hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 26 27 28 [29] 30 31 32 152 153 154 155

Discussie over Geert

17-11-09 14:51:43
nietmeer
Quote Kpuc:
En hoelang geleden was het hier in Europa dat Monty Python werd geschuwd door de Gristen?

Dreigen is anders dan doen, alsnog zijn er tientallen films waar Jezus vol belachelijk word gemaakt.. 1 plaatje over profeet met een bom, en dan gaat ze gelijk bommen afsteken ook..

17-11-09 14:53:52
Tontje
Erelid

WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Quote Kpuc:

Tontje, mis, ik noem de allochtoon geen klootjesvolk, ik noem het niet al te hoog opgeleide en, excusez les mots, werkschuwende volk zo.

Het is alleen jammer dat de van de allochtonen percies zo zijn.
Mijn oom is marokkaans en volgt de islam dus ik weet dat er uitzonderingen zijn maar het overgrote deel blijft "klootjesvolk".

17-11-09 14:54:21
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gaan ze bommen leggen, njah, zolang ze dat hier niet bij ons doen dan vind ik t allang best, dat bewijst dat hier gematigde moslims wonen. En zoals al eerder gezegd, radicalen worden hier grondig bekeken, op meer fronten dan je zou durven denken ;)

Tontje, dus, wat hebben we hier? Een we zijn het eens dat klootjesvolk niet altijd even slim is en radicaal kan worden..

17-11-09 14:56:00
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Roclan:
Om op de aanslagen te komen: Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ik nu een aanslag op jou ga plegen? Ik ben het namelijk absoluut niet met jou eens, meerdere mensen niet.. en je leeft nog steeds, dat bewijst wel jou ongelijk denk ik ;)

Tuurlijk geeft zo'n spotprent rellen.
Het is verboden om de profeet af te beelden, dus dat is al super erg om te doen!
Maar daar bleef het niet bij, maar wordt er nog eens extra een bom op zijn hoofd afgebeeld. Tuurlijk geeft dat rellen, gezien het pure belediging en een zware aanval was.

En dan kan je leuk gaan doen dat het vrijheid van weet ik veel onzin is, maar ik vind dat beledigen daar niet onder valt, dat zijn niet onze normen en waarden(die ook in de grondwet zijn vastgesteld ;) )

Jammer Roclan, je citaten en zo uit de Koran waren heel aardig en doen me wensen dat iedereen ze in de praktijk bracht.

En dan ga je weer zo de fout in. De fout die overigens wel exact laat zien wat er mis is.

Tuurlijk geeft dat rellen. Nee, dat is niet tuurlijk.

Dat is nu juist wat niet tuurlijk is hier. Als iemand de profeet in welke vorm en met wat dan ook af wil beelden als cartoon, dan mag dat hier. Punt, discussie gesloten. Ben je het er niet mee eens, ga je naar de rechter, niet naar een wapenhandelaar.

17-11-09 14:57:41
Kpuc
Oudgediende

S
Inderdaad Invisible, dat is exact wat er mis is in dit land, en al jaren, het gebrek aan tolerantie, van beide zijden welteverstaan.

17-11-09 14:58:02
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@Invisible: helemaal mee eens. Dat is het probleem dat wat veel mensen niet zien of niet willen zien :ja
En dat heb ik ook als groot punt tegen de algemene Moslim in Nederland.

Net als het feit dat ze geen idee hebben van de inhoud van de Koran zoals Roclan schetst.

Maar, nu praten we allang niet meer over Wilders' kijk op deze discussie.
Voordeel is wel dat blijkt dat bijna iedereen er hetzelfde over denkt :ja

17-11-09 15:01:02
Kpuc
Oudgediende

S
Over de haattoons, geloof me dat als iemand belachelijk maakt waar ik van hou, of dat persoon nu wel of niet bestaat, daar word ik niet vrolijk van, zeker niet als dan ook nog eens iemand me probeert te dwingen om een door dat persoon geschreven stuk, vers of boek moet verbranden.

17-11-09 15:01:21
Invisible
Oudgediende

Gebrek aan tolerantie komt vnl van 1 kant, die nb eist dat wij hier vooral hn gewoontes respecteren. Waarbij Roclan mijn stelling dat ook de gematigden hier het abnormale goed praten nog eens fraai bewijst, waarvoor dank

Als wij werkelijk ook maar een fractie zo intolerant waren, was er 30 tot 40 jaar geleden al voor gezorgd dat er daadwerkelijk geintegreerd werd .

En daarbij zie ik niet waarom ik tolerant moet zijn tegen een groep die zelf eist dat wij ons aanpassen en geen enkele intentie heeft om dat zelf te doen. en dat degenen die wel van goede wil zijn eronder lijden, is jammer maar ook wel een eigen schuld. Zie enige voorgaande artikelen en de opstelling van Roclan met het goedpraten van.....

17-11-09 15:04:23
Kpuc
Oudgediende

S
Invisible, dat zie je echt fout, van beide kanten is men niet tolerant, punt. En vraag nu niet kom met bewijs, het is gewoon zo. Anders had een halve gek als Wilders het nooit zover geschopt.

Als... Als wij 35 jaar geleden iets minder lui waren geweest en niet zo makkelijk een uitkering hadden kunnen krijgen dan hadden we nooit gastarbeiders en masse binnen gehaald en ze met een drol op een stokje aan laten modderen.

17-11-09 15:06:21
Tontje
Erelid

Alle andere partijen doen alsof wij intolerant zijn en beweren dat er met de nederlandse moslim helemaal niks mis mee is, als je alles negeert tenminste.

Daarom pvv dus, die extreem linkse mensen moeten een flinke tegenbalans te hebben.

17-11-09 15:07:17
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Quote Tontje:
Mijn oom is marokkaans en volgt de islam dus ik weet dat er uitzonderingen zijn maar het overgrote deel blijft "klootjesvolk".

Precies andersom

@Inviseble, kan je mij feitelijke informatie verschaffen over de rellen en de moorden die in Nederland zijn gepleegt vanwege de cartoons? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er iets is gebeurd.

@Rick, graag een aantal bronnen over de bommen die volgens jou zijn afgestoken vanwege de cartoons

17-11-09 15:08:24
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Over de haattoons, geloof me dat als iemand belachelijk maakt waar ik van hou, of dat persoon nu wel of niet bestaat, daar word ik niet vrolijk van, zeker niet als dan ook nog eens iemand me probeert te dwingen om een door dat persoon geschreven stuk, vers of boek moet verbranden.

Ik stam nog uit tijd en milieu waarin Jezus Chris Superstar een ketterij was. Laat staan Life of Brian en wat de VPRO op TV deed.

Maar heeft dat mlieu ooit bommen geplaatst, fatwa's uitgeroepen etc? Nee, en daarom kan je nu ongestraft Jezus beledigen en ten tonele voeren, christenen tot op het bot afmaken etc. En is het aan de rechter als je het er niet mee eens bent.

Maar de radicale islam pikt dat niet, en ook de gematigeden hebben helaas nog teveel lange tenen zo blijkt keer op keer op TV en ook hier. Als je niet kan snappen dat dergelijke spotprents ier gewoon moeten mogen en dat je niet daaro iemand kan vermoorden of de bedreigingen goedpraten, dan heb je niet helemaal gesnapt hoe het heir werkt.

En daar scoort Wilders mee (en pechthold indirect dus ook)

17-11-09 15:10:36
Kpuc
Oudgediende

S
Het alswoord komt zo vaak van pas bij PVV-gezinden, ik verbaas me er niet eens meer over.

Wie intolerant tegen een religie is die is intolerant tegen een bevolkingsgroep. De gemiddelde Moslim in Nederland is net als ieder mens, ze eten, drinken, hebben sex, maken vrienden, rijden auto. En die gemiddelde Moslim is net als ieder mens gekant tegen geweld en onrecht.

Criminelen, welke afkomst ook, zolang je een Nederlands paspoort heb duik je de bak in. Heb je dat niet, dan komt de vreemdelingenpolitie in actie, simpeler kan ik het niet uitleggen.

17-11-09 15:11:12
Invisible
Oudgediende

Quote Roclan:
[
Inviseble, kan je mij feitelijke informatie verschaffen over de rellen en de moorden die in Nederland zijn gepleegt vanwege de cartoons? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er iets is gebeurd.

Grappig hoe je de ene keer wereldwijd kijkt en de andere keer het tot Nederland beperkt, net wat jou even beter uitkomt.

Het is verbonden. Rellen en moorden wereldwijd zijn voor Wilders de aanleding om te pleiten voor het buiten onze grenzen houden. OMdat het nu nog niet gebeurd in Nederland (van gogh en hemzelf en Ayaan even niet meetellend) en hij dat graag zo wil houden.

Of vind jij dat wij wel al die mensen met dergelijke radicale ideen en methodes moeten toelaten? Zodat ook hier de mIddeleeuwwen terugkeren?

NB.: Heb je het gesnapt van dat tuurlijk wat geen tuurlijk is? Als je ergens over de essentie praat, dan daar wel.

17-11-09 15:13:01
Invisible
Oudgediende

KPUC: even weggeweest? heb je gemist dat ik je stelling bevestigde . . . .?

17-11-09 15:14:15
Kpuc
Oudgediende

S
Invis, mag ik even een klein reces nemen ter bevochtiging van den strot? 8O

17-11-09 15:14:56
Roclan
Senior lid

S
@Invisible: Och komop, de moslims zijn toch zo geweldadig en gooien bommen en rellen...
In Nederland wonen er rond de miljoen, dus dan zouden er minimaal een paar honderd of duizend gevalletjes moeten zijn geweest.

En volgens tontje zijn zelfs de overgrote meerderheid zo, dus dan praten we al over minimaal een half miljoen mensen die de straat hier opgingen met bommen, wapens etc. Ik heb ze niet gezien hoor 8)

17-11-09 15:15:36
timwijn
Erelid

S
Quote Tontje:
Alle andere partijen doen alsof wij intolerant zijn en beweren dat er met de nederlandse moslim helemaal niks mis mee is, als je alles negeert tenminste.

1. Wij zijn namelijk intolerant, je moet ook niet alles tolereren, dat is juist het punt.
2. Geen enkele partijd zegt dat er met de NL Moslim niets mis is.

je hebt geen idee waar je over praat, of wel? 8-)

17-11-09 15:15:43
Tontje
Erelid

@Kpuc:

Ze zijn net als ieder mens behalve het feit dat ze zich helemaal anders gedragen.Er uit ermee en tegenhouden wanneer het kan, aanpassen willen ze zo en zo niet want de wereld is gewoon fout en hun zijn goed
Als je het er niet mee eens bent zullen we aanslagen plegen.

@timwijm

De islam is de grootste reden dat de allochtonen zich niet willen aanpassen als je denk dat dat er niks mee te maken heeft ben je niet helemaal 100%.

17-11-09 15:18:18
Kpuc
Oudgediende

S
Quote Tontje:
Kpuc: Ze zijn net als ieder mens behalve het feit dat ze zich helemaal anders gedragen. Er uit ermee en tegenhouden wanneer het kan, aanpassen willen ze zo en zo niet want de wereld is gewoon fout en hun wannabe islam is goed. Als je het er niet mee eens bent zullen we aanslagen plegen.
No need to say more lijkt me..

Mijn buurmannen, en vrouwen, zeggen me altijd gedag, vragen hoe t is en mocht de nood eens toeslaan dan is het van tring, buurman, jouw vrouw kan lekker koken rook ik laatst. Tien tegen één dat m zegt van jazeker, proeven?

17-11-09 15:22:50
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Invis, mag ik even een klein reces nemen ter bevochtiging van den strot? 8O

Tuurlijk. MOet zeggen dat ik er ook een beetje moe van ben terwijl ik gek ben op dit soort discussies..... Het komt het werk niet ten goed zo merk ik wel.... Nog een geluk dat ik eigen baas ben . . .

Dus ik haak nu af, all is said and done onderhand. Al moet ik zeggen dat de manier waarop Roclan net de essentie van e.e.a. weergaf door zijn reactie zeer nuttig was. Beter kan het domweg niet gedemonstreerd worden en zeker niet door Wilders.

Die overigens, back to topic, volgens mij onderhand door het steeds extremer worden, het zicht op de problemen alleen maa rtroebeler maakt. Want ook de andere kant, die toch al niet genegen was te kijken wegens politieke correctheid, wordt ook radiicaler en kan alleen nmog maa rschelden en moreel verwerpen en laat zo de problemen ook bestaan.

17-11-09 15:26:56
Kpuc
Oudgediende

S
Problemen, iedereen weet hoe je die moet oplossen, aan de basis. En dat, dat hebben veel mensen gelukkig nu wel door.

17-11-09 15:27:33
Invisible
Oudgediende

Dus ter voorlopige einde @Roclan: je mist echt de essentie. Allereerst dat tuurlijk stukje en vooral het nederland: hier gebeurd nog niets, behalve dat van gogh dood is en Wilders dat ook is als de bescherming stopt.

En dat is nu het punt: dat willen we zo houden. Gek he? Daarom willen we die radicalen niet hier en ook niet hen die daar toe neigen. Zelfs niet degenen die geen bommen gooien, maar gewoon lak hebben aan de bepalingen in onze grondwet en eisen dat wij dat op onze beurt wel respecteren.

En dat geld voor iedereen, ongeacht geloof of ras. Het is alleen dat de islam zo massaal is en wereldwijd keer op keer bewijst geweld toe te passen en niet genegen te zijn andere dan hun eigen normen te erkennen. Niet erg daar, maar blijf dan ook daar.......

17-11-09 15:31:05
timwijn
Erelid

S
@Invisible: met je eens, behalve dat ik het ook niet goed vind als ze daar zo met elkaar omgaan. Want, dat levert toch de nodige internationale spanningen op.

17-11-09 15:37:09
Roclan
Senior lid

S
Quote Invisible:
En dat geld voor iedereen, ongeacht geloof of ras. Het is alleen dat de islam zo massaal is en wereldwijd keer op keer bewijst geweld toe te passen en niet genegen te zijn andere dan hun eigen normen te erkennen. Niet erg daar, maar blijf dan ook daar......

Ja heel massaal geweld toegepast, 1 van de miljoen mensen heeft iemand vermoord 8-)
Uitgesloten dat die gast gewoon psychische problemen heeft, de oorzaak was: HIJ IS MOSLIM..

Was niet eens om de cartoons

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 26 27 28 [29] 30 31 32 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven