NEW YORK - Het logo van een supermarktketen is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je een tatoeage op je gezicht laat zetten, maar dat geldt niet voor de Amerikaan Carl Adams. Sinds gisteravond prijken tussen zijn linkeroog en zijn bakkebaard de welbekende letters van Albert Heijn. "Het bloedt nog een beetje", zegt hij lachend als NH Nieuws hem belt.

Adams kent de Zaanse supermarktketen van zijn tijd in Nederland. Van eind vorig jaar tot afgelopen zomer woonde en werkte hij in Amsterdam. Op dit moment verblijft de geboren Californiër in New York, maar hij kan niet wachten om terug te komen: "Als Amerikanen Nederland weer in mogen, kom ik op de eerste vlucht terug. Dan ga ik elke dag naar de Albert Heijn om de tattoo te laten zien, haha."

De vraag is natuurlijk: waarom zet je een supermarktlogo op je hoofd? Dat zit zo: Adams is zelf 'tattoo artist' en kent veel vrienden in de branche. "Ik kreeg een belletje van een vriend of ik een gratis tattoo op mijn gezicht wilde. Toen ik nadacht over wat voor tattoo ik wilde moest ik aan Albert Heijn denken. De supermarkt ziet er veel mooier uit dan die in Amerika."

De Amerikaan heeft nog niet veel reacties gekregen van mensen uit zijn buurt. Op Reddit, waar hij de foto’s deelde, is dat wel anders.

De Albert Heijnfan is niet van plan het hierbij te laten. Hij heeft zelfs plannen om video’s en muziek te maken over de keten. “De logo’s zijn perfect, de marketing is perfect. Ik krijg er niet voor betaald en verwacht ook er niets voor terug. Misschien wat stroopwafels, haha.”

Op de vraag aan Albert Heijn of Adams als tegenprestatie iets krijgt, laat de supermarktketen weten: "Carl is een echte fan zo te zien. We zullen hem een pakje stroopwafels opsturen." Een tatoeërder uit Westfriesland laat in ieder geval aan NH Nieuws weten dat het om een echte tatoeage lijkt te gaan.
Foto