Ergens in een ander topic hadden we het over The Grudge 2 etc. Ik geloof dat een aantal mensen mij toen vroegen nog even te laten weten hoe de film was. Bij deze: Ik ga deel 2 vergelijken op een aantal kwaliteitsaspecten die de meesten denk ik wel herkennen van deel 1, in de hoop geen dingen te verklappen. Deel 2 komt wat langzamer op gang qua verhaal als deel 1. Bij deel 1 vond ik zelf het verhaal stiekem toch wel sterk. Dat klinkt misschien raar, omdat het niet 1 van de diepzinnigste verhalen was. Waar ik hiermee op doel is dat bij de standaard hollywood horror/schrikfilm, alle vreemde gebeurtenissen naderhand worden verklaart en uitgelegd in het verloop van de film. In zowel deel 1 als 2 van de grudge, laat men veel aan de verbeelding over. Niet alles wordt op een schoolse manier uitgelegd en verklaard. Dat vond ik zelf een sterk punt wat deze 2 films onderscheidde van andere standaard schrikfilms. In deel 2 vond ik de schrikmomenten een stuk voorspelbaarder als in deel 1. Dit kan natuurlijk komen omdat je deel 1 al kent en ongeveer kan verwachten wat voor enge dingen je te zien krijgt. Daarin verschilt deel 2 van deel 1 niet zo. Maar toch had ik het gevoel dat de muziek iets te vaak en teveel voorspelde wanneer er iets ging gebeuren. Dat was in deel 1 minder aanwezig. De sfeer is wel weer lekker grimmig en depressief net zoals in deel 1. Het "team" bestaat grotendeels uit een nieuwe cast (ook omdat het merendeel in deel 1 is afgeslacht natuurlijk). Het duurde even voor de film op gang te komen, maar de film levert. Ik vind persoonlijk deel 1 beter als deel 2, maar dat is tegenwoordig schering en inslag. Het is geen slechte opvolger van The grudge 1, maar ook geen overtreffende film. Als ik het op een schaal van 1 tot 10 moest beoordelen, zou ik het als volgt relatief tot elkaar deze waardering geven: Grudge 1: 8,5 Grudge 2: 7,5 Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik zou de film gewoon lekker gaan kijken als je deel 1 leuk vond. Ik ben lekker lasange eten! Doei!!! |