Vrouwen beter met computers
Bij computerproblemen hangen mannen sneller aan de lijn van een helpdesk dan vrouwen. Vrouwen weten vrijwel alle veelvoorkomende problemen zonder hulp van buitenaf op te lossen.
Ruim de helft van de problemen waarvoor mannelijke pc-gebruikers de helpdesk inschakelen zijn binnen tien minuten op te lossen. De computerproblemen waarvoor vrouwen bellen zijn in bijna driekwart van de gevallen ingewikkelder. Dit blijkt uit onderzoek onder vijfduizend gebruikers van helpdesk Guidion. Veel voorkomende gebruikersproblemen zijn virussen, spyware en e-mailproblemen.
Gerelateerde artikelen
Is het probleem ingewikkelder of degene aan wie de oplossing moet worden uitgelegd?
whoehahah heb het altijd al geweten
Pfff, vrouwen vragen het gewoon eerst aan alle mannen om hun heen... andersom heeft dat geen nut. (ik spreek uit ervaring)
klopt niks van dit bericht, het kan gewoon niet,
Helemaal mee eens Dulcin. Als mijn moeder iets niet weet vraagt ze het aan mijn vader, als die het dan nog niet weet, belt hij de helpdesk. Mijn moeder heeft problemen, maar mijn vader belt.
@thee-monster, dit geld alleen niet bij deze jongen
, die wordt alleen maar gebelt om die problemen vervolgens weer op te lossen
Lang leve de helpdesk.
Tis hier maar angstvallig stil
Kan het niet zo zijn dat mannen gewoon meer to the point zijn en daardoor hun problemen binnen tien minuten opgelost kunnen worden? En dat vrouwen er eerst een half uur omheen moeten kletsen omdat ze niet direct kunnen zijn? En daardoor hun probleem als complex wordt gezien?
En hoe komen ze dan aan de conclusie dat vrouwen beter zijn met computers?
Nou ja, het zal wel. Goed voor de vrouwen! Mannen reden al beter (zie centraal beheer achmea onderzoek), de vrouwen computeren beter?
Trouwens ik heb hier wel 1 gedachtengang waardoor je zou kunnen zeggen: Ja natuurlijk zijn vrouwen beter!
Een computer is een ding dat vrijwel door de man is ontwikkeld en ontworpen, en zal daardoor dus ook een hoop eigenschappen van de maker met zich meedragen. Aangezien vrouwen al sinds eeuwen/milennia met mannen om moeten gaan, is het vanzelfsprekend dat zij er goed mee om kunnen gaan
hier ben ik degene die goed met de pc overweg kan hoor en ben toch echt een vrouw. mijn vriend kan niet eens emailen
dus tja
@lanira
uitzondering bevestigd regel
@BlendTis dat ik geen vrouw ben, anders had ik misschien gezegd:
Regel bevestigd uitzondering?
Jaja.. Ik zie mijn moeder/oma/buurvrouw echt niet op de computer een virus zitten verwijderen.. Het enigste wat ze dan gaan doen is gillen.
@Pluppel:
Of hoestsiroop over de computer gieten?
Of met mondkapje er weer achter plaats nemen?
Of de huisarts bellen?
Of een groot condoom eroverheen trekken?
Ik zal maar ophouden met dat soort clichés
Hoe vaak ik vrouwen aan mn deur heb gehad toen ik nog op kamers woonde met 4 andere vrouwen. Kon geen 5 minuten stilzitten of er stond al weer iemand die een virus had gedownload, de internet kabel eruit had getrokken of iets anders
Quote
Dulcin:
Hoe vaak ik vrouwen aan mn deur heb gehad toen ik nog op kamers woonde met 4 andere vrouwen. Kon geen 5 minuten stilzitten of er stond al weer iemand die een virus had gedownload, de internet kabel eruit had getrokken of iets anders
misschien een smoesje om contact te maken en had jij dat niet door??????????
Deze discussie was er laatst ook op GS of RC (Geenstijl/Retecool). Kan ook zijn dat de vrouwen eerst (communicatief als ze zijn
) het aan mannen vragen en die het voor ze oplossen.
Mannen daarentegen vragen het liever aan een anonieme helpdeskmedewerker dan aan een bekende (het 'I can't fix it' syndroom haha).
Lijkt wel of mannen door dit artikel aangetast zijn in hun ego.....veel mannen hebben het er over, ook op mijn werk (en werk in een mannen wereld, dus werken bijna geen vrouwen).
Maar toch blijkt dat ik meer van computers afweet, dan de heren op mijn werk.
Zo weten ze niet wat een virtuele pc is, hebben ze meer last van virussen op hun pc en moet ik meestal op de zaak helpen bij een probleem voor ze de ict afdeling bellen. Dus.....zit er toch waarheid in dit artikel ? Kunnen we toch beter de problemen oplossen dan de mannen denken ?
Weer een bewijs dat vrouwen gewoonweg slimmer zijn dan mannen
Ik ben zelf ICT-er en het is mijn vak om problemen op te lossen voor hen die dat zelf niet kunnen. 98% van mijn collega's zijn mannen...
volgens mij zijn de mannen gewoon een beetje jaloers....
Mannen gebruiken computers gewoon meer, vrouwen zijn er bang voor
Of mannen surfen op verkeerdere sites, en vrouwen alleen op clean sites
ik ben het eens met luna
Mannen geven snel op en bellen gelijk de helpdesk en vrouwen zoeken het graag zelf uit
Vrouwen lopen daardoor dagen achter met hun werk en mannen leggen het probleem meteen daar waar het hoort: bij de supportafdeling. Die zijn daarvoor in dienst genomen.
Go Go Sjaak! Mannencomputerenbeter.nl!
ik ben en vrouw studeer ict, en word gebeld door mannen die een computer probleem hebben, wij vrouwen hebben gewoonweg meer geduld
Quote:
Vrouwen lopen daardoor dagen achter met hun werk
ik niet, en een andere vrouwelijke klasgenoot ook niet
Blijkt uit het artikel, dat de problemen waar de mannen voor gaan bellen, de vrouwen het zelf oplossen
en waar de vrouwen pas voor gaan bellen is een wat ingewikkelder probleem.
Laat ook maar weer zien, dat wij best die tien minuten zelf kijken of het op te lossen is en we hebben er schijnbaar toch wat meer geduld voor.
Ben trouwens met mijn werk nog nooit achter geweest, doordat ik een probleem moest oplossen op mijn pc of voor de zoveelste keer een probleem op de pc van een mannelijke collega moest oplossen.
Quote
Dulcin:
Hoe vaak ik vrouwen aan mn deur heb gehad toen ik nog op kamers woonde met 4
andere vrouwen. Kon geen 5 minuten stilzitten of er stond al weer iemand die een virus had gedownload, de internet kabel eruit had getrokken of iets anders
Ben ik de enige die het opvalt dat "hij" ANDERE vrouwen zei?
hihi
Je krijgt vrouwen pas goed over de rooie als je naar hun computerprobleem komt kijken en hoofdschuddend constateert: "O, ik zie het al. Er heeft een vrouw aan gezeten."
Wat is het verschil tussen een man en ET?
ET belde naar huis en de man belt de helpdesk
HOGE OPSCHUDDING HIER IN AALTEN!
Mijn ma weet nie eens hoe ze foto's in een hotmail bestand toevoegt, dus hoe ze erbij komen dat vrouwen meer verstand van computers hebben weet ik ook nie (mijn pa weet er trouwens ook niks vanaf, maartog)
Als een man moet ik het mannelijk geslacht nu wel even verdedigen
. Beetje een loos onderzoek aangezien ze 3 factoren zijn vergeten. 1. Het verschil tussen het computer gebruik van mannen en vrouwen. 2. De bereidheid van iemand om een helpdesk te bellen. 3. Wat voor problemen mensen veroorzaken.
@can-0-mark
Klopt! helemaal mee eens.
als je trouwens kijkt (of luistert)naar een computer helpdesk is het merendeel toch zeker man.
in de meeste computerbedrijfjes trouwens ook..
@Dniworromomdat dat vrouwen gewoon niet interreseert
En omdat de vrouwen die bij een helpdesk werken altijd de problemen van een mannelijke collega moeten oplossen
Mannen **** natuurlijk op die stemmen van die vrouwelijk helpdesks gevallen. Net zoals die chinees een poos terug hier op WMR
het is zeker een vrouw die het geschreven heeft>
Quote
Maj0W:
Mannen **** natuurlijk op die stemmen van die vrouwelijk helpdesks gevallen. Net zoals die chinees een poos terug hier op WMR
Kunnen ze beter een sexlijn bellen, is toch spannender
Quote
xxNikitaaa:
@Dniworromomdat dat vrouwen gewoon niet interreseert
mij ook niet trouwens (saaie baaan)
Quote
Luna:
Mannen geven snel op en bellen gelijk de helpdesk en vrouwen zoeken het graag zelf uit
OH??
Edit Luna: Jaja
Quote
Luna:
Mannen geven snel op en bellen gelijk de helpdesk en vrouwen zoeken het graag zelf uit
wie zegt dat?
@Vinie, het artikel
[???]
Mannen geven snel op en bellen gelijk de helpdesk en vrouwen zoeken het graag zelf uit
[???]
Nou, ik dacht eigenlijk omgekeerd..
maar de wereld veranderd..
en de intuïviteit wint!!
Edit Luna: Lees het artikel nog een keertje dan
Quote
Dniworrom:
Quote
Luna:
Mannen geven snel op en bellen gelijk de helpdesk en vrouwen zoeken het graag zelf uit
OH??
Edit Luna: Jaja Ja, wij lossen onze problemen graag zelf op
Maar ik heb dus een vent die mij belt met zijn pc problemen dat bewijst ook maar weer hoe goed wij vrouwen met oplossen van deze problemen zijn
Quote:
Artikel
De computerproblemen waarvoor vrouwen bellen zijn in bijna driekwart van de gevallen ingewikkelder (...)
Veel voorkomende gebruikersproblemen zijn virussen, spyware en e-mailproblemen
Als ik op een willekeurige website een vraag krijg of ik iets wil installeren, lees ik de vraag, bedenk me wat de consequenties kunnen zijn en weeg mijn respons op de gestelde vraag.
Een vrouw die op zoek is naar 'iets' op het Internet laat zich nimmer uit het veld slaan door een bombardement van vragen over 'ActiveX' of anderssoortige technische termen en weet zich hiervan te verlossen door overal 'ja' ok te klikken.
Vind je het gek dat het probleem ingewikkelder is om op te lossen
(en JA, NIET alle vrouwen zijn het zelfde, veel weter er meer van dan ik. Alle paarden zijn dieren, maar niet alle dieren zijn paarden)
@Gerard, je moet toch ook op ja klikken om verder te komen
ik ben een vrouw en ga TI studeren, maar het gaat er niet om dat je meer weet van computers... maar dat mannen gewoon veel sneller opgeven dan vrouwen. Ik denk dat vrouwen eigenljk gewoon willen bewijzen dat ze meer van computers weten dan dat de mannen vanuit gaan. en daardoor gaan ze minder snel bellen en hebben ze dus meer tijd op het probleem op te lossen
klopt, bericht gelezen..
ik heb die ervaringen ook met vrouwen..
maar dat heeft te maken met iets anders - vrouwen gebruiken meer de linker helft van de computer
Virus problematiek - probeer eens op een Pentium-1/233 - of e-mail met de nodige zooi.
@LunaWat verder lijkt voor de één is verder terug voor de ander (lees: systeemherstel)
De mannelijke leden proberen zich er weer helemaal uit te lullen
Moh, van mij mag je die titel hebben hoor
Ik weet toch wel hoe het zit
@Luna; inderdaad dat viel mij ook op
Er is hier maar 1 uitleg voor:
STATISTIEKEN
- Het is alleen bij die ene helpdesk onderzocht.
- Er staat niet bij wat de verdeling tussen vrouwen en mannen was.
- En er wordt alleen over zeer generieke problemen gepraat.
Echte computerproblemen worden niet genoemd, alleen gebruikstoepassingen.
ConclusieDit bericht zegt nix. Niet over mannen. Niet over vrouwen. Volgend onderzoekje dan maar?
Ik ben gewoon teleurgesteld in mijn mede mannen...
Sinds ik op mijn stage actief ben, mijn god, ik wist niet dat er mensen zo slecht met computers om konden gaan... En dan inderdaad van het mannelijke geslacht... (Ook veelal de leeftijd als je het mij vraagt naast de desinteresse...)
Ik had even de default printer instelling goed gezet... ben gelijk een wizzkid volgens hun... Ik verbaas me soms dat ze uberhaupt uit hun luier zijn gekomen...
En dat zijn dan mannen van 40... Domme verkopers
(Nou ja, ze kunnen andere dingen weer stukkies beter, maar tegenwoordig ontkom je gewoon niet aan computers, dus je kan er maar beter goed mee om leren gaan)
Zelfs al is het waar wat het onderzoek zegt en zitten wij ons 'er uit te lullen', één ding is toch ook van belang.
Mannen hebben een probleem, proberen even wat, lukt niet, bellen de helpdesk en
Quote:
zijn binnen tien minuten
weer bezig met wat ze aan het doen waren.
Vrouwen lossen het dan wel zelf op, maar hoe lang zijn ze daar wel niet mee bezig ?
Denk eens aan het economisch belang van hoe mannen met problemen omgaan.
(zo, nu ben ik klaar over dit onderwerp, en met een vrouw en 2 dochters weet ik altijd naar wie ik met m'n HijackThis log toe kan
)
@Gerard haha, ja die leggen het je wel even uit
Ik heb maar 1x de helpdesk van Microschoft gebeld... Harde schijf was naar de klote.
"Hallo, mijn HD is stuk, ik wil weten wat er aan de hand is."
"Stuk"
tuut... tuut.... tuut.....
Errg to the point..
Sjaak: Tot zover dit citaat uit Buro Renkema's "Helpdesk"
Ok, maar wat moet MS er nu mee dat je HD kapot is?
Ga naar een datarecoverybedrijf, betaal lekker wat, en het is opgelost.
als gediplomeerd (maar niet praktiserend) ict-beheerder kan ik zeggen dat als mijn vader met een computer probleem zit, hij altijd eerst naar mij komt. soms zit hij al de hele dag op me te wachten tot ik thuis kom en dan vraagt hij mij om een oplossing. mijn eerste reactie altijd, "had je toch ook aan de helpdesk kunnen vragen?"
dus het zal wel kloppen.
Als hulp ICT-er, kan ik zeggen dat vooral vrouwen meer om hulp vragen (omtrent computers) dan mannen..
Dit gaat dan wel om een basisschool..
Mijn ervaring is (op m'n werk bv.) dat de meeste vrouwen DIE geïnteresseerd zijn in de comp. zich er over het algemeen wel meer in verdiepen dan de mannelijke collegae maar de echte "wizkids"(40+) zijn toch weer de mannen
over het algemeen,maar je staat er soms inderdaad verbaast van te kijken hoe weinig mensen die dagelijks met de comp moeten werken enig inzicht hebben.
Quote Andries Louw:
Als hulp ICT-er..
Is dat net zoiets als hulp-Sinterklaas?
[ontopic]Wederom gaat het hier om statistieken!
Maar, mannen. Als het nou gewoon WEL klopt?
@Linda2Ja, als ...
Als me tante klootjes had gehad was het me oom geweest.
Iedereen kan wel wat schrijven.
@ Linda2 ha ha ha je bent echt leuk
@Linda- Nieuw Onderzoek:
Vrouwen de beste koks?
Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen de beste koks zijn over de hele wereld. Loop een willekeurig restaurant van aanzien binnen, vraag naar de Chef, en in 98,7% van de gevallen zul je begroet worden door een man!Zie je wel, iedereen kan een "onderzoek" doen en dat publiceren. (gaat werkelijk helemaal nergens over)
Jack, dank je.
Pietje Prcies. Ach ja, ik ken je tante niet.
Pietje, ik had je tweede reactie niet gezien.
Het verbaast me gewoon dat de uitslag van dit onderzoek zo persoonlijk wordt opgevat. Wat opgaat voor "mannen" of "vrouwen" gaat toch niet op voor een individu.
Ik zag tussen de reacties zo weinig kerels die uitgaan van "stel dat het klopt". Alleen maar van "Kan nooit".
@LindaIk denk dat het publiek op deze site daar niet geschikt voor is. Echte digibeten zullen deze site niet eens weten te vinden, en dus ook niet reageren. Het zijn alleen de wijsneuzen (en ja ik ben er ook zo 1) die hier reageren. Die zullen heus niet zeggen dat dit naar hun mening juist is.
even voor de record, ik zei dat het best kon kloppen.
Pietje Prcies.
Leuk dat je zo reageert. Ik zat natuurlijk olie op het vuur te gooien. Met een serieuze ondertoon weliswaar, maar toch.
In z'n algemeenheid denk ik dat het een redeneerfout is dat als er een meerderheid van 1 sekse in een branche werkt, die daar dan ook automatisch beter in zijn.
Dat gaat op voor de IT en voor koken by the way. Al kan ik er mee leven dat
topkoks veelal mannen zijn.
Maar ook, nog steeds generaliserend denk ik dat vrouwen creatiever een probleem te lijf gaan en mannen meer volgens de gebaande paden.
Voorbeeld: na het toetsen van een telefoonnummer krijg je de "niet-bestaand-nummer"-toon. Een vrouw controleert het nummer en belt opnieuw. Een man draait hetzelfde nummer, alleen drukt hij dit keer de toetsen harder in.
Ik geloof het artikel wel. Dat zegt voor mij iets over oplossend vermogen, niet over iets anders.
@ Everzwijn.
Klopt. Ik dacht meteen: he he, eindelijk eentje.
@Linda2haha, en dan nog iets. onderzoek heeft uitgewezen dat het geen zin heeft om met vrouwen in discussie te gaan omdat ze vaak koppig zijn.
Quote
Everzwijn:
@Linda2haha, en dan nog iets. onderzoek heeft uitgewezen dat het geen zin heeft om met vrouwen in discussie te gaan omdat ze vaak koppig zijn.
en dat is een zeeeer handig feit, want daarom zijn er veel mannen die niet met vrouwen in discussie gaan, vaak omdat ze toch denken:"ahw, die geeft toch niet op, en ik wil de discussie niet verliezen..."
@ Everzwijn.
Dat is waarschijnlijk waar.
Een onderzoek van een man geweest? En hoe gaat het nu met hem?
ik leef nog
Pfff
"Onderzoek heeft recentelijk uitgewezen dat recentelijk uitgewezen onderzoeken die vergezochte uitspraken doen aan de hand van onderzoeken over het algemeen al snel hevige discussies en onderzoeken doen oplaaien op menig forum"
-_-
Quote
Everzwijn:
...onderzoek heeft uitgewezen dat het geen zin heeft om met vrouwen in discussie te gaan omdat ze vaak koppig zijn.
Omdat ze vaak gelijk hebben, bedoel je
Quote
Luna:
Omdat ze vaak gelijk hebben, bedoel je
laat dat soort opmerkingen nou net de reden zijn waarom het geen zin heeft om met vrouwen in discussie te gaan.
geef toe, jij zult nooit mijn gelijk onderkennen en vice versa.
Ik zit hier te dollen en als ik zie dat ik ongelijk heb,geef ik dat echt wel toe
@Luna; zo zijn vrouwen dan ook weer wel, vindt je niet?
Inderdaad, ook weer een goede eigenschap van de vrouw
Ik zeg zo vaak: Oke, je hebt gelijk (en vooral met de juiste toon en een zucht op het eind
)
Die vrouwen geven het gewoon sneller op om te zoeken naar een oplossing! Wij mannen zijn doorzetters in de strijd van computerproblemen en wij moeten zoeken en werken (zucht) tot het opgelost is!
Zelf nog nooit helpdesk moeten bellen ;o) Ben zeer goed thuis in hardware en software van electronische toestelle!
Onzin
Mannen weten altijd wel een [url=]oplossing[/url]
Bij deze dan
(mannen toch) de
Oplossing(Ik ben moe;) jaah dat is het
)
Quote
Thee-monster:
Quote linda2:
...Voorbeeld: na het toetsen van een telefoonnummer krijg je de "niet-bestaand-nummer"-toon. Een vrouw controleert het nummer en belt opnieuw. Een man draait hetzelfde nummer, alleen drukt hij dit keer de toetsen harder in. ...
ohw dat is wat mijn vader doet als hij nog een keer een nummer draait, terwijl hij net al had gebeld
... Mannen
Mijn vader ramt overal op als iets het niet goed doet ... Tv storing? BAMMMMM op de TV.... Zie de mannen hier in de flat overigens ook hetzelfde doen : Komt de lift niet snel genoeg gaan ze tegen de deur trappen? Alsof de lift oren heeft
Volgens mij komt het gewoon doordat mannen bij een klein probleempje gelijk bellen en dat vrouwen het zelf proberen op te lossen , waardoor ze in nog grotere problemen komen.
[TIP] Voor de vrouwen is het dan misschien toch verstandigger om wat eerder te bellen zodat ook zij binnen tien minuten zijn geholpen.
het is overigens ook zo dat vrouwen meer geduld hebben dan mannen. dus mannen zijn waarschijnlijkmede daardoor sneller geneigd naar de helpdesk te bellen. waarom zelf doen als je gratis geholpen kan worden door een ander?
er zijn nog 10 wachtenden voor u!
zo herkenbaar en zo fokking irritant, kun je het beter door je zusje laten doen (die belt de helpdesk wel, want die heeft totaal GEEN verstand van computers)
laat dan ook maar...
@ theemonster & lanira_mommy
Ja, grappig he! Ze kunnen er vaak ook helemAAL niet tegen als je daarom moet lachen!
veel vrouwen in de ICT??..
tjah mannen zijn beter met auto's..
Mijn moeder wist de eerste 3 maanden geeneens hoe ze winterpret op moest starten. 's Avonds om 10 uur (Laurens, hoe start je internet op?"
Winterpret? Wasda?
Internet? Nooit van gehoord
Nou, ik weet het niet hoor, ik word vooral door vrouwen gebeld met computerproblemen: Toetsenbord van mijn laptop werkt niet meer, o ja er is net een kop thee overheen gegaan.
Weetje, vidn het wel raar dat dit nou op WAAR MAAR RAAR verschijnt...
Het is waar, maar niet raar...
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: