3FM serious request |
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Gister heb ik namens WMR 100 euro gedoneerd bij 3FM serious request. afbeeldingafbeeldingHebben jullie al gedoneerd? |
|
Haveabreak Erelid
WMRindex: 326 OTindex: 1.448
|
waarom? |
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
|
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
|
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Nog niet, maar ik ga bij ons thuis wat geld bij elkaar sprokkelen, zelf doneer ik ook 100 euro! |
|
MitoThorson Oudgediende
WMRindex: 663 OTindex: 9.448
|
Heb helaas op t moment geen geld wat ik kan missen... Maar mooie actie Voogel ^^ |
|
yes_my_dear Oudgediende
Quote DFCPhoenix: Heb helaas op t moment geen geld wat ik kan missen... Maar mooie actie Voogel ^^ Ik ook niet, maar wij hebben het altijd nog 1000x breder dan zij, als het niet meer is... Ik laat er dan liever persoonlijk wat voor staan, dan dat ik niks doneer! Maar dat is mijn mening |
|
Haveabreak Erelid
|
Had geen idee dat het voor de aids-patienten in Afrika was, daarom vroeg ik ook waarom. Geef ik overigens alsnog niks. Ik kan niet helemaal goed uitleggen waarom, maar het doet me echt nul komma nul. |
|
yes_my_dear Oudgediende
Quote Haveabreak: Geef ik overigens alsnog niks. Ik kan niet helemaal goed uitleggen waarom, maar het doet me echt nul komma nul. Misschien wordt het dan eens tijd om dankbaar te zijn dat jij hier geboren bent? Beetje egoistisch! Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die niks geeft egoistisch is, ik bedoel dan puur dat je het niks doet, dat ik dat egoistisch vind! |
|
nietmeer
|
Het zoveelste project voor Afrika. Wanneer leert men nou eens dat het geld wat naar ontwikkelingslanden gestuurd wordt gewoon weggegooid geld is? |
|
fctfanrobin Actief lid WMRindex: 44 OTindex: 79 Wnplts: Almelo
|
ik heb voor 10,- de plaat Another Brick In The Wall van Pink Floyd aangevraagd |
|
yes_my_dear Oudgediende
Vailan: FCTRobin: goeie muziek Ik weet nog niet wat ik ga aanvragen, maar ik ga proberen ook nog wat geld van familie af te troggelen om te kunnen geven! |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Geef je geld maar lekker uit aan duffe kadootjes of een vette pens met de kerst Narff, niet dus, ik doe al jaren niet meer mee met dat egofeest, geef t liever aan de dakloze op straat en een goed doel buiten het verwende en decadente westen |
|
yes_my_dear Oudgediende
1-0 voor Kpuccie! Zo moeten er meer mensen over denken |
|
Lenni Erelid
WMRindex: 763 OTindex: 4.667 T S |
Quote yes_my_dear: 1-0 voor Kpuccie! Zo moeten er meer mensen over denken Inderdaad |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.327
|
BTW: Het gironummer is 661. |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Quote Vailan: Het zoveelste project voor Afrika. Wanneer leert men nou eens dat het geld wat naar ontwikkelingslanden gestuurd wordt gewoon weggegooid geld is? Vind ik ook. Je moet niet geld sturen, je moet met de inwoners samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen, dán kun je een bestaan opbouwen. En Kpuc, ik geef niet aan goede doelen, en ik doe ook niet aan dure Kerstdiners |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Heel veel mensen zien het als weggegooid geld, Vailan. Maar er worden toch echt levens gered en het zorgt zeker voor verlichting en een lichtpuntje aan de hemel voor velen daar.
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Kami, ik ga er niet eens meer op in, te kortzichtig als ik eerlijk ben |
|
Luna Moderator
Mensen zien het resultaat niet, want ze denken dat er niks wordt opgelost zolang er nog steeds problemen zijn in die landen zoals honger en ziektes etc. Maar dat zal ook nooit gebeuren, er zal daar altijd honger en watertekort en ziektes zijn, maar daarom is het wel nodig dat we blijven helpen Richt je op de kleine dingen die worden bereikt, die in de ogen van Afrikanen daar heel groot zijn trouwens. |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Quote Kameleon: Je moet niet geld sturen, je moet met de inwoners samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen, dán kun je een bestaan opbouwen. In Nederland is ook veel hulp nodig. Word dan maar eens vrijwilliger bij ouden van dagen, sportverenigingen, EHBO-diensten of wat ook. Er is groot tekort aan mensen die wat doen voor anderen. Maak dus maar eens je woorden waar , dan is het tenminste geen lege grootspraak. |
|
Luna Moderator
Inderdaad,Ledi. We kunnen niet allemaal naar Afrika om daar iets te doen, maar hier in eigen land kunnen we zeker veel doen en hoeft maar paar uurtjes per week te kosten |
|
Amour Erelid
WMRindex: 43 OTindex: 4.194 T |
Ik heb zelf niks gegeven, maar m'n ouders wel. Ik geloof tien euro maar weet 't niet zeker. |
|
yes_my_dear Oudgediende
Ledi en Luna: Daar ben ik het helemaal mee eens, vooral Luna's uitspraak: Quote Luna: Richt je op de kleine dingen die worden bereikt, die in de ogen van Afrikanen daar heel groot zijn trouwens. Ik ga regelmatig op zaterdag naar het bejaardentehuis. Daar zit een vrouw van 87 waarbij ik gewerkt heb een half jaar. Ze was altijd helemaal sikkeneurig, maar sinds ik af en toe een keer haar kom op zoeken is ze helemaal blij, kost geen geld, maar je kunt wel mensen helpen! Verder vind ik het vrij egoistisch om maar te zeggen: "zolang er ook maar iets aan de strijkstok blijft hangen geef ik niks aan goede doelen". Zolang er echt wat gedaan wordt, geef ik wel aan die goede doelen! |
|
Haveabreak Erelid
|
Ik vind dat zogenaamde moraal van mensen dat geld sturen naar ontwikkelingslanden 'het goede' is toch zo krom.
En leg mij dan eens uit, waarom 100 euro en geen 200? of 1000? 'Voelt' 100 euro wel genoeg ofzo? Waarom niet in een kleiner huis gaan wonen en alleen op euroshopper teren om zoveel mogelijk geld te kunnen doneren? Of word je eigenbelang dan toch groter?
Wat ik gewoon wil zeggen, is dan mensen (zo simpel als het maar kan) wat geld storten, vervolgens bij hoog en laag beweren dat ze zich inzetten voor het goede doel, en zichzelf zo moralistisch bevredigd hebben; "ik draag mijn steentje bij voor al die arme mensen".
Ik ben er eerlijk in dat zeg dat ik het gewoon echt niet voel wanneer mensen spreken over de aidspatienten in afrika.
Ga ook maar eens bij jezelf na; zijn die mensen daar zo ongelukkig? Ongelukkiger dan wij Nederlanders? Waarom plegen wij Nederlanders met glansrijke carrières, een gezin en veel vrienden, zelfmoord uit depressie? Terwijl dit (op een ongelovelijk kleine uitzondering na) niet in landen als Afrika gebeurd.
Immers, geluk is toch waar het leven on draait, niet? |
|