Dag des Oordeels valt op 21 mei
De populaire Amerikaanse predikant Harold Camping weet het zeker: op 21 mei komt de Messias terug op aarde. "The Bible guarantees it", aldus Camping. Na zeventig jaar Bijbelstudie is Harold Camping ervan overtuigd. 21 Mei 2011 is de Dag des oordeels zoals die in de Bijbel beschreven staat. Het einde van de wereld zoals we die kennen.
Harold Camping richtte eind jaren vijftig in Californië het christelijke station Family Radio op. Dit stationnetje is inmiddels uitgegroeid tot een conglomeraat van tientallen stations dat een groot deel van de VS bestrijkt. De preken van Camping worden vertaald in 48 talen en verspreid van Zuid-Afrika tot Rusland.
Camping voorspelt de Apocalyps aan de hand van verschillende "bewijzen" die hij in de Bijbel heeft gevonden. Eerder voorspelde hij dat de wereld in 1994 zou ophouden te bestaan. De 89-jarige predikant wijdt zijn foute voorspelling van toen aan het feit dat hij sommige belangrijke aanwijzingen in de Bijbel had gemist.
De radio-predikant baseert zich nu onder andere op het verhaal van Noach in het Bijbelboek Genesis. Noach kreeg van God zeven dagen de tijd om een ark te bouwen en zijn familie en een aantal dieren het vege lijf te redden. Vervolgens strafte God de zondige mensen en spoelde met een zondvloed alle leven weg.
Volgens de interpretatie van Camping staan die zeven Bijbelse dagen voor zevenduizend jaar. De zondvloed begon op de zeventiende dag van de tweede maand. Camping: "en zie hoe 21 mei 2011 in de Bijbelse kalender past. Dat is de zeventiende dag van de tweede maand en precies zevenduizend jaar nadat God de deur van de ark heeft gesloten."
Harold Camping verkondigt het einde van de wereld op 21 mei al een paar jaar. Dankzij de gulle giften van zijn gevolg heeft Campings Family Radio een vermogen van meer dan 120 miljoen dollar. Dat geld gebruikte hij de afgelopen tijd om zijn boodschap te verspreiden via duizenden grote billboards. "Judgment Day. May 21st 2011. The Bible guarantees it!" vermelden de borden die verspreid staan door de VS en verschillende andere landen. Ook rijden er camperkaravanen met believers van staat naar staat om de boodschap te verspreiden.
Volgens Camping zal op 21 mei zo'n twee procent van de wereldbevolking worden gered. "We weten niet precies wat er op die dag zal gebeuren", maar hij verwacht "een horror die mensen niet kunnen bevatten. Miljoenen zullen sterven op die dag en de dag daarna".
Foto Gerelateerde artikelen
Ach, mooie oplossing voor de overbevolking.
Laatste edit 28-04-2011 09:12
De ondergang van de wereld was toch besteld voor 21-12-2012? Of zouden de Maya's zich vergist hebben?
@jefkim666: Achterhaald, dat is inmiddels 2212! Maya's en wiskunde he..
Maar even hoor, 17e dag van de 2e maand is toch 17 februari? Of ben ik dan heel erg dom bezig?
Met 120 miljoen dollar denk ik ook wel een goeie baan gevonden te hebben
De wereld vergaat als ik overlijdt, want dan is de wereld niet zo leuk meer
@jefkim666: Die bestelling is bij deze geannuleerd
En in 2038 gaan we nog een keer... er blijft niets van ons over
Laat maar komen die gekkigheid dan
Quote:
Eerder voorspelde hij dat de wereld in 1994 zou ophouden te bestaan. De 89-jarige predikant wijdt zijn foute voorspelling van toen aan het feit dat hij sommige belangrijke aanwijzingen in de Bijbel had gemist.
