|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Alev: Zeker spijt, hij was even vergeten hoe belangrijk het is eerst het voer op te ruimen voor je met water aan de gang gaat tja, hij werkt er ook nog maar 2 weken. Het is een agressief darmvirus waar de vogels binnen 24 uur aan sterven, hoop maar dat we alle besmette dieren er uit hebben gehaald. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Hey, waar is worteltje nou? |
|
nietmeer
|
Die fout zal hij nooit meer maken... Weten jullie al hoe je die virus kunt behandelen of doen jullie dat niet? |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Nog niet, de dierenarts is ook geweest en die heeft er een paar laten inslapen en mest meegenomen voor onderzoek. de arts dacht aan...(kan het niet vinden op internet) ze zei een paar Latijnse woorden die ik natuurlijk weer ben vergeten en als het dat was het bijna niet te behandelen is omdat het zo vreselijk snel gaat. |
|
nietmeer
|
@lepeltjes: kiekeboe, daar ben ik! Je onder de vloer verstoppen is hier een beproefde manier om het weer levend te maken, geslaagd ook nog. Hee, ik dacht dat de buren nooit harde muziek op hadden... Eén keer per jaar ja, de directe buren. Maar gisteren vier huizen verderop heel hard, voor het eerst dat ik me herinner, en nu twee huizen een ledje waar ik persoonlijk toevalligerwijs een hekel aan heb gekregen... Nu hoor ik het niet meer Nou ja, wel zo fijn |
|
lepeltjes Oudgediende
|
wortel: Ah, daar ben je Bij mij in de straat woont er een eikeltje die soms uren in zijn auto knetterhard house boemboem muziek draait, alleen als zijn ouders niet thuis zijn. een keer trilden de glazen in mijn keukenkast. Toen heb ik er wel wat van gezegd |
|
nietmeer
|
Zo woonden mijn ouders enige tijd in een opgevoerd kippenhok toen ze net getrouwd waren, absurde huurkosten en een housecafe ernaast... |
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
Hellooo |
|
FredDFreeloader Erelid
WMRindex: 781 OTindex: 1.860
|
@Supermeid01: En niemand zegt wat tegen je terug; lullig hè? Hi there |
|
nietmeer
|
Bij een gramkleuring kun je zien wat voor soort bacteriën je hebt, maar 't geeft niet altijd een conclusie. Je kunt anitbioticum gaan geven, maar dan heb je het probleem dat een bacterie recessief raakt. En volgens mij helpt anitbiotica niet tegen een virus. Een virus hecht zich aan een gewone cel. Je zou dus wat moeten hebben die die gastheercellen zoekt en vernietigt. |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
Alev: het grote probleem is dat daar waarschijnlijk (ik heb er niet zo heel veel verstand van) ook goede cellen worden vernietigd, wat ook schadelijk kan zijn. dit is ook het geval bij chemokuren geloof ik, waarbij de cellen worden vernietigd maar de overlevende cellen weer nieuwe maken (zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van, dus als iemand et beter weet zeg het alsjeblieft) |
|
nietmeer
|
Daarom zei ik ook gastheercellen. Gastheercellen zijn de cellen die gehecht zijn geraakt aan het virus.
Bij een chemo wordt de deling van alle cellen beïnvloedt. De kwaadaardige tumorcellen delen zich niet meer, maar de normale cellen ook niet meer.
Dit is dus wat anders dan een medicatie die specifiek op zoek gaat naar een cel en deze cel vernietigd. Ik vraag me echter af of zo'n medicatie wel bestaat. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Hoop maar dat we nu de zieken goed hebben gescheiden. Woensdag weet ik meer over wat voor virus. maar betwijfel of ze gevaccineerd worden simpelweg omdat het geld kost en de vogelopvang puur uit giften draait |
|
nietmeer
|
Da's zuur. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Yup, ga Maandag in de 2 dierenwinkels hier vragen of er een donatiebus geplaatst mag worden, alle beetjes helpen. want vrije vogels hebben geen baasje die geld overhebben voor hun gezondheid. |
|
nietmeer
|
Ik wil wel geld overmaken als je me een rekeningnummer mailt. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Je bent sinds vandaag baanloos? de site link |
|
nietmeer
|
Klopt, maar ik krijg nog altijd zakgeld. En ik ben best gierig. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Je moet het natuurlijk zelf weten maar je heb natuurlijk ook geld nodig voor later. |
|
nietmeer
|
Ik heb ook geen honderd euro gedoneerd of iets dergelijks. Een klein bedrag om een beetje mee te kunnen helpen. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Je bent een goed mens |
|
nietmeer
|
Blijkbaar wel. Ik vertel 't verhaal in de chat van dat vogelforum. Reageren ze met "Als het daar blijft kan het me niks schelen." |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Huh? Het verhaal over het virus? Wat een knurften dan |
|
nietmeer
|
Inderdaad. Zolang 't virus maar op de vogelopvang blijft, kan het ze niks interesseren. Egoïstisch. |
|
nietmeer
|
rare vogels zijn dat dan daar
|
|