Break in blogs |
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Ik zie het af en toe nog eens gebeuren, dat er in een blog 'rnrn' staat. Voor de leden die dit lezen is het lastig uit te leggen waar het vandaan komt, maar ik doe een poging. Als je na een regel/alinea op Enter drukt om een nieuwe regel te beginnen, wordt er een commando gestuurd (zodra je op verzenden klikt) naar de server (de computers die WMR toegankelijk maken) om een break te maken (de enter). Het commando daarvoor verschilt per besturingssysteem (Windows/Mac/Linux..). Daar gaat het dus fout in de blogs, er wordt 'rn' gezegd omdat er waarschijnlijk een foutje zit in de scripting bij de blogs. Wat ik vermoed is, dat de slashes worden verwijderd door een script en er geen nieuwe regel komt omdat de slash weg is voor de r of n. Dus Voogeltje of Mmore, zouden jullie dat even willen checken? |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
'/n' new-line (char10) ; /r (char13)
is het dit ? |
|
|
Kameleon Oudgediende
Wat bedoel je, Heraux? |
|
|
nietmeer
|
Ik had dat ook wel eens in mijn blogs die ik uit Word naar hier copuleerde en dacht dat dat kwam door (bijv.) aanhalingstekens uit een .doc |
|
|
Kameleon Oudgediende
Pearlypuck: Omdat je in Word ook te maken hebt met die commando's, maar dan lokaal in het programma, dat anders werkt dan de server van WMR. |
|
|
Kameleon Oudgediende
Wordt hier verder nog iets mee gedaan door de admins? |
|
|
Relpa Oudgediende
WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Kaam, stel de vraag via de Helldesk aan Joey en dan heb je binnen vijf werkdagen antwoord |
|
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Heb je toevallig een voorbeeld blog waar dit voor is gekomen? Dan ga ik er even induiken. |
|
|
Kameleon Oudgediende
Voogeltje, ik had wel een blog gezien, maar daar is het al aangepast intussen. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het gebeurt ook als je een blog zonder titel wil opslaan, je tekst komt dan gelukkig nog terug maar is vergeven van de ronflonflons |
|
|
Kameleon Oudgediende
@Voogeltje: Is het hoe dan ook niet mogelijk om in je scripting terug te kijken naar de /r/n? |
|
|
nietmeer
|
@Kameleon: En ik maar denken dat die mensen niet kunnen typen |
|
|
Kameleon Oudgediende
Findus, hahaha! Nee, is echt een fout in de scripting, en het vervelende is, dit soort kleine dingen kunnen ook zorgen voor veiligheidsproblemen, in sommige omstandigheden |
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@Kameleon: wat jij breaks noemt en wat heraux bedoelt staan voor Carriage returns en Line feeds En qua veiligheidsproblemen valt t heus wel mee |
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Geef voorbeeld dan [via helpdesk als je het ziet ] |
|
|