Wat eet jij vanavond |
allone Oudgediende
WMRindex: 52.012 OTindex: 93.488
|
Quote @venzje: Taart! Mijn lief is jarig. hoera ik heb van alles gegeten... o.a. rijst, kikkererwten, aubergine, courgette, .. en er was ook taart en andere lekkernijen, want ook hier een jarige |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
Voor vanavond wordt het wéér vis, ditmaal Pangasiusfilet, met gegratineerde aardappels en sugarsnaps. |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
Tjaptjoy |
|
HoLaHu Oudgediende
|
De erwten staan al een paar uur te weken, het vlees is al gekookt. Vanavond eten we zelfgemaakte erwtensoep. Ik hou niet van spliterwten, dus vandaar dat ik hele groene erwten gebruik. Maar die moeten dus wel een nacht weken... |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.117
|
@HoLaHu: Owwww.... Er is niets zo lekker als soep uit eigen keuken! Jamjammm, eet smakelijk! |
|
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.635
|
ik had sperziebonen |
|
allone Oudgediende
|
koolrabi aardappelcurrie met bloemkool bruine bonen rijst pompoen... 's avonds groentesoep. en gekookte appeltjes met dadels en cashews
Laatste edit 06-03-2023 19:58 |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Ik heb nog paprika, uien, champignons, taugé en eieren in huis. Ik denk dat ik vanavond maar een boerenomelet maak. |
|
Minion Oudgediende
|
ik had lasagne |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Kip Kerrie met rijst. |
|
Minion Oudgediende
|
doperwten worteltjes krieltjes met kippenbout |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Andijviestamppot met een slavink en appelmoes |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Wij hadden een verrassingsbaksteen uit de vriezer.
Na ontdooien bleek het soep te zijn. Op basis van tomaat, met in elk geval zoete aardappel, ui, winterpeen en korianderblad erin. (Wat ik er ooit nog meer ingegooid heb, kan ik me niet meer herinneren.) Grof brood erbij geroosterd en het smaakte prima. |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@venzje: Een verrassingsmenu dus! We hebben morgen (vandaag) veel te doen, dus weinig tijd om te koken. En we hebben nog worstenbroodjes in de vriezer. Er lag ook nog een bak met eigengemaakte tomatensoep in de vriezer, dus het eten is weer gefixed! Soep en worstenbroodjes, het kan slechter! |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dat zal voor mij wel een schaaltje brinta worden. Gisteren bij de kaakchirurg geweest voor het verwijderen van een gespleten kies. Wat een puinhoop! 🫨 |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: aiaiaiai maar toch fijn dat er kaakchirurgen zijn. |
|
Mamsie Oudgediende
|
@allone: Ja, en achteraf begrijp ik waarom mijn tandarts me doorgestuurd heeft. Het werd een echte operatie. 😱 |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: oeioeioei maar nu is het gelukkig voorbij.. Wegisweg |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dus vanavond brinta. En voor Papsie een lekkere uitsmijter. |
|
Minion Oudgediende
|
ik had spitskool met cordon bleu |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Spinazietaart met vis. |
|
Minion Oudgediende
|
weet ik nu nog niet, want de nieuwe maaltijden komen vanmiddag pas |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Gekruide visfilet ( van de visboer) met erwtjes en worteltjes en gebakken krieltjes. |
|
Minion Oudgediende
|
ik had rode kool met gehaktbal |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Vandaag kookte mijn Lief...Met andere woorden: Hij ging naar de friettent Dus vandaag hadden we frites, met satésaus en een kroket. Het hoeft ook niet iedere dag even verantwoord en gezond te zijn, tóch? Laatste edit 17-03-2023 00:58 |
|