WMR server |
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Ik heb vandaag een deal gesloten met VDX voor een eigen server voor WMR. Nog voor het einde van het jaar gaan we verhuizen naar een server die eigendom is van WMR en die voor 50% van de normale prijs door onze sponser VDX wordt beheerd. Als alles mee zit hebben we binnenkort dus meer snelheid en minder storingen. Daarnaast kunnen we nieuwe dingen opzetten die nu door gebrek aan snelheid en schijfruimte niet mogelijk zijn. |
|
Renegade of Funk Senior lid WMRindex: 141 OTindex: 175 Wnplts: Amersfoort
|
Leuk nieuws Gefeliciteerd |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Stoer Congrats |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Nice! Welke nieuwe dingen Voogeltje? |
|
Voogeltje Administrator
Nog niks concreets maar dat komt wel. |
|
Stevie Senior lid WMRindex: 381 OTindex: 769 Wnplts: Culemborg S |
de 2e link is waarmaarraar.nl ipv vdx.nl Maar mooi |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Server specs anyone? |
|
nietmeer
|
Nope, dat is nog niet exact bekend. |
|
|
Quote Voogeltje: Ik heb vandaag een deal gesloten met VDX voor een eigen server voor WMR. Nog voor het einde van het jaar gaan we verhuizen Vandaag deal gesloten... voor het eind van het jaar verhuizen. Hij is vast nog niet besteld Edit: blegh telaat |
|
Ikke Oudgediende
Quote Kpuc: Nope, dat is nog niet exact bekend. owkeej |
|
Voogeltje Administrator
Server specs voor de liefhebbers: Dell PowerEdge 850 * Intel Pentium IV 3 Ghz (HT, 2 MB cache) * 1024 MB intern geheugen * 2 x 80 GB SATA (7.200 rpm) harddisk * RAID controller (RAID 1, mirror) * 2 x 100/1000 Mbit NIC (netwerkkaart) * DRAC / IPMI Mmore en ik zullen binnekort een bezoekje brengen aan het datacenter om de server te voorzien van een mooie sticker en om wat foto's te maken voor in het WMR plakboek . |
|
|
Weet niet hoe grote database der achter WMR hangt maar zou voor 2GIG gaan Denk trouwns dat als je een kleine inzamel actie zou houden via PayPal of iets dergelijks dat je nog wel iets extra geld kan inzamelen |
|
Voogeltje Administrator
Inzamel actie is niet nodig. We gaan even kijken hoe alles op 1 gig loopt. Wanneer dat niet voldoende is gaan we naar 2 toe wat mij betreft. |
|
Pluppel Oudgediende
WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
Leuk nieuws |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Voogeltje: Server specs voor de liefhebbers: Dell PowerEdge 850 * Intel Pentium IV 3 Ghz (HT, 2 MB cache) * 1024 MB intern geheugen * 2 x 80 GB SATA (7.200 rpm) harddisk * RAID controller (RAID 1, mirror) * 2 x 100/1000 Mbit NIC (netwerkkaart) * DRAC / IPMI Mmore en ik zullen binnekort een bezoekje brengen aan het datacenter om de server te voorzien van een mooie sticker en om wat foto's te maken voor in het WMR plakboek . HT= HyperThreading (gedraagt zich als MPS in Single Core) Ik heb in Mijn server een ITE 8212 controller - daarmee is het mogelijk 4x ATA133 schijven te plaatsen - Voogeltje sla je slag - prijs van het kaartje € 22.50 - inclusief ATA100+ kabel - drivers staan op mijn server want het cdtje heeft niets zinnigs.. ITE-RAID 8212 v1.7.2.4(wordt ook ondersteund door NetBSD, FreeBSD - Linux is Twijfelachtig) Een TAR formaat F6_diskProcedure : uitpakken naar diskette - inhoud van de map F6_floppy naar de root verplaatsen (anders kan bij installatie de driver niet gevonden worden) Generieke XP driversDus - Heeft iemand een Pentium-2 met beperkte schijf ondersteuning - dat is dit een goede oplossing (ook voor P-III) |
|
Ikke Oudgediende
welk OS? |
|
Voogeltje Administrator
CentOS, lijkt op redhat. |
|
Ikke Oudgediende
Quote Voogeltje: CentOS, lijkt op redhat. Yes! Een echt OS! Go voogeltje! |
|
Voogeltje Administrator
@Ikke: Je dacht toch niet dat ik voor iets dat voor geen meter werkt ga betalen. |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@Voogeltje helemaal goed ! hmmpf * wacht op registratie van zijn domeinnaam * |
|
Ikke Oudgediende
Quote Voogeltje: @Ikke: Je dacht toch niet dat ik voor iets dat voor geen meter werkt ga betalen. Aanbid voogeltje Voogeltje Aanbid GNU/Linux GNU/Linux Verbrand alle cd's van het non-OS whose name will not be spoken! Burn baby, burn! |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Windows Hehehe, grapje Ach, ze hebben de computer bij het grote publiek gebracht. Hopelijk komt er gauw een universeel alternatief met de functies die ik veel gebruik erin. @Google: Hier is je kans, maak nou is een OS , werk desnoods samen met een huidige distro en pomp er paar miljoen in |
|
heraux Oudgediende
Voogeltje - en waarom geen FreeBSD? (ik laat NetBSD even - omdat ik niet weet hoe ver de Uni* level bij u en de uwen is)
FreeBSD lijkt me een stevig OS en ik dacht even sneller dan LinuX
wie kan een meting verrichten? |
|
heraux Oudgediende
Quote Voogeltje: CentOS, lijkt op redhat. CentOS 4.3 - Fedore core 5? Heb ik een week of twee gebruikt - moest om vervelende noodzakelijkheden iets anders erop zetten anders was het fijn gebleven.. |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Quote heraux: wie kan een meting verrichten? Jij natuurlijk |
|