Wat eet jij vanavond |
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.116
|
@Minion: Ja, leg dat maar eens even uit! Google schijnt het ook niet te weten! |
|
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.630
|
nasi boerensmul heet nu eenmaal die maaltijd Laatste edit 13-08-2023 09:44 |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
@Minion: Ja, dat snap ik, maar wat is het dan? Wat zit er in? Ik heb het idee dat jij niet zelf kookt. Maak je gebruik van een maaltijdservice? Niet dat daar iets mis mee is, mijn ouders hebben daar jarenlang met veel plezier gebruik van gemaakt. OT: Voor vanavond wordt het een huzarensalade, met sla, ei, tomaat, augurken, zilveruitjes en knakworstjes. Laatste edit 14-08-2023 01:04 Laatste edit 14-08-2023 01:08 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.009 OTindex: 93.478
|
@HoLaHu: @Mamsie: Quote @Minion: boerensmul heet nu eenmaal die maaltijd] blijkbaar iets waar boeren van smullen. Maar ja, nu zijn we nog niet verder. Want wat vinden die boeren nu zo lekker? |
|
Minion Oudgediende
|
spitskool met kipfilet |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Vanavond wordt het een maaltijdsalade. Met gekookte krieltjes, rucola, sardines, eieren, bosuitjes, tomaten en zilveruitjes. Dressing van fritessaus, yoghurt, wittewijnazijn en mosterd. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Broodmaaltijd van een lekkere opbakciabatta. Ik heb niet altijd zin meer in het maken en eten van uitgebreide maaltijden. |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Ik heb hetzelfde. Ik wil het wel heel gezond houden, zie de vorige maaltijd, maar het mag niet te veel tijd meer kosten. Dat laat mijn lijf ook niet meer toe. Lang staan is uit den boze. Over die maaltijdsalade doe ik een uur, want ik moet tussendoor echt gaan zitten. Langzaam maar zeker wint de spierziekte terrein, maar ik ga strijdend ten onder!! Voor morgen: Het is mijn Lief zijn dag om te "koken"...Dus Friettent, here he comes! Laatste edit 17-08-2023 01:57 |
|
Minion Oudgediende
|
Ik had sperziebonen met kipfilet en Griekse yoghurt na |
|
Beereekhoorn Oudgediende
WMRindex: 1.250 OTindex: 10.034
|
Vandaag, zelfgemaakte pulled pork op een broodje was helemaal gelukt |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Onze visboer was weer terug na zijn vakantie, dus we gingen weer voor een heerlijke bucket kibbeling! Met brood en kruidenboter.. |
|
Minion Oudgediende
|
spitskool |
|
HoLaHu Oudgediende
|
We zijn vandaag heel uitgebreid wezen lunchen met de jongens en hun meiden. Met heel de bubs, dus.. Supergezellig én superlekker! Mijn Lief had een broodje met Thaise kip, zéér uitgebreid. De porties waren niet te flauw! Ik had gekozen voor een salade met carpaccio. Heerlijk! Veel pijnboompitjes erbij, heerlijke dressing..Alleen wel heel veel salade! Toen ik de carpaccio al helemaal achter de kiezen had en toch al echt wel heel veel groenvoer gegeten had, bleef er maar groenvoer over...Toen ik dacht: Ik krijg dadelijk lange oren én lange voortanden ben ik maar gestopt met eten. Maar het was wel erg lekker! En een feestje om weer met zijn allen bij elkaar te zijn... |
|
Beereekhoorn Oudgediende
WMRindex: 1.250 OTindex: 10.034
|
@HoLaHu: wat heerlijk na zo een lunch is het 's avonds alleen nog maar een boterham Ot. Vanavond maakt mijn lief Sugo (spaghetti met tomatensaus) |
|
Minion Oudgediende
|
zoete chili kip |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Beereekhoorn: Inderdaad, 's avonds alleen nog maar een boterhammetje gegeten! OT: Voor vanavond worden het zelfgemaakte hamburgers, met veel uien. Currysaus en mayo erbij...Zo héél af en toe maak ik die een keertje! Laatste edit 21-08-2023 01:36 |
|
Minion Oudgediende
|
Broccoli met gemarineerde krieltjes en schnitzel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ciabatta met komkommer, rauwe ham, camembert en kerrie. Ik heb alleen per ongeluk anderhalve vinger erbij opgegeten. Maar dat kon ik wegspoelen met een flink glas koele witte wijn! |
|
Minion Oudgediende
|
ik denk hutspot |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Kip Cordon Blue, met gemengde salade en nieuwe gebakken aardappels. |
|
Minion Oudgediende
|
bloemkool |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Minion: Je eet toch niet alleen maar bloemkool? Daar zit toch ook iets van aardappel of pasta bij? En vlees? Of vis? Of vlees/visvervangers?? Laatste edit 26-08-2023 00:58 |
|
Minion Oudgediende
|
@HoLaHu: Ik had er een slavink bij en kruimel aardappels Vanavond eet ik doperwten/worteltjes kruimel aardappels met vegetarisch groenteburger erbij |
|
HoLaHu Oudgediende
|
|
|
Minion Oudgediende
|
spaghetti |
|