In Engeland is er commotie ontstaan rond een foto waarop een baby met een sigaret te zien is. Tienermoeder Rebecca Davey (1lees verder bij GVA »
Kpuc 20-01-10 - © GVA   
Gerelateerde artikelen



Reacties
20-01-2010 18:05:18
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.820
OTindex: 39.086
als je een foto van je baby online zet, dan kun je alles verwachten, maar dat was al bekend

20-01-2010 18:08:27
bashummer
Senior lid


WMRindex: 315
OTindex: 1.234
T S
de sigaret was niet eens aan, dus waar maken de mensen zich zorgen om ?

20-01-2010 18:08:33
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dit is echt overdreven 8O
Hoeveel kindjes staan wel niet op de foto met een flesje bier of wat dan ook, dat vinden mensen juist zo grappig :D
Alsof ze daarom een slechte moeder is 8O

20-01-2010 18:08:39
ythehunter
Senior lid

WMRindex: 128
OTindex: 2
Wnplts: Bussum
T S
Die is gek die denkt dat een baby op facebook gaat kijken wat zij van hem vind

20-01-2010 18:12:32
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.820
OTindex: 39.086
hadden ze trouwens minder problemen gemaakt als die sigaret wel was aangestoken?

20-01-2010 18:17:21
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
de foto
Toch is het net of de sigaret aan is geweest, een klein beetje nicotine is voor een baby al dodelijk, ik vind de ophef niet te veel. Deze vrouw heeft gewoon voorlichting nodig omtrent de gevaren hiervan.

Laatste edit 20-01-2010 18:18

20-01-2010 18:18:57
Dat gebeurt zo vaak. Ouders die kinderen een sigaret in de mond stoppen, een zonnebril opzetten enz.
En dan maken ze een foto.
Is toch leuk. Mijn dochter heeft onze hond een jurk aangetrokken toen mijn dochter nog 5 jaar was. Hebben we ook een foto van gemaakt. Onze hond was btw. een reu.:P

20-01-2010 18:19:49
Kenja4750
Senior lid

WMRindex: 94
OTindex: 341
Wnplts: Groningen
S
Vroeg ik me ook al af waar ze zich zo druk om maken.
Zal gewoon voor de gein geweest zijn en hij was niet eens aan.
Inderdaad, die flessen drank deugen dan ook niet, maar daar wordt niet over gesproken?
Dan ook de dierenbescherming maar inlichten over foto's van katten met een drankfles, eekhoorns met een (brandende sigaret) of een kat die een pistool tegen z'n kopie houdt.

20-01-2010 18:21:28
ErikV82
Erelid


WMRindex: 1.018
OTindex: 302
Waar maken mensen zich druk over tegenwoordig..damn.. :nee

20-01-2010 18:40:02
poezenman
Erelid

WMRindex: 1.741
OTindex: 39
Wnplts: MALDEN
S
Quote Kristel:
de foto
Toch is het net of de sigaret aan is geweest, een klein beetje nicotine is voor een baby al dodelijk, ik vind de ophef niet te veel. Deze vrouw heeft gewoon voorlichting nodig omtrent de gevaren hiervan.

Laatste edit 20-01-2010 18:18
Dit is een slechte moeder!

20-01-2010 18:41:22
Quote Luna:
Dit is echt overdreven 8O
Hoeveel kindjes staan wel niet op de foto met een flesje bier of wat dan ook, dat vinden mensen juist zo grappig :D
Alsof ze daarom een slechte moeder is 8O

Het is wel Engeland hè, daar is men zeer goed in overdrijven 8O.

20-01-2010 18:47:42
Nijn
Senior lid

WMRindex: 669
OTindex: 218
Wnplts: Voorschote
Quote Kristel:
de foto
Toch is het net of de sigaret aan is geweest, een klein beetje nicotine is voor een baby al dodelijk, ik vind de ophef niet te veel. Deze vrouw heeft gewoon voorlichting nodig omtrent de gevaren hiervan.

Laatste edit 20-01-2010 18:18


Ik ben het helemaal met je eens!

20-01-2010 18:52:08
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Het zou overdreven zijn als er nooit nare dingen (drugs, tabak) met kinderen werden uitgehaald.
Misschien kenden die internetvrienden haar te weinig om zeker te zijn dat het maar een grapje was en ik ben met Kristel eens dat het uiteinde aangestoken lijkt te zijn geweest.

20-01-2010 18:53:19
Shiritt
Senior lid

WMRindex: 214
OTindex: 38
Wnplts: Nederland
hij lijkt helemaal niet aan, tis ook nog een slechte foto ook.

kortom, overdreven gezeur van die "vrienden"

20-01-2010 18:57:07
Hoe kwam 't dat ze die foto kon maken?

Omdat ze zelf sigaretten heeft.

Waarom heeft ze zelf sigaretten?

Omdat ze rookt.

Dus die baby zit al sinds zijn geboorte (en misschien daarvoor ook al) in de rook van zijn moeder. Het zou kunnen dat ze daarvoor naar buiten gaat maar somehow lijkt me dat ze daar 't type niet voor is.
Bah, wat verschrikkelijk voor dat kind om vanaf zo'n jonge leeftijd al teer te moeten inademen. Ik hoop dat ie er geen ziektes door ontwikkelt en dat ie zelf slimmer is en nooit gaat roken.

20-01-2010 19:08:27
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Antior, ik zie elke dag hoeveel zwangere vrouwen er wel niet roken.
Ik kan me daar echt heel kwaad om maken, maar ik weet niet of dit haar sigaretten zijn en zovvel rokende ouders zijn verder wel goede ouders toch :)

20-01-2010 19:15:32
LocoOoho
Senior lid


WMRindex: 330
OTindex: 1.037
altijd leuk echte vrienden, ik heb liever ook dat ze eerst de politie en sociale dienst bellen ipv eerst ff met mezelf te spreken

20-01-2010 19:16:29
@ Antior

ik ben blij dat jou stukje volledig zonder vooroordelen zitten.
Ik heb nog nooit een sigaret van mn leven gerookt en toch heb ik er wel eens één in mn kamer gehad. (ik ben nou vast en zeker een slecht mens)
en ik had het goed gevonden als ze een voorlichtingsbrief thuis had gekregen, maar politie en direct onderzoek van kinderbescherming?
btje overkill
een foto van een kind met een blauwe plek zegt toch ook niet dat het kind geslagen wordt.
Of als een kind scheerschuim op zn gezicht heeft, zegt dat toch ook niet dat zn ouders hem scheren?

kortom, kijk of er problemen zijn, maar ga niet overloos lopen zeiken

20-01-2010 19:30:48
Quote Antior:
Hoe kwam 't dat ze die foto kon maken?

Omdat ze zelf sigaretten heeft.

Waarom heeft ze zelf sigaretten?

Omdat ze rookt.

Dus die baby zit al sinds zijn geboorte (en misschien daarvoor ook al) in de rook van zijn moeder. Het zou kunnen dat ze daarvoor naar buiten gaat maar somehow lijkt me dat ze daar 't type niet voor is.
Bah, wat verschrikkelijk voor dat kind om vanaf zo'n jonge leeftijd al teer te moeten inademen. Ik hoop dat ie er geen ziektes door ontwikkelt en dat ie zelf slimmer is en nooit gaat roken.


Ik was vroeger heel zwaar astma patient, en mijn moeder stond dus wel buiten te roken! en de visite ook.

dus misschien deed zij dat wel, dat weten we dus niet.

ik denk niet dat de sigret aan is geweest, lijkt me eerder een eigen gedraaide sigaret, waarvan het uiteinde wat verfromfaaid is.

hoe dan ook: vind het gewoon gezeur van die 'vrienden' van dr, het is gewoon een foto gemaakt voor de gein, en dat moet kunnen. zo'n niet aangestoken sigaret is niet gelijk dodelijk lijkt me, of het kind moet er in stikken.

20-01-2010 19:31:17
Hart
Oudgediende


WMRindex: 8.542
OTindex: 49
Ik ben het helemaal met Luna eens: je kunt een moeder niet veroordelen omdat er toevallig een hype is die zegt dat dit en dit ongezond is. Natuurlijk is het fout om te roken waar kinderen bij zijn, maar mijn ouders rookten allebei en niemand die zich daar zorgen om maakte. Alleen nu wel en nu is de moeder opeens een geval dat je met de sociale dienst moet begeleiden en die je misschien wel haar kind moet afpakken. Belachelijk, absoluut waanzin van de dag. Doe normaal en kijk liever naar echt mishandelde en misbruikte kinderen.

20-01-2010 19:46:42
lijkt wel offie aan is.

20-01-2010 19:53:56
Redmer
Senior lid

WMRindex: 194
OTindex: 5
De moeder moet kappen met roken waar kind bij zit.. straks krijgt hij astma of bronchitis of iets dergelijks en daar heeft hij de rest van zijn leven last van. Snap niet dat mensen hier denken dat zoiets wel mag!

Alle moeders die roken waar hun kind bijzit zijn ontzettend slecht/dom bezig..

20-01-2010 19:59:28
Hmmm

Ten eerste: ze is dan wel erg vroeg moeder 8O

Ten tweede: 't Is niet stoer, dus waarom?

Ten derde: Wat Kristel al zegt: een klein beetje van dat spul is zeer schadelijk, misschien heeft ze dus wel extra begeleiding nodig en kan ze het opvoeden nog niet goed genoeg aan.

20-01-2010 19:59:56
VanillaMuffin
Senior lid

WMRindex: 413
OTindex: 536
tienermoeders..

20-01-2010 20:00:24
Tom-Servo
Oudgediende


WMRindex: 19.823
OTindex: 17.809
Iedereen die een beetje nadenkt had kunnen weten dat dit zou gebeuren.

20-01-2010 20:00:30
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Vraag me af hoeveel mannen er stoppen met roken als ze voor een kindje gaan proberen,want die denken altijd dat zij dat allemaal niet hoeven 8)

Tom, nou ik niet,hoor 8O
Gaat toch nergens meer over.

Laatste edit 20-01-2010 20:01

20-01-2010 20:18:47
JarnoF
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 40
Wnplts: Almelo
Wat een gigantisch gezever om NIETS !!

Hoe dient men te reageren wanneer een klein kind de laatste druppeltjes koffie uit een van de ouders hun beker drinkt? Cafeine is immers ook slecht..

Ik heb vroeger als kind ook wel een sigaret in mijn mond gehad, ik pakte ze soms zelf. Als het niet van mijn vader was, dan wel van een kennis. (praat over een leeftijd van 2)
Niemand die zich er druk om maakte, maar alleen maar lachte vanwege het onschuldige grapje.

Dat deze meid toevallig rookt is ineens groot nieuws, terwijl bijna de halve wereldbevolking kinderen in rook heeft doen opgroeien.

Maarja, ik ben een roker, dus wordt mijn mening wel gerespecteerd? Vooroordelen zijn er immers altijd.

20-01-2010 20:19:29
thomasqui
Senior lid


WMRindex: 536
OTindex: 2
S
Hoooow, begint die discussie nu al weer over roken? Misschien moeten we maar coalities gaan vormen; wel- en niet-rokers. En dan vanuit die positie elkaar de grond in boren. Zal de wereld vast beter van worden :r

Laatste edit 20-01-2010 20:20

20-01-2010 21:00:54
HanZie
Senior lid

WMRindex: 615
OTindex: 5
Wnplts: Nieuwegein
Offtopic:
Wat een gezeik zeg. Mijn moeder rookte ook weer na de bevalling en heb er nooit last mee gehad. niet als kind niet als peuter en daarna ook niet.
Mensen die hier over lopen zeiken, doen dit gewoon om het zeiken!
Het is wetenschappelijk ondoorgrond om te zeggen dat je van 2de hands rook longkanker of iets kan krijgen.
DAT IS NIET WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN!!! al denkt iedereen van wel. Er is ooit een rapport in Amerika uitgegeven die dat zou testen maar dat was weer onderuit gehaald omdat de test manier niet deugde. Het schijnt zelfs dat ze kinderen lieten roken voor die test.
Anyway het was niet meer echt geldig, en sinds die tijd heeft niet echt een instantie een echte wetenschappelijke test meer gedaan.
Want tjah wat je resultaat ook is niemand is het er mee eens.

Roken is slecht maar er komt gewoon te weinig rook en nicotien vrij uit 2de hands rook om gevaar te doen. Simpel.

Oja en ik ben een niet-roker (althans nu dan, heb vroegah wel gerookt dus weet hoe het is.)
Oh poep helemaal lopen ranten en niet eens wat over het bericht zelf.
Nou wat een lekkere vrienden heeft ze dan. Stelletje paniek zaaiers losers! Dat mensen zich zo druk maken om iets onschuldigs.
Als die #$@%#$@ aanstellers nou eens verder kijken als hun neus lang is fdan zien ze dat er genoeg kinderen onder de 10jaar zijn die uit zichzelf roken. Of andere kinderen afmaken of geen eten hebben.
Maak je daar dan druk om en niet een moeder die haar best probeert te doen.
Wat ben je dan zielig als je hier om gaat lopen zeiken.
En nee die sigaret was niet aan anders had je in dat stadium echt wel rook of gloei gezien.

Jammer dat er allemaal van die hersendode mesne op de aardkloot wonen, maak het karwij af en zorg dat de rest van hun lichaam er ook dood bij neervalt.
Dan heb je meteen 2 vliegen in 1 klap minder domme idioten die het niet waard zijn, en de overbevolking word er mee afgeremd.

Ach man, als ik het eens voor het zeggen had was deze wereld een beter plek. (6) :P

Laatste edit 20-01-2010 21:07

20-01-2010 21:05:16
@HanZie: Het is niet de nicotine die gevaarlijk is, dat is verslavend, het is de teer die gevaarlijk is. Daarnaast heel veel CO2, dus het is wel degelijk gevaarlijk.

20-01-2010 21:10:12
HanZie
Senior lid

WMRindex: 615
OTindex: 5
Wnplts: Nieuwegein
@Chewiezz: Dan mag de baby ook niet meer in de buurt van de open haard komen die geeft van meer als 1000x zoveel CO2(koolstofdioxide) af... (mischien ook teer maar dat weet ik niet zeker.)

Offtopic:

De belangrijkste giftige stoffen in tabaksrook zijn:
teer - veroorzaker van de rokershoest, is carcinogeen
nicotine - een verslavende stof die o.a. hoge bloeddruk veroorzaakt, en beschadiging en vernauwing van de bloedvaten (atherosclerose)
koolmonoxide - zorgt voor een slechtere lichamelijke conditie, beschadigt de vaatwand
stikstofmonoxide (NO) - beschadigt de vaatwand, en zet in de vaatwand een fysiologisch mechanisme in gang dat leidt tot atherosclerose
Bron: Wikipedia
Wat lees-lectuur (zo zijn er genoeg te vinden met uiteenlopende resultaten dus ik heb diegen hier gezet die mij het meest aansprak, maar totaal niet de absolute waarheid hoeft te zijn. Zo makkelijk is het iets adopteren tot de "pseudo-waarheid". Het is zo makkelijk en dat heeft de media en de overheid ook gedaan, maar dan met de andere kant. En ondertussen zijn all zwakkere geeste onder ons het ook gaan geloven.

MENSCH denk toch eens een keer zelf na! <-- algemeen bedoeld he voel je niet aangesproken. :P

Laatste edit 20-01-2010 21:16

20-01-2010 21:12:09
@HanZie: Nee hoor, daar heb je de schoorsteen nog, dus dat kan je niet vergelijken. Bij rook wordt niet afgezogen.

20-01-2010 21:20:04
HanZie
Senior lid

WMRindex: 615
OTindex: 5
Wnplts: Nieuwegein
Chewiezz: Sorry hoor maar dit klopt niet.
Zolang er geen ventilator in de schacht zit die alle rook naar boven zuigt komt er echt een heleboel de kamer in. (zo'n 15~20%).
Denk aan de warmte dat is niet alleen straling. En als je de openhaard ruikt denk je dan niet dat ook wat lucht mee kan brengen.
Sorry maar ik denk dat je er nog even over moet nadenken.

En wat betreft een sigaretje.
En denk je dat er niets in je longen achter blijft. Er komt minder rook uit dan erin gaat, wel een opgevallen?

Maar als je zo bang bent niemand houd je tegen om te stoppen met roken, alleen belachelijk dat de roker er de dupe van is.
In Nederland rookt meer dan 50% toch belachelijk dat de helft van Nederland de dupe van de andere helft wordt.
Ik heb nog nooit een roker moeilijk horen doen als iemand vroeg ergens anders te roken, maar als een niet-roker word gevraagd te verplaatsen om als roker rustig te kunnen roken dan gaan ze moeilijk doen (eigen ervaring helaas).

Dus niet rokers zijn zielig (hé ik ben ook niet roker)...

Laatste edit 20-01-2010 21:24

20-01-2010 21:22:58
Klopt, maar je ademt ook de afvalstoffen uit: stikstof, CO2 dus, noem maar op.

20-01-2010 21:27:16
HanZie
Senior lid

WMRindex: 615
OTindex: 5
Wnplts: Nieuwegein
Chewiezz: Dus het is een natuurlijk verschijnsel? Dan hoeven we ons nergens druk over te maken. :P
Ach het maakt mij allemaal niet zo uit.
Als ik zou gaan roken en iemand heeft er last van dan kan ik wel even kijken of ik ergens anders kan gaan zitten/staan.

En als (stel he hypothetisch) ik moeite met rook zou hebben dan zou ik dat toch gewoon uit de weg gaan. (in plaats van erop af te lopen en 10minuten te gaan lopen zeiken, alleen maar meer reden voor de roker om er nog eentje op te steken ;) ).

Laatste edit 20-01-2010 21:27

20-01-2010 21:30:22
haha, ten eerste: je moet eens weten wat je organen voor afvalstoffen maken :P Ten tweede inderdaad wij kunnen weglopen voor de rook.

20-01-2010 21:43:41
Rymboe
Senior lid

WMRindex: 227
OTindex: 0
Wnplts: Veendam
Quote bashummer:
de sigaret was niet eens aan, dus waar maken de mensen zich zorgen om ?

Wist je dat tabak, en dus ook een niet aangestoken sigaret, dodelijk is voor jonge kinderen?

20-01-2010 22:03:22
Zatan
Senior lid


WMRindex: 545
OTindex: 149
S
@Kristel: @poezenman: @Nijn: Antior: @Redmer:

Ga toch AUB ergens anders zielig lopen doen zeg... tjonge jonge... Je bent toch volkomen getikt als je het met die vrienden/politie/SD eens bent? Het is een foto... waar maakt men zich in hemels naam druk om!

@HanZie: Helemaal mee eens... Rokers zijn echt niet zo slechte mensen als de ene helft van Nederland doet suggereren. Wij als rokers worden gediscrimineerd!

Nou ff een peukie doen hoor!(6)

20-01-2010 22:04:17
Zatan
Senior lid


WMRindex: 545
OTindex: 149
S
@Rymboe: Er zit een filter voor lieve sgat... zolang de sgaret niet aanstaat is er helemaal niets aan de hand!

20-01-2010 22:06:07
HanZie
Senior lid

WMRindex: 615
OTindex: 5
Wnplts: Nieuwegein
Chewiezz: Iedereen kan dat (roker of niet-roker), nou of wegrollen dan kruipen je snapt 'm wel. ;) :P

@Rymboe: Niet aan de kant van de filter. :P
En de tabak is niet gevaarlijk de troep die er in zit wel. En een goede moeder/vader let op hun kind.
Want in zo'n stadium is alles wat ze doen gevaarlijk want ze weten nog niets.
Trekken zonder probleem aan het tafelkleed om de troep die op de tafel staat eraf te trekken zonder het door te hebben. Ook niet fijn lijkt me.
Zolang ze die sigaretten niet opeten is er niets aan de hand.
Het zou net zo gevaarlijk zijn als ze een aspirientje inslikken (een normale he niet zo'n baby aspirientje).
Er is zo veel gevaarlijk voor kleine dreumesen dat je erg overdrijft als je blijft hangen op rook(en).
Zorg dat het gas uitstaat als ze in de buurt komen.
Zet de waterkoker goed aan de kant.
Zorg dat ze niet bij de verf komen.
Zorg dat ze niet aan medicijnen kunnen komen.
Zorg dat ze niet aan de drank kunnen komen (een van de hoogste ziekenhuis bezoeken komen hierdoor).

Denk er gewoon aan kinderen zijn na-aperts zo leren ze leven.
Als jij bier drinkt willen ze dat ook, als je rookt idem.
Het is maar hoe je ermee omgaat hoe je kind er dan mee opgroeit.
Maar er zijn slimmere mensendie hier betere uitspraken over hebben gedaan, ik ben er klaar mee.

Mensen educeren is niet mijn taak.:P

20-01-2010 22:51:40
Wie noemt zijn kind nou Ollie...
Onze hond heet zo :P

20-01-2010 23:19:19
Myne
Erelid


WMRindex: 1.659
OTindex: 2
Quote Kristel:
de foto
Toch is het net of de sigaret aan is geweest, een klein beetje nicotine is voor een baby al dodelijk, ik vind de ophef niet te veel. Deze vrouw heeft gewoon voorlichting nodig omtrent de gevaren hiervan.

Hij is helemaal niet aan geweest. Dat íets donkerdere stukje aan de top is de voorkant van de sigaret, maar door de slechte kwaliteit van de foto lijkt dit verbrand te zijn.

Ik vind het de grootste bullshit. Iedereen krijgt sowieso rook binnen vroeg of laat, en natuurlijk is het niet goed voor babies maar overdrijven is ook een vak. Het is een feit dat er heel wat serieuzere problemen zijn met ouders en hun kinderen. Ik stel voor dat ze die tijd daarin steken en niet in zo'n bullshit verhaal.

20-01-2010 23:33:25
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Oja, die foto vond ik wel cool :P De sigaret is niet eens aangestoken, dus ik vind de ophef rond deze foto wel 'n beetje overdreven..

21-01-2010 00:03:13
Hannibal65
Senior lid


WMRindex: 710
OTindex: 0
Al dat gezeik over roken daargelaten (heel even dan: ik heb het 20 jaar met vreugde gedaan en ben net zo goed ook heel blij dat ik er nu 2,5 jaar vanaf ben) de voornaamste moraal in dit verhaal is voor mij dat mensen zonder gevoel voor humor misschien maar beter de toegang tot het internet ontzegd kan worden.
Sjééééés!!!!
Maakt die meid eens 'n keer 'n geintje, 'n humoristisch bedoelde foto, wordt ze van alle kanten overvallen door 'n stelletje moraalridders!!!
Zo is de lol van internet er snel af... #no

21-01-2010 01:03:01
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
1. wie zegt dat de moeder uberhaupt rookt en als ze het doet ze het bij haar kind doet?
2. mensen die niet roken kunnen ook longkanker krijgen.
3. ik vind de foto echt tof. :P

21-01-2010 01:17:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
weer iets bladvullends - een reto-foto
votoshob - wow..

dwd

21-01-2010 02:06:29
Jurgb
Lid

WMRindex: 40
OTindex: 0
Hier kan ik me dus echt aan ergeren.

Waarom moet roken altijd zo overdreven negatief afgebeeld worden.. Ik weet ook wel dat het ongezond is, maar dat is patat ook en zo ontzettend veel andere dingen.

Laat mensen die willen roken toch roken en maak maar niet-rokers-hokken in openbare gebouwen en faciliteiten ipv rokershokken. :)

Amen.

..Ik ga een sigaretje roken:ja

21-01-2010 06:08:44
Diablo
Senior lid

WMRindex: 422
OTindex: 146
Wnplts: Voorhout
T
Politiek of tabak in een bericht en je scrolt je het lazerus om maar iets over het bericht te kunnen zeggen

maar wat een flauwekul en wat een zeikerts dat facebook en haar zogenaamde vrienden

als de sigaret nou aan was gef ik ze groot gelijk, maar dit is weer een staaltje preutse engelse mentaliteit, amerikanen kunnen daar ook wat van

21-01-2010 08:35:55
Hart
Oudgediende


WMRindex: 8.542
OTindex: 49
@HanZie: het is tegenwoordig minder dan 50% dat rookt en neem me niet kwalijk, ik als ex-roker heb vaak genoeg gezien hoe onheus rokers kunnen zijn als hen gevraagd wordt om even ergens anders te gaan zitten met hun peuk. Echt niet normaal zo agressief ze soms zijn.

21-01-2010 09:01:25
parelvisser01
Senior lid

WMRindex: 123
OTindex: 693
Wnplts: Amersfoort
tja ik dacht dat ouders juist woude dat kinderen niet rookte. Maar aan de andere kant, dat ding is uit. Kom op hey als dat al niet eens meer kan. Vroeger begon je toch ook niet te gillen? En nou is het een probleem! ;|

21-01-2010 09:11:30
SkaR
Senior lid

WMRindex: 136
OTindex: 30
Tjonge jonge zeg, leuke 'vrienden' heb je dan stelletje w@nkers!(6)

En iedereen die nu zo hard schreeuwt jah het is slecht en groot gelijk blabla.
Jullie zijn scheinheiligerds!!:P

Jullie roken zeker nooit in de aanwezigheid van jullie kind.
En hebben geen medicijnen en poetsmiddelen binne bereik staan.
En als jullie de fiets op gaan met de kleine heeft ie altijd een valhelm op, in de auto rijden jullie nooit te hard, alle stopcontacten hebben kinderveilige sluitingen.
Er hangen nergens kabels waar ze aan kunnen trekken/bijten.
Jullie hebben het hele huis geschilderd met milieuvriendelijk verf waar geen zware metalen in zitten.
Oh en geen huisdieren.....

Djuh!:P Kom op, beetje realistisch blijven he!8)

21-01-2010 09:35:45
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@SkaR: wie moet nou realistisch blijven? 8O (Je bent aardig aan het overdrijven }) )

21-01-2010 10:18:56
zampaku
Actief lid

WMRindex: 110
OTindex: 0
Het is een tienermoeder :P zegt genoeg

21-01-2010 10:28:22
SkaR
Senior lid

WMRindex: 136
OTindex: 30
@ledi: Wat nou overdrijven... Ik som gewoon wat alledaagse dingen op waar niemand bij stil staat!
Maar een onaangestoken sigaret in de mond valt een halve wereldbevolking over........

Ken je de reclame, waar een klein kind aan een tafellaken trekt met theepot op tafel?? Is het vroegere buurmeisje van mij overkomen...
Valhelm voorbeeld....ben ik een heel dierbaar iemand aan verloren die 3 jaar oud was.... Hoezo overdrijven(6)

21-01-2010 11:06:37
Jasjee
Oudgediende


WMRindex: 358
OTindex: 13.547
Hmm, jong geleerd oud gedaan zal ik maar zeggen.

Misschien was het leuk voor die moeder om er een foto van te maken, maar zet het dan niet online :nee. Want dan kun je dit soort reacties en handelingen verwachten.
Hou het dan voor eigen prive gebruik.

Niet dat ik het goedkeur, maarja.

Het is wel haar eigen kind, dus haar verantwoordelijkheid...


21-01-2010 11:19:50
Nibje
Erelid


WMRindex: 1.329
OTindex: 12
Tjemig de pemig wat een overtrokken reacties wederzijds.

Behalve die foto weten we niets van de betrokken personen. Op basis van 1 foto conclusies trekken, dat is hln/telegraaf stijl.

De reacties van aangifte doen is ook overdreven, je kan net zo goed persoon zelf vermelden dat dit not done is en dat ze het beste uit de buurt van de baby blijft als ze zelf een rookster is.

Dit zijn geen zaken waar je politie en allerlei instanties wat aan moet laten doen, dit zijn zaken waar je gewoon zelf wat aan doet. Dat heet verantwoordelijkheid nemen, en dat is beter dand e verantwoordelijkheid afschuiven naar de overheidsinstanties.

@skakr
ik denk dat ik aardig in overstemming ben met de meeste zaken. Alleen kan mijn kleine aap inmiddels potentieel de waterkoker of het koffiezet apparaat van het aanrecht trekken. Daar heb ik nog geen goede oplossing voor kunnen vinden behalve waakzaamheid enerzijds en anderzijds vingertje tegen een warme (niet hete) koffiepot laten duwen om er achter te laten komen dat het niet een ongevaarlijk ding is.
Laatste edit 21-01-2010 11:25

21-01-2010 11:21:53
LaMama
Senior lid


WMRindex: 591
OTindex: 2
Quote Nibje:
Tjemig de pemig wat een overtrokken reacties wederzijds.

Behalve die foto weten we niets van de betrokken personen. Op basis van 1 foto conclusies trekken, dat is hln/telegraaf stijl.

De reacties van aangifte doen is ook overdreven, je kan net zo goed persoon zelf vermelden dat dit not done is en dat ze het beste uit de buurt van de baby blijft als ze zelf een rookster is.

Dit zijn geen zaken waar je politie en allerlei instanties wat aan moet laten doen, dit zijn zaken waar je gewoon zelf wat aan doet. Dat heet verantwoordelijkheid nemen, en dat is beter dand e verantwoordelijkheid afschuiven naar de overheidsinstanties.



Ben ik het helemaal mee eens.. Als het nou een joint was of coke of een crackstickie...

21-01-2010 11:32:48
knalkop
Senior lid


WMRindex: 788
OTindex: 35
als de sigaret uit was is er tog niks aan de hand

21-01-2010 12:29:57
Duffman
Senior lid

WMRindex: 284
OTindex: 1
Wnplts: Poortugaal
Quote knalkop:
als de sigaret uit was is er tog niks aan de hand


exact.

21-01-2010 13:31:55
Demion
Oudgediende


WMRindex: 4.305
OTindex: 3.487
toch word er meer drukte om gemaakt dan het waard is. toch is het ook niet echt verantwoordelijk als moeder om zoiets te doen

21-01-2010 13:33:23
Ulestroate
Erelid


WMRindex: 470
OTindex: 2.130
mensen reageren overal zo op zodat het lijkt alsof er wereldrampen gebeuren maar er eigenlijk helemaal niks aan de hand is :P

21-01-2010 13:38:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het is gewoon een foto voor de lol.
Maar tegenwoordig mag echt niks meer.


21-01-2010 16:02:59
Wat lopen mensen hier nou te zeiken dat er niets meer zou mogen.

Ik quote:
Quote:
De politie bracht Davey vervolgens een bezoekje omdat er twijfels waren gerezen rond het welzijn van het kind. Ook de sociale dienst stelde een onderzoek in.


Er staat dus nergens dat haar kind is afgepakt of dat er iets is gebeurd...

Dat er nooit wetenschappelijk bewezen is dat second-hand smoking niet gevaarlijk is, is in zoverre waar dat het niet te controleren of te falsificeren is, wat wel is aangetoond is dat de uitgeblazen rook gevaarlijke stoffen bevat.

Dus laten we nu als rokers (en heel vreemde niet rokers) het niet ineens opnemen voor onze slechte eigenschap, een baby is nog vol in de ontwikkeling. Nicotine zorgt ervoor dat bepaalde neuronen verbindingen worden aangemaakt, die in zo een vroeg stadium van de hersenontwikkeling echt geen goede invloed hebben.

En laten we eerlijk zijn, het is een onsmakelijke foto, een baby hoort geen sigaret in zn mond te hebben. Ik vind het juist goed dat nu eindelijk eens VOORDAT er iets slechts is gebeurd een overheid ingrijpt. Wat hadden de mensen die het nu zo zeer opnemen voor deze moeder gezegd als het kind volgende week doodging door het eten van een sigaret terwijl deze foto online stond? Dan was het weer dat de overheid het had kunnen weten en had moeten ingrijpen.

En bovendien als dit haar enige minpuntje is in de opvoeding zullen ze haar niet haar kind kunnen afnemen..

Nog even voordat mensen beginnen te ouwehoeren, ik geniet ook elke morgen lekker van mijn sigaretje, maar het is GEEN speelgoed!

21-01-2010 20:02:48
Redorbit
Erelid


WMRindex: 406
OTindex: 3.524
S
WTF?!??!?! hahaha wat een commotie dit is echt grappig.

hahahaha ik heb ook nog wel een foto van mijzelf als 6 maanden oud jochie met een flesje bier in mijn handen gewoon voor de fun.

dat is toch juist grappig.

21-01-2010 20:36:17
M-Cyclone
Oudgediende


WMRindex: 16.282
OTindex: 18.824
S
Tja, dat jongetje op die Feyenoord-foto is uitgegroeid tot cultheld.

22-01-2010 11:24:51
Mike-
Lid

WMRindex: 53
OTindex: 7
S
kzou zeggen: bemoei je met je eigen fokking zaken.

29-01-2010 21:19:45
Redmer
Senior lid

WMRindex: 194
OTindex: 5
Quote Zatan:
@Kristel: @poezenman: @Nijn: Antior: @Redmer:

Ga toch AUB ergens anders zielig lopen doen zeg... tjonge jonge... Je bent toch volkomen getikt als je het met die vrienden/politie/SD eens bent? Het is een foto... waar maakt men zich in hemels naam druk om!

@HanZie: Helemaal mee eens... Rokers zijn echt niet zo slechte mensen als de ene helft van Nederland doet suggereren. Wij als rokers worden gediscrimineerd!

Nou ff een peukie doen hoor!(6)


jongen leer eens lezen, het is ongezond voor het kind die rook. ik heb niet gezegd dat alle rokers kut zijn (beste vriend rookt zelf) alleen het is ontzettend egoistisch om te roken bij mensen die er ziek van worden... Zoals in dit geval kan dat kind het zijn...

denk niet alleen aan jou en die peuk maar ook even aan andere mensen

"rokers die worden gediscrimineerd?" doe neit zo zielig
Laatste edit 29-01-2010 21:21

Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.

Meld je nu aan.
Login via: