Een van de populairste toeristische attracties van Groot-Brittanniƫ is getroffen door een opmerkelijke fout. Door een technische storing werden er duizenden ponden in rekening gebracht bij klanten die de attractie maanden geleden hadden bezocht. Wat blijkt? "De datum werd per ongeluk in rekening gebracht."
Een vrouw die de pier in Brighton eerder dit jaar bezocht vertelt aan de Britse krant The Guardian dat ze afgelopen week niet wist wat haar overkwam.
Er werd door de pier een bedrag van 2104,18 pond (bijna 2500 euro) van haar rekening afgeschreven. "Ik begreep er niets van. We hadden de pier in april bezocht met onze kleinkinderen", vertelde ze. De vrouw gaf er toen 85 pond uit aan een paar ritjes in de attracties, een suikerspin en enkele donuts.
De vrouw bleek niet de enige bij wie hetzelfde bedrag werd afgeschreven. Honderden klanten die de pier in april hadden bezocht zagen duizenden euro's van hun rekeningen verdwijnen.
Brighton pier liet in een verklaring al gauw weten dat een fout bij de betaaldienst de problemen veroorzaakte. "Bij het verwerken van betalingen is de datum van de transactie per ongeluk gebruikt als het bestede bedrag", schrijft het bedrijf.
Vandaar dat mensen die de attractie op 18 april bezochten afgelopen week plotseling het opmerkelijke bedrag van 2104,18 pond van hun rekening zagen verdwijnen.
Het bedrijf zegt er alles aan te doen de fout zo snel mogelijk te herstellen. Getroffen klanten kunnen het afgeschreven bedrag binnen vijf werkdagen terugverwachten op hun rekening.