dat was dus in 1994 de reden dat hij er naast zat
als er 1 juli 2011 nog steeds niks is gebeurd, dan krijgt Alzheimer zeker de schuld
sorry dat ik nijdig word om dit soort dingen, maar toen ik klein was, toen kwamen Jehova's Getuigen langs de deur die ook met concrete data kwamen wanneer de wereld zou vergaan, en af en toe hadden ze succes met het bekeren, met als gevolg dat er kinderen (trouwens meestal meisjes
) waren die hun school niet af hoefden te maken/mochten maken omdat het toch geen zin had. dat was rond 1970, en die kinderen hebben daar soms nog steeds last van in het dagelijks leven
Laatste edit 28-04-2011 09:32
Ja, het is op 21 mei, dus binnenkort. En voor degenen die die dan niet kunnen is er een herkansing op 25 december 2012. En ik heb ook al gelezen dat het pas in 2212 zou zijn. Maar voor die tijd zal het nog wel vele malen gebeuren denk ik.
Want er zijn al ontelbare voorspellingen gedaan die ook niet uitgekomen zijn. Maar... je zal zo'n kerel maar geloven zeg, dan zit je wel met een probleem!
das mijn verjaardag jippie
zit ik mijn verjaardag op zo'n ***dag te vieren!
Laatste edit 28-04-2011 09:35
@Mamsie:
als je dat gelooft, en je hebt opgroeiende kinderen, dan hebben die het echte probleem
wie is het nou, jezus of mohamed? als het jezus is dan geneest hij ons juist, maar mohamed... dat weet ik nog niet zo zeker
In de bijbel staat ook :"Die dag komt als een dief in de nacht"
oftewel je kan leuke berekeningsmethodes gebruiken je weet toch nooit wanneer
WTF ik ben JARIG op die dag en
Quote
@Jianetsu:
In de bijbel staat ook :"Die dag komt als een dief in de nacht"
oftewel je kan leuke berekeningsmethodes gebruiken je weet toch nooit wanneer
jij zegt dat een dief die nacht komt sjit ramen sluiten!
Artikel klopt niet helemaal.
21 mei komt Jezus op aarde om de (gelovige) mensen op te halen en de ongelovige worden dan vervolgd en op 21 oktober komt God dan de aarde vernietigen. Dat is net op mij verjaardag, minder leuk cadeau.
Alles is liefde!
@Maaike1998: Ik zeg niet dat er een dief komt alleen dat die komt 'als' aka die maakt zich niet van te voren bekend.
@raarenwaar: Mohammed kon niet genezen. Het enige wat hij kon was een leger leiden. Das best cuwl dat twee religieuze mensen van de dezelfde "oorspong" zo anders kunnen zijn!
Quote
@Jianetsu:
@Maaike1998: Ik zeg niet dat er een dief komt alleen dat die komt 'als' aka die maakt zich niet van te voren bekend.
ok het was ook sarcasme
@Maaike1998: Sarcasme is soms moeilijk te snappen op internet
@Zatan:
nou lekker, als mohammed komt krijgen we een leger op onze kop en als jezus komt dan hebben we geen ziektes meer? ik ben opeens christen
neeeee je meent het *sarcasme*wie elmo fan is net als ik en bijna 13 is of 13 is ff reageren!!!!
Quote
@Jianetsu:
In de bijbel staat ook :"Die dag komt als een dief in de nacht"
oftewel je kan leuke berekeningsmethodes gebruiken je weet toch nooit wanneer
Ik wilde het net zeggen!!!
In de Bijbel staat duidelijk dat niemand de dag of het uur weet... en dan er wel in de Bijbel staan wann we allemaal gaan?!
ik moet de bijbel is doornemen
JA en dan 21 mei niet meer oordeelsdag laten zijn!
@Maaike1998:
weet ik veel, doe het zelf want ik heb nog nooit een bijbel in m'n handen gehad
Quote
@raarenwaar:
@Maaike1998:
weet ik veel, doe het zelf want ik heb nog nooit een bijbel in m'n handen gehad
ik raar gwn wel!!!
tuurlijk, omaklaasje, alles is liefde, behalve dat wat mensen verzinnen die hun geloof misbruiken om macht over andere mensen te krijgen
@raarenwaar: Schande! Ik heb eigenlijk elk religieus boek doorgelezen, boek van Mormon, Koran, Bijbel enz enz.. Tis best wel interressant om erna te denken, wat een b*ullshit allemaal!
@Maaike1998 Die verjaardag valt mooi in het water.
@Mamsie "... die dan niet kunnen"
Nee maar effe serieus. Toen ik begon te lezen was ik meteen overtuigd - geen speld tussen te krijgen! - maar nu twijfel ik toch of het wel zo'n vaart zal lopen. Na 70 jaar bijbelstudie zou ik namelijk ook wel een beetje raar worden. Zeker voor 120 miljoen.
Quote
@ShittingBull:
@Maaike1998 Die verjaardag valt mooi in het water.
@Mamsie "... die dan niet kunnen"
Nee maar effe serieus. Toen ik begon te lezen was ik meteen overtuigd - geen speld tussen te krijgen! - maar nu twijfel ik toch of het wel zo'n vaart zal lopen. Na 70 jaar bijbelstudie zou ik namelijk ook wel een beetje raar worden. Zeker voor 120 miljoen.
HAHA idd ik krijg cadeaus en andere janken tot hun dood!
21 mei is een zaterdag. Ik wil zaterdag wel gewoon kunnen uitslapen
.
Ik zal Hem vertellen dat ik 's middags wel bereikbaar ben
.
maar...maar...
ik snap het niet meer, al die amerikaanse geloofsclubjes met hun berekeningen en voorspellingen...
volgens de mormonen volgelingen van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen is Jezus al een teruggekeerd op aarde (in Utah natuurlijk) heb ik es ergens gelezen.
dus wat zeurt deze knakker nou?
en daarbij, het valt niet te berekenen, die dag komt heus wel eens, maar onverwacht en dan zien we wel wat er gebeurd.
Quote
@Vailan:
21 mei is een zaterdag. Ik wil zaterdag wel gewoon kunnen uitslapen
.
Ik zal Hem vertellen dat ik 's middags wel bereikbaar ben
.
joh en ik wil mijn verjaardag vieren ik ga protesteren!
ach zolang ik eerst nog op vakantie mag vind ik het best dus nog even wachten
@MIADIA: In de vorm van een Pedofiee profeet die voor andere electronica verbied en zelf aangehouden wordt met 88 laptops 62 mobiele telefoons enz enz. Ja dat is m. Ze konden hem meteen herkennen!
Quote
@Zatan:
@MIADIA: In de vorm van een Pedofiee profeet die voor andere electronica verbied en zelf aangehouden wordt met 88 laptops 62 mobiele telefoons enz enz. Ja dat is m. Ze konden hem meteen herkennen!
nee was nog van vóór de laptops geloof ik...
maar goed, ik heb bij die kerk geen categesatie gevolgd dus dit is ook meer een stukje van klok en klepel
en wie het wel weet mag het zeggen
JW-XD
Lid
WMRindex: 43
OTindex: 0
Wnplts: Hengelo
Ik kan dan ook al niet, mijn oma wordt dan 80.. Ik heb woensdagavond wel een gaatje vrij.
Zouden op zondag 22 mei de kerken volstromen met mensen die God willen danken dat ze nog leven?
Uiteraard ga ik bij deze vraag er van uit dat we dan inderdaad nog leven.
@jackjanjanus: Ik ben die dag op vakantie... Oh wee als die wordt verpest!
Ik ken wel iemand die dan jarig is wiens verjaardag van mij best verpest mag worden
Is het uberhaupt logisch dat de wereld op een zaterdag vergaat? Lijkt me niet handig voor de Joodse medemensen.
Openbaringen is zo geschreven dat niemand het meteen snapt. Andere studies ernaar zouden namelijk voorspellen dat er nog een antichrist komt en een 3e wereld oorlog.
Bovendien zegt de bijbel ook dat niemand deze dag zou kunnen voorspellen, maar dat de mensheid elke dag bereid moeten zijn voor 'de' dag.
Hoe weet die beste man dat het precies 7000 jaar geleden is?
@Kameleon: ik denk dat hij erbij was toen God de deur van de Ark dicht deed?
Nou nou nou, gaan we er nu alweer aan?
@Paultje: ja joh, elke dag een nieuwe kans
@Kameleon: Er is rond die tijd volgens discovery channel een tsunamie geweest in het middellandse zee geweest. Dat zou eventueel de zondvloed geweest kunnen zijn, hierdoor was ook de zwarte en/of kaspische zee ontstaan. of 1 van die 2, weet ik niet meer precies.
Maar sinds wanneer geloofd een dominee/predikant de wetenschap?
OT: Ik geloof hem niet, dus ik zal wel blijven leven en dat zullen velen ook nog doen met mij. Als ie maar niet iedereen die hem geloofd aanspoord tot zelfdoding.
Quote
@Mirsjem:
@jackjanjanus: Ik ben die dag op vakantie... Oh wee als die wordt verpest!
Ik ken wel iemand die dan jarig is wiens verjaardag van mij best verpest mag worden ik ook
Je kunt zeggen wat je wilt, maar een mooie naam heeft de predikant.. :-)
Quote
@raarenwaar:
Quote
@Mirsjem:
@jackjanjanus: Ik ben die dag op vakantie... Oh wee als die wordt verpest!
Ik ken wel iemand die dan jarig is wiens verjaardag van mij best verpest mag worden ik ook
ikke niet! toch?
hhhm, ik kan er opeens 2 bedenken
Quote
@ledi:
Zouden op zondag 22 mei de kerken volstromen met mensen die God willen danken dat ze nog leven?
Uiteraard ga ik bij deze vraag er van uit dat we dan inderdaad nog leven.
Ikke wel
toevallig een communikantje die dag en ja, dat is meestal wel in een kerk te doen. Maar goed, ik leef dan toch zeker nog wel, want ik geloof! (in mezelf
)
@Michaelink: Ik zeg niet dat je dom bent, maar er staat in het artikeltje dat het om de Bijbelse kalender gaat. Dan moet je even een sprong maken en weten dat het over de joodse jaartelling gaat. Als je kijkt op
wiki zie je dat de tweede maand in april/mei valt dus 21 mei kan best de 17de dag van de 2de maand zijn.
Dan nu werkelijk op het artikeltje. Ik geloof er geen snars van de het dan gaat gebeuren. Ik geloof wel dat het gaat gebeuren, maar niet dan. Ik probeer het te leven zoals Jezus zegt "leef zo dat ik elke dag kan terug komen."Oftewel elke dag goed leven en aardig zijn, niet naar menselijke maatstaven, maar naar Gods maatstaven. Daar geloof ik in en dat probeer ik. Niet dat het me lukt, maar altijd proberen om de lat elke dag iets hoger te leggen naar die maat toe.
Quote
@Kaatje205:
Quote
@ledi:
Zouden op zondag 22 mei de kerken volstromen met mensen die God willen danken dat ze nog leven?
Uiteraard ga ik bij deze vraag er van uit dat we dan inderdaad nog leven.
Ikke wel
toevallig een communikantje die dag en ja, dat is meestal wel in een kerk te doen. Maar goed, ik leef dan toch zeker nog wel, want ik geloof! (in mezelf
)
in jezelf geloven mag, maar maak er geen religie van
@Redduggy@Michaelink:
WOW wat volwassen klinkt dat ik denk niet dat die gast dat snapt want ik vind het een stomme dag mijn verjaardag!
Edit Delenn: Onnodig gequote in de reactie verwijderd. Klik hier voor de F.A.Q., reactie gewijzigd.
70 jaar om de Bijbel te bestuderen en dan deze conclusie weten te trekken?
Captain Slow is er niets bij......
Quote
@Maaike1998:
want ik vind het een stomme dag mijn verjaardag!
dus je hebt een hekel aan je verjaardag
Laatste edit 28-04-2011 11:24
hij staat flink voor schut 22 mei =)
blahblahblah, einde der tijden-voorspelling nummer zoveelduizend. Hopelijk heeft hij al een excuus klaar voor 22 mei.
Nou dat scheelt wel weer een hoop.. nog een aantal verjaardagen waar ik dus niet heen hoef...
En hebben we er weer een...
De bijbel zegt ook heel duidelijk dat het moment voor iedereen onverwacht is, en dat gaat niet als je het zou kunnen voorspellen. Niks tegen de beste man, maar misschien is het handiger om dat geld juist in te zetten voor die dingen waar het om gaat: mensen hélpen in plaats van hen met een oordeelsvoorspelling om de oren te slaan
Laatste edit 28-04-2011 11:38
kon het niet wat eerder? ik heb over 2 weken al examens, kon het niet deze week gebeuren ofzo, hoefde ik ook niet meer te leren. ach ja, dat word veel blowen en zuipen de 21ste, als de wereld dan vergaat, heb ik nog een leuke dood. wie doet er mee?
Quote
@writer:
kon het niet wat eerder? ik heb over 2 weken al examens, kon het niet deze week gebeuren ofzo, hoefde ik ook niet meer te leren. ach ja, dat word veel blowen en zuipen de 21ste, als de wereld dan vergaat, heb ik nog een leuke dood. wie doet er mee?
ik verga niet op mijn eigen verjaardag!
Quote:
"We weten niet precies wat er op die dag zal gebeuren", maar hij verwacht "een horror die mensen niet kunnen bevatten. Miljoenen zullen sterven op die dag en de dag daarna".
Er sterven iedere dag mensen, soms meer dan de andere dag, zo een voorspelling kan iedereen maken. Ik kijk iig uit naar 21 mei! zal tog niks gebeuren
Edit Delenn: offtopic reactie
@Maaike1998: Moet iedereen het vast in zijn agenda zetten of zo? We weten nu echt wel wanneer je jarig bent
Ontopic: Iederen moet iets geloven.
Ik geloof dat ik vanmiddag snel aan het bier ga.
@MIADIA: Iets eerder?
Laatste edit 28-04-2011 11:56
De wereld vergaat op 01-01-2111!In het jaar 2110 vinden ze dit bericht terug en nemen ze dit aan als absolute waarheid!
Een nieuwe ronde met nieuwe prijijzen
Waar hebben ze die 120 miljoen nog voor nodig als het na 21 mei toch allemaal voorbij is?
"aan de hand van verschillende "bewijzen" die hij in de Bijbel heeft gevonden."
Jammer dat de bijbel in z'n geheel compleet niet als bewijs te beschouwen is.
Ik ga vast taarten maken
Ik heb de wereld nu 43 jaar bestudeerd en op 34 mei 2011 vergaat gegarandeerd, beslist, zo zeker als wat, de bijbel.
@ShittingBull: Is dat de datum dat Pasen en Pinksteren samenvallen? Of is dat met Sint Juttemis?
@Grouse: Gauw weer terug naar mijn studeerkamer!
Vailan: God, ik ben er nu even niet, spreek een bericht in na de piep.
dus op 21 mei komt Messias terug en op 21-12-2012 vergaat de wereld door een niet bestaande planeet.
Waarom zou de wereld vergaan?
Ik zou dit niet geloven.
Ik zie het wel wat er gebeurt.
Eerst zien, dan geloven!
Als we dit gaan geloven, dan heb ik ook nog wel een leuke..
Volgens de originele Terminator Film zou Skynet online gaan op 16 april 2011... We are alle screwed!!!
De bijbel zegt: "Van die dag of het uur weet niemand iets af, noch de engelen in de hemel, noch de Zoon, dan de Vader" -Markus 13:32
"Hij zei tot hen: „Het komt U niet toe kennis te verkrijgen van de tijden of tijdperken die de Vader onder zijn eigen rechtsmacht heeft gesteld" -Handelingen 1:7
γιδω
Lid
WMRindex: 36
OTindex: 6
Wnplts: Amzterdam
S Wil zeker nog even snel zijn pensioen veiligstellen voordat hij 'op vakantie' gaat.
Mafketels!
Nou ik
ook hoor, je weet maar nooit, misschien zit er toch nog enige waarheid in. Het probleem is wel dat iemand die zulke voorspellingen doet de dag na 21 mei opeens heel vreemd wordt aangekeken omdat er helemaal niets is gebeurd. Nou ja, een paar honderd drugsmoorden
in Mexico, maar dat is toch niets bijzonders meer tegenwoordig.
Ze veranderen die dag ook iedere keer weer he! Had ik het net weer in de agenda staat, kan ik het weer veranderen. Nou ik zie het allemaal wel hoor, als het op een dag gebeurd als het mij niet uitkomt jammer dan
De bijbel, de Koran, de Thora...allemaal afgeleide van de ooit gevonden "dode zee rollen"
Ooit heeft men op een punt in de tijd besloten de vertellingen van voorouders eens in geschrift te vereeuwigen. In een taal die met der tijd uitgestorven was. Na de vondst moest men alles uit de kast halen om de boel weer te ontcijferen. Delen die nergens op sloegen heeft men maar "vrijelijk"vertaald om het passend te krijgen. Inmiddels zijn we decennia verder en stelt men twijfels bij de "juiste"vertaling. Maar toch zijn er religieus bewegingen die claimen dat alles wat in hun boeken staat letter voor letter klopt. Een gebeurtenis die duizenden en duizenden jaren gelden misschien ooit eens heeft plaats gevonden. Een verhaal dat met het doorgeven steeds in detail is gaan verschillen, waarbij alleen de rode draad nog flinterdun aanwezig is gebleven. Ik meende dat, wij, als moderne en intellectuele wezen nu toch wel beter moeten weten en ZELF na kunnen denken om een conclusie te kunnen trekken, toch? De bijbel, De koran, Thora of welk religieus boek dan ook kloppen aan alle kanten niet. Het spreekt elkaar zelfs tegen. Er staan onbetwist "goede"verhalen in. Levenslessen. Haal de boodschap eruit, maar bijt je niet vast in de zogenaamde "feiten"
Wees niet het makke schaap dat blind een leider volgt, maar durf vragen te stellen en leef je eigen leven zo goed en kwaad als het maar kan.
Nou dat wordt dan die dag mijn beste kleren aantrekken en een koffer klaar zetten voor het geval ik mee mag, waar naar toe eigenlijk
Nu kan mij in die 2 dagen dus van alles gebeuren:
1 ik wordt opgehaald
2 ik ga dood
3 ik moet wachten op mijn beurt voor de volgende voorspelling
over 1000 jaar
Leuker kan die man het niet maken
een voordeel, hoeven we niet meer belasting te betalen
goede reden voor een feestje op de 22ste toch?
Het eerste wat in mij op komt, heeft hij het origineel bestudeert of de vertalingen?
Als het de vertalingen zijn, maak ik me zelfs als zijn beweringen op basis van de bijbel waar zijn, nog geen zorgen...
Daarnaast geloof ik uberhaupt niet dat de aarde door een "biblical event" ophoudt te bestaan of mensen om komen.
Quote:
Ook rijden er camperkaravanen met believers van staat naar staat om de boodschap te verspreiden.
Het nut daarvan? Zelfs als het waar is, wat schieten we er dan mee op om ons leven te verkwisten aan het rondreizen en mensen zulk soort idioterie aan te praten?
Het is niet alsof als iedereen ineens is overtuigd het dan toch ineens niet meer gebeurd.
Klinkt voor mij als wederom de zoveelste charlatan dat zieltjes probeert te winnen.
-edit-
Quote @Dinges-x:
Ik meende dat, wij, als moderne en intellectuele wezen nu toch wel beter moeten weten en ZELF na kunnen denken om een conclusie te kunnen trekken, toch?
Het probleem is dat wij als mens
(naar mijn mening) kudde dieren zijn, die bovendien angstig zijn om zonder begeleiding te leven. Het volgen van een geschrift is een gemakkelijke weg om te volgen gezien het al jaren zo gebeurde. Men dorst er niet over na te denken uit (onbewuste) angst dat wat zij volg(d)en wel eens onwaar zou kunnen blijken te zijn.
Laatste edit 28-04-2011 15:10
@Rujar: ach, je hebt dan nog even. Ik lees net dat 7 dagen gelezen moet worden als 7000 jaar, dus tussen 21 mei en 21 oktober zitten zo ongeveer 27 weken is dus 27 * 7000 -1000 = zo'n 188000 jaar!
@Grouse: oh, ik had dat van die verjaardag van Maaike even gemist
Ik weet niet of er wel eens mensen op Amsterdam Centraal station komen, of Amsterdam Sloterdijk, maar daar hangen ook van die bilboards met "21 mei; dag des oordeels" oid
Vraag me altijd af of die borden serieus bedoeld zijn...
he, heb net afspraak gemaakt voor de tandarts op 25 mei...
misschien hoef ik daar dus niet heen
Quote
@Philoctetes:
Als we dit gaan geloven, dan heb ik ook nog wel een leuke..
Volgens de originele Terminator Film zou Skynet online gaan op 16 april 2011... We are alle screwed!!!
is dat niet in het 3e of 4e deel, in deel 1 was judgement day op 29 augustus 1997.
ff tussendoor...is die man ooit getest op een geestelijke handicap / ziekte ? want volgens mij issie niet helemaal 100% als je 70 jaar lang de bijbel bestudeerd en dan nog niet snapt dat het een sprookjesboek is
@bacardiXL: jij hebt jouw levensovertuiging, ik de mijne.
betekent toch niet dat de ander ineens krankjorum is als diens opvattingen niet geheel stroken met de jouwe?
dan ga ik nu ff snel al mn verlof dagen opnemen (y)jeweetzelluf
@MIADIA: Als ik nou eens ga schreeuwen dat alleen jij dood gaat omdat ik dat bedacht heb...
Ieder z'n geloof, maar houd het binnen je eigen kringen en houd je bakkes naar de gene die er niet in geloven.
Quote
@toob95:
@MIADIA: Als ik nou eens ga schreeuwen dat alleen jij dood gaat omdat ik dat bedacht heb...
Ieder z'n geloof, maar houd het binnen je eigen kringen en houd je bakkes naar de gene die er niet in geloven.
wat een vijandigheid
ik bedoelde gewoon dat jouw laatste zin ook geldt voor mensen die geen 'geloof' aanhangen. en dat elkaar niet lastigvallen met (on)geloofskwesties wederzijds moet zijn.
maar meer algemeen: ik ben het met de meesten hier eens dat die vent niet helemaal wijs is met zijn aankondiging
Ik heb het gevoel dat het toch 22 Mei is..
Zucht, geloof... Bedacht door slimme mensen om volkeren te onderdrukken... En nog steeds gelooft men in die boekjes, de fabeltjeskrant bevat nog meer waarheden...
Quote
@raarenwaar:
wie is het nou, jezus of mohamed? als het jezus is dan geneest hij ons juist, maar mohamed... dat weet ik nog niet zo zeker
Maak je geen zorgen, ook
moslims geloven dat
Jezus terugkeert bij het einde der tijden...
De 22e wordt hij wakker, en denkt: "Hé, ik ben één van de uitverkorenen die het mag overleven van de almachtige God
Rond lunchtijd ziet hij zijn buurman de hond uitlaten, en begint hij te twijfelen
En 's avonds beroept hij zich op het feit dat hij een passage uit de Bijbel niet helemaal goed had geïnterpreteerd, en dat het 21 december moet zijn
En zo gaat het maar door... Gewoon toegeven dat de Dag des Oordeels een verzinsel is, is ook zoiets hè
Quote
@toob95:
@MIADIA: Ieder z'n geloof, maar houd het binnen je eigen kringen en houd je bakkes naar de gene die er niet in geloven.
Geldt dat ook niet voor jou om je bakkes te houden als iemand er een andere mening op na houdt?
had hij niet iets nauwkeurige kunnen zijn? door ook het uur te noemen?
tenslot van rekening mocht ik heen ga dan liever niet met mijn volle verstand.
maar 21mei komt we wel goed uit eerlijk gezecht. had nog niks in mijn agenda staan voor die dag. daarnaast ben ik als het goed is dan al bijna een week in operste stemming
de anti-christ moet nog komen, zolang hij niet komt is er geen einde. Ongelovige mogen dit negeren. hoef geen reactie van u. Staat allemaal in de Koran Bijbel en Tora.
neeeeeeee! dan mis ik mn 16de verjaardag! mag ik nooit bier drinken
en escalation map pack voor cod voor ps3
en de zomervakantie
altijd nog 2% kans op overleving, hopelijk zijn die dijken genoeg
@55769: sinds wanneer zijn de koran de bijbel en de tora bronnen van juiste informatie?
Quote
@Rujar:
Artikel klopt niet helemaal.
21 mei komt Jezus op aarde om de (gelovige) mensen op te halen en de ongelovige worden dan vervolgd en op 21 oktober komt God dan de aarde vernietigen.
Quote
@ledi:
Zouden op zondag 22 mei de kerken volstromen met mensen die God willen danken dat ze nog leven?
Uiteraard ga ik bij deze vraag er van uit dat we dan inderdaad nog leven.
In principe zou de kerk dus leeg moeten zijn...
en ik maar denken dat de wereld in 2000 zou vergaan
de bijbel is gewoon hypocriet, bovendien zijn veel van de "regels" die in de bijbel koran en het boek van de Joden (weet niet hoe het heet) gemaakt omdat die in vroegere tijden van toepassing waren, varkensvlees is verboden, omdat varkens vroeger veel ziektes hadden, besnijden werd gedaan omdat dat hygiënisch was, nu hebben we gewoon een douche waar we onze penis makkelijk en goed schoon kunnen maken dus is dat niet meer nodig
en mensen die zeggen God beantwoord gebeden met ja, nee of wacht, *newsflash* een melkpak ook, vraag aan een melkpak voor 10 miljoen en je krijgt het wel, je gebed is beantwoord met ja, je krijgt het niet, je gebed is beantwoord met nee, of je krijgt het een tijd later, je gebed is beantwoord met wacht
en mensen, het uitroeien van de niet-gelovigen heeft al eens plaatsgevonden, de kruistochten, en verder ook het vermoorden van iedereen die beschuldigd werd van hekserij of contact met de "duivel" en als iemand de kerk in de weg zat was het voor de kerk geen enkel probleem om deze personen te beschuldigen van hekserij of contact met de "duivel", dit gebeurde in de middel-eeuwen,
bovendien probeert de kerk de macht bij zichzelf te houden, terwijl in spiritueel satanisme, iedereen vrij is om de kracht in zich zelf te zoeken en te vinden, Vader Satan en zijn demonen helpen hierbij, en als je niet gelooft of onze Vader in de steek laat, zal hij je geen pijn doen ofzo, hij laat je simpelweg in de handen van "God" en de torn die "God" over je loslaat
God is slecht, in het oude testament is dit ook het geval, in het nieuwe is hij ineens aardig en meelevend etc. nou sorry hoor, maar ik geloof niet dat een mannetje genaamd Jezus de mening van "de almachtige heer" zou kunnen veranderen
HAIL SATAN
AVÉ SATANA
@marrit: Ik wilde het net zeggen
We leven nog!!!
Prachtig toch! De Aarde wordt volledig uitgeput door onze ongeremde groei tot inmiddels bijna 7 miljard, dus dat mag wel wat minder. 2% lijkt me een redelijk aantal voor herstart, we fokken hem toch zo weer vol.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: