130 geleuter |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
De discussie over de 130 km op de snelweg is m.i. een fraai voorbeeld van de wereldvreemdheid in de politiek. Het wordt gepresenteerd alsof zo ongeveer de Heiland terugkomt, een revolutie.
Dat het voor de burger amper iets uitmaakt wordt niet gezien. Wat heb ik nu aan 10 km harder op een paar wegen? Wegen waar je ook (hier althans) wel 180 km kan rijden zonder enig gevaar? Dat maakt die 10 extra toch alleen maar lachwekkend?
Wie regelmatig dwars door het land rijdt ziet wel zaken die meer zoden aan de dijk zetten. De steeds maar langer wordende 100 stukken, de 80 zones die naar nu blijkt ook nog eens averechts werken, de wouden van beperkingen omdat er 6 maanden geleden een asfaltstuk is vernieuwd, een schep in de grond is gezet of een boer in het weiland ernaast een scheet laat.....
Wil je de burger echt ter wille zijn, stop die 130 onzin en schaf meteen alle andere beperkingen af: gewoon 120 op alle snelwegen. Misschien waar het echt niet anders kan 100, maar weg met al die wouden van beperkingen waarvan niemand het nut inziet.. |
|
|
Traevel Oudgediende
WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
ik vind het altijd zo lachwekkend dat in Nederland bij alles de burger betrokken moet worden alles staat open voor discussie en debat... wat is er mis met "kop dicht en de snelheidsbordjes volgen" staat er 100, rijd je 100, staat er 120 rijd je 120... waarom het er staat? de mensen die er voor doorgeleerd hebben vinden het de beste snelheid voor dat stukje weg en dat is alles wat je erover hoeft te weten en je hebt er gewoon mee te leven, punt. ik snap dat 100% democratie gedoe gewoon niet |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Het befehl ist befehl stuit me sowieso al tegen de borst....
Het wordt overigens niet bedacht door mensen die ervoor doorgeleerd hebben, maar door ambtenaren die ervoor betaald worden. En die onderhand alles wat echt moest wel gehad hebben, toch doorgaan omdat ze hun baan veilig moeten stellen en dus ons opzadelen met steeds meer idioterien.
Idioterien met grote gevolgen. Ik denk dat de toenemende agressie in het verkeer mede veroorzaakt wordt door al die onzinnige beperkingen en betuttelingen. Vergelijk DLd waar het heerlijk relaxed rijden is, ook al is het geen spat harder dan hier.
Maar dat is het onderwerp niet, het gaat om de politiek en hun "feeling' met ons. En die is ver zoek gezien dat 130 geleuter. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het is ook te moeilijk om de ogen goed op de weg te houden, niet dan? Oftewel, dat woud aan regeltjes, let er maar beter gewoon op en maak je niet druk om een stinkend stuk blik op de weg. |
|
|
nietmeer
|
@Invisible: dus je moet overal tegenin gaan, natuurlijk behalve als het geertje is die het zegt, want dat is toch wel zo'n knappe kop, die zal het wel weten. ontopic: De politiek en het burgervolk is sowieso enorm gescheiden. zeker als het gaat om het beschouwende volk, en niet om het blindelings volgende volk. Maar dat terzijde: 130 kilometer is slechter voor het milieu, hebben 3 instanties gezegd. (ja ja, ik kan niet zeggen welke, big deal) Waarom ze het dan doorvoeren? omdat henk en gerda dan blij over de snelweg mogen tuffen met 10 kilometertjes extra op de teller. Zij blij! Maar de europese regels over vervuiling moegen we wel vergeten, eigen volk eerst, dan gaan we wel kijken hoe het verder geregeld kan worden. Dat dit onverantwoord, duur en onnodig is, zijn wij het blijkbaar over eens. Maar, Rutte staat erop. Omdat Henk en Gerda op de pvv/vvd stemden, mogen zij nu beloond worden met 10 extra kilometertjes op de teller én een nog hogere uitstoot. kies zelf maar waar je blijer van wordt. Dit is een zielig prestigeproject om de enorme kloof tussen politiek en de burgerij weer te dichten. Misschien voor een volgend termijn met Wilders als poppenspeler? Ik weet het niet, maar wat ik wel vindt, is dat het een verrekte zielige poging is. amen. |
|
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Offtopic: DEvH: Het zijn Henk en Ingrid Verder, weinig toe te voegen aan DEvH |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Invisible, je kunt wel het gevoel hebben dat t in DE veel fijner is maar als je er zou wonen en leven zul je anders piepen, namelijk net zo hard als je hier in NL doet. Ook daar zijn verkeersregels waar je je met de stijve botte nek aan hebt te houden, zo simpel is het en niet anders, jawohl! |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Dan vind ik het herstellen van de Oude Egyptische godsdienst wel veel beter..
Wie wil dat? De Pharao.. oh, dans goe.. |
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Je krijgt een prent van €4.50 voor één kilometer te hard Normaal 4 kilometer speling |
|
|
nietmeer
|
meer vervuiling, gevaarlijker en eerder kans op opstoppingen. Daar hebben we onderzoekers voor. Maar Rutte en wilders weten het wel beter, die twee helden des vaderlands doen niets verkeerd...
|
|
|
Hisoka Erelid
WMRindex: 1.102 OTindex: 976
|
DEvH: meer vervuiling is maar een tijdelijk probleem. en vervuilen files niet meer? ben wel blij dat je wilders een held vind |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Het is inmiddels al bewezen dat in ieder geval de 80 zones meer files opleveren dan toen het nog 100 dan wel 120 was. En dus ook meer vervuiling omdat files nu eenmaal flink vervuilen.
Echter daar gaat het in dit topic niet over. Waar het mij om gaat en ging is dat 130 met veel bombarie gepresenteerd wordt door de politiek als een grote overwinning, maar dat helemaal niet is. Zeker niet nu de flitsmarge daar krapper wordt gesteld en de winst zo die er al was helemaal verwaarloosbaar is.
Ik vind het een schoolvoorbeeld van de wereldvreemdheid in de politiek, het totale gebrek aan feeling met wat er werkelijk in de samenleving leeft. |
|
|
Hisoka Erelid
WMRindex: 1.102 OTindex: 976
|
@Invisible: ach ik rijd nooit in een auto die op de snelweg niet minstens 140 rijd. of ik nu rij of een maat. als ze die snelheid nu eens 140 maakte |
|
|
nietmeer
|
Een afstand van 100 km. Daar doe je met 120 km/uur precies 50 minuten over. Dan moet er geen ander verkeer op de weg zitten en het stuk moet ook nog eens 100 km lang zijn. Bij 130 km/uur is dat 45,6 minuten. Hoera een winst van wel 4,4 minuten. Dat is zuiver theorie. In de praktijk rij je nooit het hele stuk de maximaal toegestane snelheid. (Vrachtwagens die elkaar inhalen, op- en afritten die voor vertraging zorgen etc.) De afsluitdijk (Het enige stuk waar je 130 mag) is 30 km lang. De theoretische winst die hier gehaald kan worden is maar liefst 1 minuut en 28 seconden. Wauw! In de praktijk is die "winst" dus verwaarloosbaar klein. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Mjah, zo hangt dit complete kabinet aan elkaar van zulke onzinnige maatregelen wie geen zoden aan de dijk zetten maar de dijk eerder volledig afbreken, fijn hè? Stem vooral VVD en PVV, das goed voor Nederland |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
We kunnen uiteraard ook socialistisch stemmen, kunnen we met een jaartje of 10 aan den lijve ervaren waarom de Grieken nu zo moeten bezuinigen en hoe dat dan aanvoelt. Is inderdaad ook een optie Maar dat het geleuter is ben ik direct met je eens |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Zolang men maar onder socialistisch bewind de rotte appelen aanpakt dan is het geen probleem. Ofwel, de fraudeurs keihard aanpakken en schijt hebben aan zielige verhalen. |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Tsk wat een reactionaire taal Het zal je niet verbazen dat ik in je idee over fraudeurs meega? Ook wel met dat verkeerd aanpakken van veel dingen overigens. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Mjah, we dwalen af, ik las ook ergens dat nu op de A6 ook op bepaalde tijden 130 mag worden gereden, makkelijker maken ze het er in ieder geval niet mee |
|
|
nietmeer
|
Quote @Hisoka: DEvH: meer vervuiling is maar een tijdelijk probleem. en vervuilen files niet meer? ben wel blij dat je wilders een held vind dat is allemaal berekend 130 vervuilt meer dan files idd. |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote Kpuc: Mjah, we dwalen af, ik las ook ergens dat nu op de A6 ook op bepaalde tijden 130 mag worden gereden, makkelijker maken ze het er in ieder geval niet mee Het wordt inderdaad alleen maar onbegrijpelijker. en zeker zo onbegrijpelijk is waarom de politiek dit als een topper kwalificeert, als het bewijs dat ze naar de burger luisteren. Volgens mij interesseert het de gemiddelde burger geheel niet, zeker niet nu er klassiek nederlands een aparte overschrijdingslimiet voor komt. Als ze werkelijk naar de burger luisteren, wordt het woud van verschillen afgeschaft. Niet om de 2 km een andere zone of op binnenwegen na elke zijweg iets anders, maar gewoon weer duidelijkheid. |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Het zijn toch altijd weer die dienstmeisjes die aangerand worden door bankiers..
Nooit eens een Bankier door een dienstmeisje.. Schandalig gewoon die klasse discriminatie..
Ik wil ook wel eens aan de rand zitten.. planken op het balkonrandje..
maar ja.. geen balkon diploma
130Km maakt geen voordeel.. meer nadelen - maar het volk wil ook wat.. meer roken, meer verstoken harder rijden.. want dan ben je sneller..
dus |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Mjah, je hebt eigenlijk wel gelijk Invis, of je nu met 120 of 160 op een hert of voorganger klapt |
|
|