Zadelstoel kan vliegen nog goedkoper maken
Slecht nieuws voor wie nu al te weinig beenruimte had in het vliegtuig. Het bedrijf AvioInteriors introduceert volgende week op de Aircraft Interiors
lees verder bij De Standaard »Gerelateerde artikelen
nog even en dan worden passagiers hangend in zakken vervoerd..
De benodigde beenruimte is daarmee beperkt tot de lichaamsomvang. Als eenieder dan even de adem inhoudt kan er nog een mannetje of wat bij gestouwd worden.
Als het dan verkeerd gaat, is men al zover voorbereid dat de verdere afwikkeling veel goedkoper is.. Daarmee kan men lagere verzekeringpolissen afsluiten waardoor de vliegkosten ook naar beneden kunnen..
@doctermDank je voor je artikel.
Leuk hoor, dat lepeltje-lepeltje in een vliegtuig.
Laatste edit 16-09-2010 12:18
Fiets m erin!
Hmmm dat volgens mij nooit comfortabel zijn als je het zo ziet. Wat is ongeveer de tijd van Schiphol naar een random vliegveld in LA ?
want dat lijkt me best wel een lange zit.
en dan word 1e klas reizen zeker in de stoelen die je nu al hebt
leuk bij een crash. Dan wordt iedereen direct totaal tot pulp geplet...
Doppert:
enkele jaren geleden spraken we over de economy class al als cattle class..
Het gaat er steeds meer op lijken..
Quote:
Cowboys kunnen makkelijk acht uur lang op een paard zitten.'
Welcome to fly Wild West Airlines!
Krijg je dan ook zo'n paardenleidsel in je handen?
Maar de benen kan je niet meer strekken.
Roerloos zitten is dan de boodschap.
Dus: Welkom bij Trombosian Airlines!
Nog zo'n leuk ideetje van de CEO van Ryanair:
Ontsla de co-piloot en laat in geval van nood maar een stewardess landen
Laatste edit 16-09-2010 12:27
@Mamsie:
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat heeft trombose hiermee te maken??
Zadelpijn lijkt mij meer voor de hand liggend..
@nxttrain: mensen die daar aanleg voor hebben kunnen door langere tijd stil te zitten of te liggen last krijgen van trombose. dat komt door een verminderde bloedsomloop tijdens onbewegelijkheid. Beweging gaat dat tegen. Dus dat stilzitten is echt niet gezond.
En zadelpijn, ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht!;)
Laatste edit 16-09-2010 12:32
laat ze toch gewoon tegen elkaar aanstaan... dan is een ticket 5 euro... eindelijk die reis naar hawaii betaalbaar maken...
ze kunnen wel zeggen dat cowboys 8 uur achterelkaar op een zadel kunnen zitten, maar die doen dat ook week in en week uit, hun benen zijn vergroeid in de vorm van de zadel waardoor het comfortabeler is, en dat heeft de gewone mens dus niet
lijkt met niet prettig om zo te zitten, zelfs niet voor een uurtje
Het gaat waarschijnlijk om de korte vluchten. Maar echt een zeer nutteloos concept. Als je goedkoop wil, dan mag je wat mij betreft gaan lopen.
zodirect hangt de prijs van je vliegticket nog af van je omvang
Hmm, maar als je dan half staat, dan moet de hoogte van de stoel ook verstelbaar zijn lijkt me. Daar lees ik alleen niets over?
strax schiet zoon stoel achterover: sandwich
Laatste edit 16-09-2010 13:18
Quote
Doppert:
zodirect hangt de prijs van je vliegticket nog af van je omvang
Is allang
bij sommige maatschappijen moet je boven een bepaald lichaams-gewicht 2 tickets kopen
'Dames en Heren, we zetten de landing in op Schiphol, wilt u uw spullen opbergen en uw teugels vast pakken, bedankt'
fok, ik ben 2.03 ik kan al niet gewoon zitten in een normaal vliegtuig
Waarom klagen jullie over stilzitten? Dat is toch nergens voor nodig.
Ik bedoel, als ze stoelen als een zadel ontwerpen kun je er prima fietstrappers onder zetten. Dan heb je èn een paar uur lichaamsbeweging, èn kun je dat met een dynamo gebruiken om de verlichting aan te houden, dat bespaart brandstof. Bovendien wordt het dan vanzelf duidelijk wanneer mensen behoefte aan slaap hebben, want dan wordt het vanzelf donkerder.
Harstikke handig, toch?
Doet me denken aan een oud liedje van vader Abraham: in de c-klasse !! (Ja hoor, ik wordt ook langzaam ouder)
Ik vindt ook dat als je been ruimte wilt je maar Business class moet boeken, Economyclass hebben maar paar stoelen meer been ruimte en zijn altijd al bezet.
