Uiteindelijk heeft de aansteker haar dood veroorzaakt, niet de sigaret zelf. Dus ze is eigenlijk dood gegaan aan de wens om te roken en niet het roken zelf
Heb je het trouwens niet door als je omgeven wordt door een bleeklucht? Het moet toch wel behoorlijk stinken wil er genoeg gas in de lucht zijn om meteen ontvlambaar te zijn
weer een argument, kom op zeg, noem is iets echts niet ter aanleiding van dit artikel zometeen word je aan de kant gezet, en waarom, wel je rookte een sigaret
Quote stora: @jero, zoals bv "deze auto is dodelijk"
Neeee wie had het er over dat die auto dodelijk was? Het ging natuurlijk weer over dat domme roken dat is niet alleen schadelijk voor jezelf maar ook voor je "auto/dure bolide" Het is trouwens al goor om in een auto te stappen waarin is gerookt...
niet de mini roken is sowieso slecht, en in auto kan ook gevaarlijk zijn zonder bleekwater.. je steekt op, je kijkt niet goed uit, raakt op andere weg helft boem, ook net zo makkelijk omkomen
Roken in de auto verbieden okee, maar niet omdat er mogelijk nog eens iemand rondrijdt met een lekkende fles bleekmiddel. Belachelijk dat het meisje dat niet rook en er iets tegen heeft gedaan.
Quote ledi: Roken in de auto verbieden okee, maar niet omdat er mogelijk nog eens iemand rondrijdt met een lekkende fles bleekmiddel. Belachelijk dat het meisje dat niet rook en er iets tegen heeft gedaan.
Om de één of andere reden denk ik dat dit artikel meer met Engeland te maken heeft dan met Bleekmiddel of met Roken in de Auto
@Rie_Gormortis: Huhhh? Verklaar je nader. Het woord Engeland komt maar 1 keer in het verhaal voor en kan heel goed vervangen worden door Nederland of Duitsland.
even half offtopic aan diegenen die het hier hebben over 'die smerige rokers, moeten maar stoppen', enzovoorts - en ja, dit is een post die ik al eerder heb geschreven.
... Is het de mensen bekend dat juist stoppers een verhoogd risico hebben op hartaanvallen en dergelijke?
Ook waarmaarraar.
Als roker houdt ik rekening met mijn medemens, en misschien ben ik daarin één van de weinigen - ik probeer in ieder geval actief niemand tot last te zijn met mijn 'nare' gewoonte.
In de Horeca en openbare gelegenheden niet roken? Prima. In de trein niet roken? Geen problemen mee. Op het werk, buiten de rookspot niet roken? Ook nog wel overheen te komen.
Eventueel wil ik, mits de accijnzen op tabak omlaag gaan (want ik ben niet HELEMAAL idioot) ook op straat het roken nog wel laten.
Maar wat ik in m'n eigen huis doe, mag ik dat lekker zelf bepalen?
En hé, jullie die zo neerkijken op 'ons' rokers, die ons junks en smerig en gestoord noemen, vinden jullie het zelf ook niet een beetje extreem om je medemens tot paria te maken omdat ze af en toe een peuk opsteken?
Wij accepteren - of, ten minste ik accepteer, dat jullie ervoor kiezen niet te roken. Prima. Houd ik rekening mee; zelfs mijn (asthmatische) vriendin heeft niets aan te merken op mijn gewoonte; daar zorg ik wel voor.
Waarom is het dan nodig om ons uit te schelden, op ons neer te kijken en ons te behandelen als tweederangs burgers? Ik zou zelfs met gemak zo ver durven gaan en te zeggen dat 'wij' rokers net zo met de nek worden aangekeken als homosexuelen 10 tot 20 jaar geleden - of 'zwarten' nog daarvóór.
Dit is, in mijn (inderdaad misschien arrogante, maar jullie hebben het verdient) mening je reinste discriminatie.
What's next? Ik zit te wachten op de eerste moord - een roker in elkaar geschopt of neergestoken "omdat 'ie toch maar een roker is."
Vóórdat u een ander beoordeeld, kijk eerst naar uzelve.
Quote: HLN.be vermoedt dat het ongeluk een nieuw argument is om roken in de auto te verbieden
Wat een onzin!
Op zo'n manier kun je ook stellen dat vegetarisch eten onmiddellijk tot de dood kan lijden. Je zult maar eens teveel insecticiden naar binnen krijgen bij het nuttigen van zo'n maal.
Trouwens...heel gezond joggen schijnt tegenwoordig ook dodelijk te zijn. Voor je het weet landt er een vliegtuig in je nek zoals we vorige week hebben kunnen lezen.
ben zelf afgelopen zomer gestopt met roken in de auto. ik ging aan een andere auto die - nog netjes was van binnen - zo een sterke stuurbekrachtiging had dat ik het beter vond mijn handen aan het stuur te houden (ik houd het al 20 000km vol)