Halsema stapt op |
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Vandaag bekend geworden dat mevrouw Halsema eruit wordt gezet na deze termijn. Binnen GroenLinks is de regel dat er 3 termijnen mogen zijn, en er is al een uitzondering voor haar gemaakt.
===
Zonde, in mijn ogen, ik vind Femke Halsema een verdomd goede politica die haar mond open durft te doen, en ook durft te zeggen wat ze wil, in tegenstelling tot véél politici. Ook leuke opmerkingen zijn haar niet onbekend, zoals bijvoorbeeld het dagje uit van papa Rutte, bijrijder Verhagen, en puberzoon Wilders.
===
Reacties? Had ze misschien nóg een keer moeten proberen om te blijven als partijleidster, of is ze na 12 jaar in de Tweede Kamer misschien 'over de datum'? |
|
Roflcopter Senior lid WMRindex: 142 OTindex: 655
|
Nah, er komt niemand meer als Halsema. Het is zoiets als de overstap van Jan Marrijnissen naar Agnes Kant. We moeten dan nog wachten totdat de toekomstige GL-leider weer afstapt, want we weten al bij voorbaat dat hij slecht zal zijn xD |
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, dat denk ik ook, Halsema is zo'n uniek persoon en zó perfect voor de politiek, zo'n goede vind je niet zo snel voor GroenLinks meer.. En inderdaad, alles slechter dan Halsema voor GroenLinks, zij heeft de partij weer leven ingeblazen na die Rozenmöller. |
|
|
Inderdaad, of we moeten 5 generaties wachten totdat er een betere komt xD |
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, of wij nemen de bende daar over |
|
|
Even iets anders; ben jij links? |
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, ik ben zelf 100% voor GroenLinks, in hart en nieren |
|
|
Aight; ben meer een D66'er maar ja.. xD |
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, ach, lijkt toch nog best aardig op elkaar. D'66 is alleen wat meer centraler geloof ik |
|
|
Klopt, D66 is idd wat centraler.
Om eerlijk te zijn denk ik dat rijken niet teveel belasting moeten betalen. Ik bedoel, ze hebben ook jarenlang gewerkt (en geluk natuurlijk) om tot zo'n hoge positie te komen.
|
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, maar dan geef je mensen het voorrecht om maar rijk te doen, en anderen te laten stikken. |
|
|
Naja, als je bijvoorbeeld meer dan 2.5 ton verdient per jaar dan denk ik dat er iets van 52% belasting eroverheen moet komen. Ik denk dat er nog een extra belasting schaal moet komen (50.000-65.000)
Desallniettemin vind ik dat de schalen voor de lagere inkomen groter moeten worden (dit betekend dus; minder belasting over de lagere inkomens) |
|
Kameleon Oudgediende
Rofl, de lagere inkomens mogen bést wat minder belasting inderdaad. Maar de hogere inkomens, wat betekenen die nu voor de lagere inkomens? Vaak maar weinig, laat hen eerst maar ook écht wat doen voor het geld. |
|
|
En als ze dat doen bijvoorbeeld? Hardwerkende mensen die nu een successvol bedrijf runnen, dmv studeren en jarenlang ervaring? die moeten nog steeds teveel belasting betalen terwijl ze dat niet verdienen. |
|
nietmeer
|
Ik las toch, dat ze zelf na de huidige termijn opstapt. |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
lagere inkomens minder belasten, helemaal mee eens. Maar waarom niet stoppen met belastingen op uitkeringen ?
Naar mijn idee brengt dat alleen maar burocratische ellende met zich mee ?
Gewoon een netto bedrag uitkeren ? |
|
Kameleon Oudgediende
Lessien, bij GroenLinks mag je niet meer dan 3 termijnen maken, dus gaat ze er automatisch uit (Althans, wat ik had gelezen) Rofl, mensen die vér voor hun 65ste maar stoppen, omdat ze toch wel genoeg geld hebben... Roy: Dat is ook een goed idee. Een uitkering krijg je, en dus is belasting wel erg weird. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Kami, ze zit in haar vierde termijn Met ontheffing |
|
|
@Kameleon, daar heb je ook weer een punt. Bureaucratie is een moordwijf (ter gebrek aan een beter woord), mensen die echt enorm verdienen en geen schijt(niet verboden toch?) doen, daarbij vind ik ook wel; ze moeten wel gaan werken voor hun geld. Man, filosoferen en discusseren over dingen die te ver voor onze nubile verstand liggen, dat maakt me weer fris xD. |
|
Kameleon Oudgediende
Kpuc, dat zei ik al in de startreactie Rofl, hahaha, leuk toch? Even wakker worden. En daarnaast, ik vind het belachelijk dat mensen met veel geld niet door HOEVEN te werken, dus dat mag wel veranderen. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het zal mij benieuwen welk kanon in stelling wordt gebracht. Heer Wilders zal wel blij zijn om van dat lastige mens af te zijn, maar wie weet met wie GL op de proppen komt |
|
nietmeer
|
Dit voorjaar vroeg Halsema dispensatie aan haar partijcongres om nog een keer de Kamer in te kunnen.
Dus volgens mij zit ze er nu al langer dan 3 termijnen. |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
ik zal mezelf wel eens kanidaat stellen |
|
Kameleon Oudgediende
Kpuc, Wilders zal wel weer met z'n janksmoel in de media gaan juichen, klein kind dat het is. En ik denk dat het nooit meer zo gaaf zal zijn als Halsema. === Lessien, nogmaals, dat staat in de startreactie. |
|
|
Kpuc, Ja, dan hoeft hij nog minder bewijs te leveren voor zijn standpunten. En de 1.5 miljoen Nederlanders eten zijn standpunten als ontbijtkoek uit zijn handen.
|
|