Ik heb nog nooit op een paard gezeten. Dus ben geen cowboy die dat even 8 uur lang volhoud. Voor een beetje comfort moet je steeds meer gaan betalen.
Een cowboy op een paard heeft volgens mij toch heel wat meer bewegingsvrijheid dan deze passagiers.
Ach, gewoon een beetje dicht bij elkaar gaan staan, dan kunnen er meer mensen in één vliegtuig. Bij Vatican Airlines
doen we dat al jaren.
@Blixa:
Quote Blixa:
Een cowboy op een paard heeft volgens mij toch heel wat meer bewegingsvrijheid dan deze passagiers.
Ja, en die hebben ten minste frisse lucht. Bij de zadelstoel voel je letterlijk de verrotte adem van je achterganger in je nek.
Leuk,
Maar dit concept werkt alleen maar voor korte vluchten tot 2uur. Met alle voorbereiding checkin vervoer van en naar vliegveld, paspoortcontrole enz enz. Durf ik te zeggen dat eenr eis tot 1600km voor meerdere dagen. Dan beter met een auto te maken is dan met zo'n ding. Meer comfort. Van vertrek direct naar bestemming. Je verliest meestal sowieso een dag. Ik doe Zagreb-Brussel regelmatig in 12-14 uur. Maar dan heb ik wel het voordeel dat op lokatie auto beschikbaar is, geen huur geen openbaar vervoer etc.
Alleen voor de strak georganiseerde zakelijke reiziger met alleen attachékoffertje zal het misschien interessant zijn, maar dan reis je toch businessclass.
Ik zie concept niet zitten. Dus de wet van Murphy zal er wel voor zorgen dat het een succes wordt.
nog even en de passagier mag zichzelf vervoeren
Ik rij al 15 jaar paard. Als ik op een zadel zit, kan ik toch nog mijn benen strekken!!! Beugels uit en laat maar hangen die benen. Ik weet niet hoe hoog de zadels van de grond af komen, maar ik weet wel dat als ik langer dan 4 uur op 1 positie moet blijven zitten op een zadel, dat ik zeer stijf word in mijn benen. Word dan nog leuk om uit het zadel te komen!
Comfort is toch zeker wel belangrijk, of niet dan?
Dit kan niet echt zijn, dit is heel erg vroege (of late) 1 april grap.
Ik heb de neiging om in te gaan op het feit dat je hiermee geen mensen kunt vervoeren die iets dikker, langer of korter zijn dan gemiddeld maar dit is zo kansloos dat ik daar geen zin in heb.
Zadelstoel? Veel te veel ruimte in beslag. Maak zoiets als een hoogslaper. Kunnen er meer in, meer beenruimte EN kunnen mensen nog fatsoenlijk slapen. + je kan meer personen vervoeren.
Conget's budget flight vs Ryanairs budget flightDoe slaapgas erbij, en mensen slapen as een roos en kan je alle maaltijden skippen. Je hoort ze niet meer klagen over 1 en 2. En omdat mensen geen service meer nodig heb, kan je dus ook alle stewardessen ontslaan! He, ryanair, misschien een ideetje?
echt zielig..tegenwoordig draait het om geld...en wij, de consument moet maar inleveren...ik voorzie dat iedereen die een beetje comfortabel wil zitten en de prijzen van nu gewend is in dergelijke vliegtuigen business class zullen gaan vliegen (ik vermoed dat die prijzen naar economy niveau gaan op ten duur)...(oei..te weinig plek meneer....dan maar economy?)
@concet: als je slaapgas doet is er niks aan t handje natuurlijk...maar zodra die bedrijven gaan besparen op slaapgas: in zulke kleine vakkies krijg ik het spaans benauwd...en andere mensen met claustrofobie met mij...
Laatste edit 16-09-2010 17:18
Quote
Mamsie:
Het kan nog eenvoudiger. Mensen gewoon per samengebonden bosjes van 10 en dan stouwen maar. Dan vallen ze ook niet om tijdens het opstijgen en landen.
Hoe ga je met het 12 uur vlucht doen? je moet ze hoe dan ook nog eten geven, en de stewardessen 1 voor 1 voeren is ook niet gemakkelijk
@conget: goedkoopste manier is natuurlijk het vliegen helemaal afschaffen.....
Waaruit bestaat de prijs van een vliegticket?
Waar ik zo 1,2,3 aan denk:
a. brandstofkosten
b. onderhoudskosten
c. personeelskosten
d. rechten om te mogen opstijgen/landen vanaf een bepaald vliegveld?
Meer mensen in een vliegtuig is een besparing op alle kostenposten.
Oké tot zover, maar zou het ook anders kunnen, zoals besparen op bijvoorbeeld alleen brandstofkosten?
Kerosine is duur; hoe zit het met alternatieve brandstoffen.
Of besparen op personeelskosten (waarschijnlijk de grootste kostenpost)?
Men kan verdergaan met een aantal automatisaties, waardoor minder mensen hetzelfde werk kunnen doen?
Ik noem maar wat dwarsstraten, want "oplossingen" zoals in het artikel beschreven lijken me niet klantvriendelijk.
Ja maar WIJ zijn GEEN cowboys !!! Het is nù al onmogelijk om uw benen te strekken, waar gaan ze nu mee afkomen ?! uw knieën in uw nek ofwa ??? Eerst Ryanair die de copiloten wil schrappen en nu dees... zeeeeg... ze doen't precies expres !
... oh en dat van Ryanair had ik nog niet gelezen toen ik een comentaar schreef... awel, da verwonderd mij niet... ik vraag mij af hoelang het zal duren voor Ryanair faillit zal gaan met al zijn 'geweldige' ideeën...
Ziet er erg oncomfortabel uit, eerlijk gezegd...maar als de tickets goedkoper worden....
Ik zou er pijn van krijgen aan mijn kont
Dan liever die zakken die nxttrain voorstelde
Quote
Henze:
@conget: goedkoopste manier is natuurlijk het vliegen helemaal afschaffen.....
Of gewoon een hele grote katapult maken en dan katapulteren. Geen brandstof, alleen arbeid kosten... Alleen.... bestemming kan een afwijking hebben
@conget: en de landing is wat harder
klaag klaag klaag
die maatschapijen doen presies wat wij willen zo goedkoop mogelijk vliegen
kijk wat vliegen bij een fatsoenlijke maatschapij kost en bij een prijsvechter daar zit nog al verschil in
En Ryanair heeft weer een gratis stukje reklame. Ze laten je zien dat ze er alles aan doen, om zo goedkoop mogelijk te zijn.
Slim, heel slim.
en turbilentie dan, luchzakkingen? met zo'n zadelvorm doet toch nogal pijn aan je scrotum
verbaas mij allang niet meer over 'low-budget-vliegen', dat is de reden dat ik het bijna nooit heb gedaan
als deze manier van 'mensentransport' legaal kan, dan zullen de vliegtuigbeheerders het gegarandeerd doen
Ze hebben nog meer manieren gevonden om te
besparen hoor...
Maar van de zogenaamde
'vettaks' zien ze tock maar af.
Ik zie geen gordels, moet je je eigen broekriem ergens aan de achterkant inhaken ofzo?
Gekke toestand dit zadelgedoe.
Aan de andere kant; het maakt het paardjerijden met een stewardess wel gemakkelijker.
Laatste edit 17-09-2010 03:04 Laatste edit 17-09-2010 03:05
Quote Antior:
Waarom klagen jullie over stilzitten? Dat is toch nergens voor nodig.
Ik bedoel, als ze stoelen als een zadel ontwerpen kun je er prima fietstrappers onder zetten. Dan heb je èn een paar uur lichaamsbeweging, èn kun je dat met een dynamo gebruiken om de verlichting aan te houden, dat bespaart brandstof. Bovendien wordt het dan vanzelf duidelijk wanneer mensen behoefte aan slaap hebben, want dan wordt het vanzelf donkerder.
Harstikke handig, toch?
Laatste edit 17-09-2010 08:19
Ik zie niet in waarom je zo een ontwerp neerzet om meer mensen te vervoeren, en dan overduidelijk nog ongebruikte ruimte laat liggen. Als je de volgende rij van deze stoelen 180 graden draait, zodat mensen elkaar aankijken, en ze dan een halve lengte uit lood leggen, haal je zeker nog eens 50% meer capaciteit uit de beschikbare ruimte.
Wil je veel mensen kwijt en geen klachten over beenruimte? Liggen en stapelen.
OMG, je moet die luchtvaartbobo's ook alles in hapklare brokken aanbienden he?
Quote conget:
Zadelstoel? Veel te veel ruimte in beslag. Maak zoiets als een hoogslaper. Kunnen er meer in, meer beenruimte EN kunnen mensen nog fatsoenlijk slapen.
Dat idee had ik ook allang, ook voor lange busreizen: Een hangmatklasse. Niets comfortabelers dan een hangmat. Ik zou er met gemak een vliegreis van 9 uur in uithouden.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: