Wat eet jij vanavond |
Ronnymij Erelid
WMRindex: 1.187 OTindex: 843
|
Zelf mini-pizzaatjes maken ( en opeten) bij de overburen met mijn zoon Arto. Ze hebben zo'n mini-pizza-oven die je op tafel kan zetten. Nooit eerder gedaan, maar zolang het maar gezellig is eet smakelijk allemaal! |
|
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.639
|
Maaltijdsalade kip met perzik/maracuja room yoghurt na |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
broccolisoep met ham |
|
Grouse Oudgediende
WMRindex: 5.685 OTindex: 4.895
|
Vandaag at ik kliekjes. Een restant van de hartige groentetaart die ik gisteren maakte en een paar stukken pizza die ik eergisteren in elkaar gezet heb. |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
We hebben vandaag voor de verandering eens Chinees gehaald, dat was wel weer eens lekker! Maar bij onze plaatselijke Chinees krijg je altijd heel veel, dus nog meer dan genoeg voor morgen! En waarschijnlijk kunnen we dan ook nog wel het één en ander invriezen...Hebben we er volgend weekend ook nog plezier van! |
|
botte bijl Oudgediende
|
@HoLaHu: dat je bij afhaalchinezen in Nederland heel veel krijgt, dat is bijna overal zo denk ik. als ik bij mijn moeder was en Chinees haalde, dan nam ik altijd een soort voordeelmenu voor 2 personen, omdat dan de enorme hoeveelheid werd verdeeld over meer verschillende gerechten. op de dag zelf namen we dingen waarvan we dachten dat je ze niet meer moest opwarmen, en van de rest maakten we diepvriesmaaltijden. soms hadden we er wel vier |
|
Minion Oudgediende
|
brooddag vandaag, bruine volkoren bollen met palingworst en cup-a-soup Indische kerrie |
|
Ronnymij Erelid
|
Drie gebakken eieren met champignons en kruiden op drie volkoren boterhammen. Met het dieet dat ik volg heb ik vaak het idee dat ik te weinig binnen krijg, en met dit menuutje ontplof ik bijna. Heerlijk gevoel, net alsof je heel verkeerd hebt gegeten |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.271 OTindex: 96.117
|
Morgen eten we paddo's. Kastanjechampignons met gehakt en een uitje met volkorenpenne. Zó ongelofelijk lekker! |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
De Chinees is lekker binnengehuppeld, er zijn nog een paar bakjes in de vriezer gegaan. Morgen weer gewoon Hollandse kost! Een slavink, sperzieboontjes en gekookte aardappels met jus...Oók lekker! |
|
Grouse Oudgediende
|
Paddenstoelenschotel gemaakt met kastanjechampignons, shiitake, eekhoorntjesbrood, oesterzwammen, bacon, uitje en kruiden. Afblussen met witte wijn en inkoken met room. Heerlijk over de pasta. Vers geraspte parmezaan erover. Gemengde salade van tomaat, komkommer, olijven en basilicum. Uiteraard met een mooie scheut Griekse olijfolie.
Laatste edit 25-05-2021 00:32 |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.271 OTindex: 96.117
|
@Grouse: Owwww, dat klinkt wel héél erg lekker. Toch hou ik het een stuk eenvoudiger zonder room, bacon en olie. Da's stukken beter voor mij..... |
|
botte bijl Oudgediende
|
pasta met een brouwsel van alle restjes kip (kluif, maag en hart) die ik in de diepvries had met champignons uit de slowcooker |
|
Ronnymij Erelid
|
uitgenodigd bij de overburen, dus ik weet nog niet wat het gaat worden. Hoogstwaarschijnlijk Hollandse pot, en aangezien ik dat niet vaak meer krijg, kijk ik er naar uit. Kali Oreksi ! |
|
Minion Oudgediende
|
daar zit ik nu op te wachten, maar ze is laat vandaag edit: witlof in roomsaus met slavink en aardappelen met jus Laatste edit 25-05-2021 16:24 |
|
Grouse Oudgediende
|
Gebakken zalmfilet met wilde en witte rijst en gewokte groenten (Chinese kool, poksoi, paprika en taugé) op smaak gebracht met rozemarijn en munt. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.682 OTindex: 28.578
|
Kali watte??? Langs de koele kali liep een kale koelie met een kilo kali op zijn kale koeliekop |
|
Beereekhoorn Oudgediende
WMRindex: 1.250 OTindex: 10.037
|
Wij hadden bami, die maakt mijn lief zo vreselijk lekker |
|
De Paus Oudgediende
WMRindex: 13.811 OTindex: 19.889 S |
Dit keer geen pizza , maar een lekker hamburgertje afbeelding |
|
Ronnymij Erelid
|
@Emmo: kali oreksi = eet smakelijk ik had trouwens Bietjes met aardappeltjes en een braadworst die ik eigenlijk niet meer mag eten, maar een keertje zondigen merkt niemand iets van |
|
botte bijl Oudgediende
|
stevige zelfgemaakte champignonsoep
Laatste edit 26-05-2021 09:15 |
|
Minion Oudgediende
|
macaroni met kip en paprikaroomsaus |
|