Bestuurder negeert bevelen omdat agent vrouw is
Een 40-jarige man die weigert instructies van vrouwen op te volgen en dus ook de bevelen negeerde van een agente die het verkeer regelde, heeft een dr
lees verder bij GvA »Gerelateerde artikelen
Gauw terugsturen naar Syrië
eens kijken wat vrouwe justitia van hem vind
@lepeltjes: Vrouwe Justitia heeft niks te vinden in zijn ogen. <LOL>
Een vrouwelijke advocaat geven en een vrouwelijke rechter.
Die id echt niet goed wijs Die heeft het echt niet gesnopen, hoe het hier werkt.
@ikke_ikke: zou wel een goeie zijn, en dan in de gevangenis alleen maar laten visiteren door een vrouwelijke bewaker en na de gevangenis straf nog even een werkstraf onder begeleiding van een vrouwelijke werkmeester , en daarna nog onder toezicht van een vrouwelijke toezichthouder
O ja, en als dat er allemaal op zit terug schoppen naar Syrië in en vliegtuig vol vrouwen. Zo dan
Laatste edit 20-11-2010 22:41
@ikke_ikke: Dat dacht ik dus ook
Snap niet dat iemand denkt dat een vrouw minder is of sow... Tegenwoordig doen we allemaal het zelfde werk en alles. Volgens mij snapt hij niet helemaal hoe Nederland werkt. Hoe kan het eigelijk dat deze gast hier mag zijn?
@Thaiko, correctie: Hoe België werkt
Maar vind het bagger hoor, pas je aan aan het land waar je heen gaat..
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
Nee, een idioot, net zoals er meer van rondlopen op deze aardkloot.
Kpuc:
Quote:
Kpuc: Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
Nee, een idioot, net zoals er meer van rondlopen op deze aardkloot.
Maar het heeft in dit geval wel met de Islam te maken in combinatie met cultuur, en de manier waarop deze klojo de teksten in de Koran opvat.
@TheAnimalFriend: Dat kan zijn, zo hebben we hier een Gertjan Goldschmeding wie de Bijbel wat te ver in zich neemt door te stellen dat het goed is om door te slaan als je je kind al een klap hebt gegeven..
verplicht een weekje opsluiting met mijn schoonmoeder dat zal hem goeddoen
Gertjan Goldschmeding ken ik niet, maar wat heeft dat met deze kwestie te maken? het lijkt me duidelijk dat die Syriër niet van plan is om zich aan te passen aan onze westerse cultuur vanwege zijn geloof, en ik kan me voorstellen dat, dat bij veel mensen hier in het verkeerde keelgat schiet
Quote
TheAnimalFriend:
@ikke_ikke: zou wel een goeie zijn, en dan in de gevangenis alleen maar laten visiteren door een vrouwelijke bewaker en na de gevangenis straf nog even een werkstraf onder begeleiding van een vrouwelijke werkmeester , en daarna nog onder toezicht van een vrouwelijke toezichthouder
ik wil zijn straf wel overnemen
@TheAnimalFriend: Gertjan Goldschmeding is een dominee(?) in ieder geval een voorganger van een Chrisstelijk Genootschap die gelooft in kastijding van kinderen, onder het motto van: Wie zijn kind liefheeft spaart de roede niet. Hij predikt het slaan van kinderen en gebruikte daar zelf onder meer een houten lepel voor. Dus is hij een klojo die de teksten in de bijbel te letterlijk opvat....kortom: alle soorten van fundamentalisme zijn verkeerd of het nu van de Islam afkomt of van het Christelijk geloof....
Kpuc: Wist ik toch!
@Lennie: Zo eentje moeten ze opsluiten en de sleutel weg gooien
, maar goed ik snap wat jullie willen zeggen, maar ik denk wel dat er meer Moslims zijn die het geloof verkeerd gebruiken en zelfs in hun voordeel misbruiken dan dat er christelijken zijn die dit doen.
@TheAnimalFriend: Tel je daar de misbruikende priesters bij op? Want dan weet ik het nog niet zo zeker...Verder heb je de wacko of Waco, De Moonsekte en zo meer...mensen die uit naam van het geloof ( al dan niet Christelijk gestoeld ) slachtoffers hebben gemaakt. Als je als Jehova Getuige met een "ongelovige" getrouwd bent stimuleren ze je ook om een echtscheiding aan te vragen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Genoeg sektes in Nederland en Belgie te noemen die het geloof in de Heer misbruiken voor hun eigen gewin. En geloof me, ik weet waar ik over praat!
@TheAnimalFriend: Dat er meer extremisten in de Islam zijn wie de vrouw als minder zien, ben ik direct met je eens. Daar tegenover staat het "RK-neuk de kinderen als t kan"... Plus het stille en gedragen leed van vrouw en kind in de Bijbelse Gordelen van het Westen, ach, tis overal wel wat, gewoon niet geloven is t beste.
Voor zover ik weet heb je in syrie ook nog joden en katholieken en daarbij komt dat er in de tekst niet vermeld staat dat het over moslims gaat. ook als is het vrij bekend dat moslim mannen niks van vrouwelijk gezag moeten hebben.
Ach... hij komt er (hopelijk) vanzelf achter als hij niet luistert naar de politie wat de gevolgen daarvan zijn of het nou een man of een vrouw is
Kpuc: Inderdaad daarom ben ik ook Atheïst
dit komt niet omdat die man Moslim is of uit Syrie komt, maar omdat die man een wereldvreemde idioot is
Bie ons in ut Oost'n neumt ze zo ene:
"Gek en neet good wies".
@Jovi-Mama: Mot dat noit wehn; "gek en noit goud wies"?
Laatste edit 21-11-2010 01:06
@TheAnimalFriend: weet niet precies waar jij vandaan komt, maar hier praten we niet zoals jij het schrijft....
Ik kom van origine uit Groningen maar woon sinds 1984 in Breda
Ik zit in de buurt van Deventer
hoe dan ook, nu wordt er naar hem gekeken
Ik heb een vriend gehad in Nijverdal, en daar praten ze ook zo, en het kwam vaak dicht bij het Groningse dialect
@jero: Nou ik zou zeggen neem zijn voorbeeld aan en wie weet
Ja hoorrrr ... het zal weer niet een vrouwenhater zijn. Hier hebben zowel man als vrouw die bij de politie werken het recht om het verkeer te regelen. En zelfs mmmmmm..... moeten zich hier aan houden.
EdgarPoe: mmmmmmannen?
Nee! Malloten natuurlijk.
Offtopic:
Quote
Kpuc:
@TheAnimalFriend: Dat kan zijn, zo hebben we hier een Gertjan Goldschmeding wie de Bijbel wat te ver in zich neemt door te stellen dat het goed is om door te slaan als je je kind al een klap hebt gegeven..
Mijn vader herhaalde zijn klappen nooit, maar hij sloeg wel altijd met maximale kracht.
En meestal tegen mijn achterhoofd aan.
Deze vent gelijk op eigen kosten terug naar zijn eigen land sturen nadat hij een flinke boete betaald heeft.
En gelijk tot ongewenst vreemdeling bestempelen.
Peerke, aan de achternaam te zien wordt dat iets van Duitsland of Israël..
Kunnen ze hem voor straf niet een gedwongen geslachtsoperatie geven tot vrouw? Lijkt me wel een passende straf voor zo'n vrouwenhater.
@Tom-Servo:
Dat zou wel de ultieme straf zijn, maar dan wel in het vrije westen uitzetten
@TheAnimalFriend: @Donaldje: Er staat nergens dat ze moslim zijn.
Daarbij to all welke idioot is er nou gehersenspoeld de mensen die kinderen mollesteren, vrouwen minderwaardig behandelen, doden in naam van een religie, of de mensen die alle groepen over 1 kam scheren?
Hitler deed het, Stalin deed het, Bush deed het, Pietje bij de buren doet het en hier een heleboel mensen doen het. Groepen in een hoek zetten. Laten we de personen veroordelen niet waar ze in geloven, want in elk geloof of anti-geloof zit een element dat het bederft. In mijn geloof noemen we dat zonde van de mens en streven we er naar om die niet toe te laten in ons leven. Helaas zijn we mens dus sorry dat ik niet een perfecte christen ben zoals Jezus dat eigenlijk bedoelt heeft, maar vrienden ik doe ook maar mijn best.
oplossing was simpel...ÉÉN mannelijke agent op laten trommelen en die even kort het verkeer laten regelen...de man had dan die instructies WEL opgevolgd en klaar was kees...konden die andere agenten lekker wat anders gaan doen...boeven vangen ofzo...
Voortaan inburgeringscursus door vrouwen laten geven. Kun je deze types er meteen uit halen.
Voor dit soort mensen zeg ik:
D'r uit! Lekker terug naar Syrie.. En daar blijven! Want als je niet volgens de Nederlandse wet wil leven, moet je hier naar mijn idee ook niet willen zijn! Een typisch voorbeeld van een profiteur! Wel van de Nederlandse Welvaart willen genieten, maar niet naar onze regels luisteren! Moeten wij eens In Syrie proberen, dit soort geintjes
@Koroi: dat is best een goede suggestie.
Het artikel gaat over een Syrier, en ik lees reacties over misbruikende priesters
Zijn wij nu al zo gefrustreerd dat we elke keer hetzelfde riedeltje moeten afdraaien.
Is het alleen cultuur of is moslim ook mede bepalend, dat is de vraag. Er zijn veel landen waar de vrouw niets te vertellen heeft en amper meer rechten heeft dan een slavin. En nagenoeg al die landen zijn islamitisch. De Islam als geloof is daar m.i. niet de oorzaak van, de Islam als maatschappijlijk (totalair) systeem echter niet bepaald bevorderlijk voor gelijke rechten. Net zoals het Christelijk geloof vroeger ook een maatschappelijk niet al te fris systeem was.
En bij geloof/maatschappijvisies heb je altijd extremen. In alle kampen, ook bij "ons".
Laatste edit 21-11-2010 09:12
Het enige geloof wat hier ter zake doet is het geloof van die man dat vrouwen minderwaardig zijn. Of hij nu moslim, christen, hindoe, jood of van een andere belijdenis is.
In Europa zijn er wetten waar mensen zich aan te houden hebben, ongeacht of je dat door een mannelijke of vrouwelijke gezagsdrager wordt verteld.
Dus straf voor deze man: verkeersovertreding en het niet opvolgen van de instructies van een ambtenaar in functie.
Dus hij wordt niet uitgezet, gaat niet de gevangenis in maar zal ongtwijfeld een beste boete kunnen verwachten.
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
dit ga alstjeblieft je mond spoelen jochie.
GRappige reacties hier als in "laat die man zich aanpassen aan de westerse cultuur"
De westerse cultuur waar vrouwen nog altijd minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk. Waar vrouwen volgens velen thuis hoort en niet op kantoor. Waar vrouwen als lustobjecten in bladen staan en op tv komen. Waar mannen raar worden aangekeken als ze voor de kinderen zorgen. En waar politieke partijen als de SGP gewoon mogen. Zo gelijkwaardig zijn we niet in Nederland en België. Als vrouw merk je soms dat dit vies tegenvalt.
@Veppie: dan zou het dus voor andersdenkenden nog gemakkelijker moeten zijn om zich aan te passen aan die cultuur en moeten ze helemaal niet mekkeren.
Overigens heb ik nog nooit gemerkt ook maar een cent minder te verdienen dan mijn collega's. Soms zelfs wel meer, maar daar zorgde ik dan voor tijdens mijn sollicitatie.
Als je weet wat je waard bent, stel je je salariseisen daar op af.
@Redduggy: Hoe groot schat jij de kans in dat iemand die vrouwen als zijn mindere ziet en uit een land komt waar 90% moslim is, dat hij nou net bij die andere 10 procent hoort?
Quote:
Wikipedia:
Religie
74% van de bevolking behoort tot de soennitische moslims, 16% behoort tot een andere strekking binnen de islam onder meer tot de alawieten en de ismaëlieten. Er zijn ook Druzen.[1] 10% van de bevolking zijn christenen. Zij behoren zowel tot de Oosters-orthodoxen, als tot de Oriëntaal-orthodoxen en tot de Oosters-katholieken.
Laatste edit 21-11-2010 11:44
Ik zie heel veel reacties die volgens mij wat afdwalen van het onderwerp.
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
toch weer die lullos met gelijk strekkende opmerkingen..
verder: het is een man met een specifieke opvoeding - is ook een poging waard.
mijn opmerking:
die nam zijn princypes heel erg syrieus
Laten we een verse regel introduceren - als je niets met geloof hebt.. schrijf er dan ook niet over of refereer eraan - je kunt het niet bevatten - onderzoek, duik erin, wordt hara skrishna of Bhoudist - probeer eens retraite als monnik - scheer je kop kaal en kruip met blokken hout over de weg..
Maar ga hier geen middelmatig gemiddeld bekend niet boven het stroomnet uitstekend verhaal ophangen..
Wie van de relieken hier is bekend met geloof.. of gelovig?
@heraux: Ik ben Atheïst en geloof het of niet maar ik ben getrouwd geweest met een Marokkaanse moslim. Ik heb niks tegen moslims ik heb iets tegen mensen die naar ons land komen, en wel gebruik willen maken van onze welvaart, maar zich niet willen aanpassen aan onze gewoontes.
Offtopic:
@TheAnimalFriend: Maar dat is dus het rare. Turken die hier al generaties wonen en zich best goed aanpassen lopen best vaak tegen discriminatie aan. Chinezen die hier minstens zo lang wonen maar zich in hun eigen gemeenschap opsluiten hebben veel minder mensen problemen mee.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het lijkt wel dat 'aanpassen' voor een groot deel overeenkomt met 'onopvallend gedragen'.
Quote
TheAnimalFriend:
@heraux: Ik ben Atheïst en geloof het of niet maar ik ben getrouwd geweest met een Marokkaanse moslim. Ik heb niks tegen moslims ik heb iets tegen mensen die naar ons land komen, en wel gebruik willen maken van onze welvaart, maar zich niet willen aanpassen aan onze gewoontes.
man, waar heb je het over..?
Wat heeft dat met deze Syrische man te maken..
@Blixa: Ik kan met ook voorstellen dat het zeer frustrerend is voor mensen die zich wel aanpassen steeds weer tegen eikels aan lopen die alles over 1 kam scheren.
Ik ken je zo al 2 Marokkanen en 2 Turken op noemen waarvan je niet zal zeggen dat het Marokkanen of Turken zijn, als je ze alleen maar zou horen praten en niet zou zien, omdat ze A vloeiend Nederlands praten, en B soms de spot drijven met het geloof, deze zeggen zelf ook erg weinig last te hebben van discriminatie .
Wat betreft de Chinezen, tja wat men binnenst huis doet moet men zelf weten, en je hoort ook niet zo vaak dat jonge Chinezen voor overlast zorgen.
@heraux: Dat hij zich
NIET aanpast. Hij wordt in België aangehouden door een vrouw en weigert haar bevelen op te volgen omdat ze een vrouw is.
En ik zeg niet dat het zo is maar de kans is groot dat dit voortkomt door zijn geloofsovertuiging.
Maar ik reageerde op deze regel van jou
Quote:
Wie van de relieken hier is bekend met geloof.. of gelovig?
misschien had ik het even moeten quoten, maar ik dacht dat je het wel zou begrijpen.
Hij is zeker gezakt voor de inburgeringscursus, als hij die gevolgd heeft.....
Als deze man de enige is die zich niet aanpast- maar dat wordt PATS gekoppeld aan zijn geloof.. makkelijke link - zal wel moslim zijn - jaja.. sure.
Hoeveel zijn er niet die te hard rijden - allemaal moslims zeker.. of een straat doorkruisen door het rood - allemaal moslims - of fout parkeren.. niet betalen ervoor of een lamp kapot - of schelden op een parkeer wachter of andere vorm van authoriteit - allemaal moslims.. sure.. hou het simpel.. anders doet het ergens pijn..
@heraux: Laat je eens na kijken, of koop een lees bril, of zet je roze bril eens af
, je slaat wel erg door nu.
Quote:
zou wel een goeie zijn, en dan in de gevangenis alleen maar laten visiteren door een vrouwelijke bewaker en na de gevangenis straf nog even een werkstraf onder begeleiding van een vrouwelijke werkmeester , en daarna nog onder toezicht van een vrouwelijke toezichthouder
O ja, en als dat er allemaal op zit terug schoppen naar Syrië in en vliegtuig vol vrouwen. Zo dan
haha helemaal mee eens! rare overtuigingen kunnen mensen toch hebben .. heel appart.. omdat het een vrouw is... ik vraag me wel eens af wat er in het hoofd van die mensen om gaat
Laatste edit 21-11-2010 14:19
@Tom-Servo: mee eens!
of opsluiten in de vrouwen gevangenis!
Idioten zijn er jammer genoeg veel teveel.
Och wat een achterlijke mensen zijn er toch weer op deze wereld.
En natuurlijk komen er idioten op deze artikel af die zeggen dat moslims terug naar hun eigen land moeten gaan, alleen omdat een Syrier dit heeft gezegt.
@zeszeszes is dat nou een straf? xD
Laatste edit 21-11-2010 16:23
Quote
ledi:
Gauw terugsturen naar Syrië
Geheel mee eens!!
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
en wat heb jij tegen moslims?!
er zijn ook blanke sukkels hoor!!!
ik kots van jou echt waar
Quote
daniel120:
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
dit ga alstjeblieft je mond spoelen jochie.
sorry voor de dubbelpost, maar kan het niet helpen dat ik het mooi vind dat iemand met een Davidsster (of in ieder geval iets dat er verdacht op lijkt), vindt dat iemand die ongenuanceerd iets over Moslims zegt daar kritiek op heeft
nogmaals sorry voor de dubbelpost, maar dit moest even
In het vliegtuig zo'n maf.
Hij weigerde ook vast haar een hand te geven.... Wat doet zo'n figuur in 's hemelsnaam in België? Een uitkering opstrijken?
Volgens de Vlaamse Televisie is het tegenwoordig verplicht om 12 % allochtone presentators te leveren. Daar zal hij en zijn companen dan ook wel tussen zitten; heeft hij tenminste een baan!
Wat is positieve discriminatie toch een heerlijk gegeven...
Quote
botte bijl:
Quote
daniel120:
Quote Donaldje:
Toch weer moslims he.
dit ga alstjeblieft je mond spoelen jochie.
sorry voor de dubbelpost, maar kan het niet helpen dat ik het mooi vind dat iemand met een Davidsster (of in ieder geval iets dat er verdacht op lijkt), vindt dat iemand die ongenuanceerd iets over Moslims zegt daar kritiek op heeft
nogmaals sorry voor de dubbelpost, maar dit moest even
hoe noemen ze zo iets ook al weer?... oja!
touché!
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: