Zij (Islamitische mannen) moeten zich aanpassen aan onze cultuur. En dat in onze cultuur een man veelal dokter is, vreemd? Wil je mij vertellen dat er in het land waar ze vandaan komen (ik ga er nu van uit dat ze uit het buitenland komen, miss verkeerd maar ik doe het toch) daar wel vrouwelijke dokters zijn? In een islamitisch land? Als een vrouw al niet naar een mannelijke dokter man van haar man, hoe moet het dan in hun eigen land? De vrouw dood laten gaan.
Het gaat om respect voor de vrouw. Dat moeten ze ook hebben, die mannen. Blijven hangen bij die oude gewoontes uit dat boek van hun (ruig gezegd) vind ik een beetje oud. Ik als christen hang ook niet alle dingen aan die erin staan, geen onreine dieren eten blablabla, allemaal oude dingen, die in het nieuwe gedeelte van de bijbel ontkracht zijn. Als die mensen nou eens gaan leven in DEZE tijd, niet honderden jaren terug, en de vrouw eens gaan respecteren, komen we een heel stuk verder.
Met dat laatste bedoel ik, beetje vaag getypt, ik bedoel dat de vrouw, moslima dus er denk ik echt niet om geeft als ze in bij "spoedeisende situaties" geholpen wordt door een man. En voor de man van de moslima, die moet niet denken dat de mannelijke dokter opgewonden wordt of iets dergelijks, beetje toevoeging die nergens op slaat, sorry, want misschein gaat het daar helemaal niet om.
En als een man weigert zijn vrouw te laten behandelen, denk ik zeker dat die man gestraft moet worden. Want iedereen heeft zijn eigen leven, en moet zich niet laten regeren door een ander. Al staat je geloof er tussen.
De vrouwen moeten zich emanciperen en gaan strijden voor dezelfde rechten als mannen. |