ik heb 'm niet helemaal gezien, maar heb 'm zo vaak ge-edit dat ik alles bij elkaar toch zeker zo'n 50 minuten gezien heb.. En inderdaad, het is niet mijn soort film. Maar dat mag de pret niet drukken! Ook ik heb de afgelopen dagen veel geleerd en heb nu een methode om films en andere grote bestanden met liefhebbers te sharen.. Win-win situatie :ja

.

Laatste edit 21-07-2016 17:23

21-07-16 17:22:03
allone
Oudgediende

@Jawel: ah, idd, je hebt gelijk ok

SamuiAxe: okay geweldig.. *)
en ben blij dat het iig een win-win situatie was :ja

enne.. dat het niet jouw soort film is, dacht ik al..
mij deed hij o.a. aan mijn neefje denken, die heeft dezelfde grote donkere ogen en ook leesproblemen.
gelukkig heeft mijn zus meer begrip dan de ouders van Ishaan

Laatste edit 21-07-2016 17:27

21-07-16 17:28:52
nietmeer
@allone: Ieder zijn meug, ik vermoed dat de films waar ik van hou voor jou veel te gewelddadig zijn :)

21-07-16 17:38:05
allone
Oudgediende

SamuiAxe: :ja dat vermoed ik ook.. hoewel ik soms wel detectives kijk.. maar dan liefst de 'gemoedelijke of humoristische' soort.
maar iig kijk ik nooit actiefilms. of science fiction.
eigenlijk kijk ik bijna nooit films, deze kwam ik heel toevallig tegen en werd er door geraakt.
en bollywoodfilms kijk ik ook nooit, je wordt niet goed van de zoete romance, met song en dance.. dus deze was een verrassing (okay, nog wel songs natuurlijk, maar voor de rest een realistisch verhaal)

Laatste edit 21-07-2016 17:39

21-07-16 17:49:23
Jura6
Erelid

WMRindex: 3.149
OTindex: 2.078
SamuiAxe: Heb je The Man From Earth al eens gezien... die kan ik echt aanraden!

Laatste edit 21-07-2016 17:49

21-07-16 17:52:52
nietmeer
@allone: Ik zit op dit moment 'Criminal' te kijken met Gary Oldman, Kevin Kostner en meer zeer bekende acteurs.. Ik ben nu 10:32 minuten onderweg en heb al 4 moorden gezien.. Ik ben er dol op! Wellicht zijn dit soort films een katalysator voor mij omdat ik IRL eigenlijk geweld verafschuw..

Ondanks mijn grote bek en toch aanzienlijke kennis van vechtkunsten probeer ik altijd vechten te voorkomen. Ik geniet er niet van als ik iemand op zijn bek moet slaan, maar als het echt nodig is zal ik niet aarzelen...

In een film echter kan het mij niet gewelddadig genoeg zijn :P

Een keer heb ik een film afgezet omdat ik er beroerd van werd. Nieuw-Zeelandse film over een alcoholische werkeloze Maori die zijn vrouw regelmatig helemaal lens sloeg.. Dat kon ik niet aanzien :nee

Nee, wacht! ET! Die heb ik ook nooit afgekeken, wat een waardeloze film vond ik dat!

The Man From Earth? Volgens mij wel, maar je moet begrijpen dat ik in mijn leven waarschijnlijk al 100enden, zo niet 1000enden films gezien heb, ik kan ze echt niet allemaal onthouden, enkel de beste.. ;)

.
Laatste edit 21-07-2016 18:18

21-07-16 17:56:08
Heusdenaar
Erelid

WMRindex: 4.063
OTindex: 64
Quote:
@Heusdenaar, in alle eerlijkheid en oprechtheid Zou je misschien niet beter met je gezin (tijdelijk) terug meten keren? Al is het maar totdat duidelijk is hoe het over een paar maanden in Turkije gaat?

Natuurlijk hebben we overwogen om terug te keren maar op dit moment zie ik daar echt geen enig aanleiding voor. Ik kan 24 uur per dag veilig over straat en doen en laten wat ik wil. Heb ik je trouwens wel eens verteld dat ik in de jaren 90 een leerling van fethullah gülen ben geweest.

21-07-16 18:11:13
Jawel
Oudgediende

@Heusdenaar: misschien kan je dat op dit moment beter wat stiller houden...

21-07-16 18:17:16
nietmeer
@Heusdenaar: Nee, dat heb je niet, maar zoals @Jawel zegt, misschien beter even onder de pet houden..

Verder ga ik er van uit dat je weet wat je doet gozer. Hoop dat 't allemaal zal meevallen ok

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 267 268 269 [270] 271 272 273 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven