Klaagster mag alleen nog maar op maandag klagen
Groningse gemeente Zuidhorn heeft een bewoonster te verstaan gegeven dat ze alleen op maandagochtend nog contact mag opnemen met ambtenaren of de wethouder. Dat heeft een gemeentewoordvoerder donderdag bevestigd. De maatregel dient volgens de zegsman om de ambtenaren te ontlasten. Hun werk zou ontregeld zijn geraakt door het veelvuldige bellen en klagen van de bewoonster. Haar klachten zouden betrekking hebben op het feit dat de vrouw, die in een woonboot woont, in augustus opeens een ander schip naast zich moest dulden. Ze beklaagde zich hierover bij de gemeente, maar kreeg steeds nul op rekest. Na de afwijzing stopte ze echter niet met bellen. De gemeente zag zich daarom genoodzaakt om ‘beperkende maatregelen’ te nemen. Woensdagavond tekende de vrouw daartegen protest aan bij een klachtencommissie.
Gerelateerde artikelen
Gaat ze zo klachten indienen omdat ze niet meer mag klagen op andere dagen dan maandag
Hee ik klaag ze aan vanwege verbod op klagen
Tja, wat moet je anders met zo'n persoon?
Groot gelijk: blijven klagen bij die ambtenaren, anders krijg je nooit iets voor elkaar daar!
@Anneprecies, ze geven het nu dus (indirect) ook gewoon toe
Jemag alleen nog maar op maandag klagen, kortom: Je kan zeiken wat je wilt, maar doen toch niks, maar je houdt ons wel van ons "werk" dus ej mag alleen nog maar op maandag klagen.
@Anne - Wat een onzin! Jij hebt hier waarschijnlijk niet veel mee te maken....
Hukkel
Lid
WMRindex: 41
OTindex: 56
Wnplts: Culemborg
hahahahahah tja klagen is ook een vak apart maar thoud haar vast van de straat
hmmm doet me aan een gezegde die van me moeder hoorde ik vertel je het wel..
er was een man die getrouwt was met een vrouw die heel erg veel zeurde en klaagde dagelijks als hij van werk kwam zeurde ze zijn hoofd er af dus besloot die man dat haar te vertellen dat ze alleen maar nog op vrijdag mocht zeuren en klagen
maandag kwam hij thuis en zij was chagerijnig
dinsdag was ze weer chagrerijning
woensdag was ze weer chagreijnig
donderdag was ze heel erg blij en vrolijk dus uit nieuwsgierig heid vraagt die man wat heb jij nou weer,
zei beantwoord morgen mag ik zeuren morgen mag ik zeuren
ja ja mensen die zeuren en klagen zijn blij als ze mogen zeuren en klagen
@ Blend - In de tijd dat die vrouw belt zijn er andere (op dat moment belangrijkere 'klanten') in de wachtrij aan de telefoon. En dat alles door één persoon. Dat vind ik niet normaal hoor!
En als de gemeente NEE heeft gezegd, zal dat absoluut wel met een goede reden zijn gedaan!
wat willen ze doen als ze zich er niet aan houd dan? beboeten? hoorn erop? nou, lekker vriendelijk.
Laten we allemaal gaan klagen dat die mevrouw alleen op maandag mag klagen.
Nee is nee, en nu oppleuren met je sleurvlot! Gezeik altijd! Doet me denken aan van die kinders achterin je auto: ZIJN WE ER AL? ZIJN WE ER AL?
Nee, en nou stil wezen anders zorg ik ervoor dat jullie "er" al zijn... *opent portier*... ERUIT! hehe
CONFORMEREN is de enige manier! hoppa, kom maar op met die
-knikkers
ik klaag dagelijks maar ik heb nog geen verbod gekregen
@neuzele
Sorry heb ik nou een ambtenaar in functie beledigd?
Maar wat jij zegt zei ik ook (in iets andere woorden
) De gemeente doet er niks meer aan (wat de rede ook mag zijn, goede of slechte) dus zeuren heeft geen zin meer.
Belangrijkste van ambtenaren is dat ze er zelf er goed bij zitten en verder niet. Als gewone burger ben je toch meestal de klos
No Reply: Motie van wantrouwen indienen gehhehe (Kan dat op dat niveau?
)
Ik las ergens in de reacties dat ze de ambtenaren van het werk af hield??
Sinds wanneer werken die dan????????
@Reema, waarschijnlijk omdat je niet hardop klaagt. of zit ik fout?
@Jive, dat deed je vroeger zelf nooit?
Neuzele, als die vrouw een goede reden heeft om te klagen dan vind ik dat je haar dat recht niet mag ontnemen.
@verwendyDat was ik
Maar stond tussen aanhaalingstekens
@ everzwijn,
nou meer omdat ze na 1 minuut geklaag al niet meer luisteren ...............
heee das een belediging
@ blend
Oeps sorry niet goed gekeken, mijn fout
@Ever, 1 keer
Daarna wist ik dat het niet de bedoeling was om het meer dan 1 keer per uur te vragen
Je hebt er altijd bij die onverbeterlijk zijn en het keer op keer overnieuw blijven proberen, daarom ook: CONFORMEREN of KAALSCHEREN! of zoiets krachtigs hehe.
Quote
Neuzele:
@Anne - Wat een onzin! Jij hebt hier waarschijnlijk niet veel mee te maken....
neuzele
Hiermee niet nee, maar weet wel hoe irritant ambtenaren kunnen zijn!! Dus kan me best inleven in deze vrouw
Jive, tegenwoordig hebben bijna alle auto's toch zo'n navigatieding waarop een geschatte tijd van aankomst, of een geschatte duur van de rit, staat of zo?
reema, luisteren ze niet meer naar je? dat vind ik zielig. je mag wel bij mij klagen als je daar behoefte aan hebt.
@verwendyGeeft niks
Dien je klacht maar in tussen 12.30 uur en 12.45 uur (gemiddelde wachttijd 2 uur)Dan zal je onvriendelijk te woord worden gestaan, het verkeerde formulier gegeven worden om dan vervolgens 3 weken niks van me te horen. Om dan weer van voren af aan te beginnnen.
Ever, mjah, niet alle hoor
Als we budsgetmatig over die van mij praten, dan kan ik simpel zeggen, geen van allen
Dus ja, klagen dan maar he? Alleen op maandag begrijp ik...
Quote
Blend:
@verwendyGeeft niks
Dien je klacht maar in tussen 12.30 uur en 12.45 uur (gemiddelde wachttijd 2 uur)Dan zal je onvriendelijk te woord worden gestaan, het verkeerde formulier gegeven worden om dan vervolgens 3 weken niks van me te horen. Om dan weer van voren af aan te beginnnen.
ben je ooit ambtenaar geweest?
Quote Jivebunny:
Nee is nee, en nu oppleuren met je sleurvlot! Gezeik altijd! Doet me denken aan van die kinders achterin je auto: ZIJN WE ER AL? ZIJN WE ER AL?
Probleem is dat bij ambtenaren het verschil tussen nee en ja heel klein is. De een zegt nee, de ander ja!
@ everzwijn
Das zoooooooo lief, maar je hebt toch niet metteen naar de drogist geract om oordopjes en een oogmasker te kopen ???
want tja als ik klaag dan klaag ik goed
Daarom, conformeren met zijn allen! Duidelijkheid, eenheid, reinheid!
Laat maar, ik ben geloof ik niet duidelijk genoeg hehe, ik wil namelijk niet rechtstreeks refereren, en veel directer gaat haast niet
Quote
Anne180:
Quote Jivebunny:
Nee is nee, en nu oppleuren met je sleurvlot! Gezeik altijd! Doet me denken aan van die kinders achterin je auto: ZIJN WE ER AL? ZIJN WE ER AL?
Probleem is dat bij ambtenaren het verschil tussen nee en ja heel klein is. De een zegt nee, de ander ja!
Eigenlijk is er dus geen nee of ja, alleen misschien
Vind het wel mooi dat ze een verbod krijgt. Best wel een hoge score op de schaal van "In your face".
Reema, nee hoor. Als ik luister, dan luister ik ook goed. Dan stel ik ook vragen en zo, en misschien krijg ik zelfs een beetje medelijden. Als je geluk hebt.
(lief? ik? hoe kom je daar nou bij?)
Volgens mij klaagt die muts zo'n 5 keer per dag telefonisch en dan ook nog schriftelijk.
Sommige mensen denken dus inderdaad dat ambtenaren niets doen(Ik weet wel beter) en denken dat er alleen iets gebeurd als ze dag in dag uit blijven zeuren.
Op gegeven moment komt er ook gewoon geen constuctief gesprek meer uit dus ik vind het een supergoede zaak dat dat maf mens alleen nog op maandag mag klagen.
Ze zullen haar verhaal intussen toch wel van binnen en van buiten kennen.
@verwendyNee, gelukkig niet
Maar ja, wel wat ervaringen met ze
Ze blinken over het algemeen niet uit in zelf denkend vermogen (uitzonderingen daargelaten, dus niet met die zielige uitspraken komen dat ik ze allemaal over 1 kam scheer
)
Quote Everzwijn:
Neuzele, als die vrouw een goede reden heeft om te klagen dan vind ik dat je haar dat recht niet mag ontnemen.
Dat ben ik met je eens, maar dat komt in het artikel niet naar voren, dus kan er nu ook niet over gezeurd worden!
@ everzwijn,
Ik heb niet gezegt dat je lief was ik vindt het alleen lief dat je naar mijn klachten gaat luisteren......
alhoewel ik nu iedereen hoor zeiken arme knul en ik heb medelijden met hem
Quote
Anne180:
Quote
Neuzele:
@Anne - Wat een onzin! Jij hebt hier waarschijnlijk niet veel mee te maken....
neuzele
Hiermee niet nee, maar weet wel hoe irritant ambtenaren kunnen zijn!! Dus kan me best inleven in deze vrouw
Dat ligt dan aan de persoon (van die ambtenaar) zelf. Blaman en ik zijn ook ambtenaar, maar absoluut niet irritant. En bij ons is het verschil tussen ja en nee heel groot. Ja = ja en nee = nee.
Je hebt misschien net de verkeerde persoon voor je gehad. Echt niet iedereen is zo. En ja, ambtenaren doen ook gewoon hun werk zoals ieder ander.
Reema, nou dat lijkt me dan geregeld. als je ergens over wil klagen dan hoor ik het wel.
Neuzele, omdat het niet in het artikel staat hoeft dat nog niet te betekenen dat het niet zo is.
wat voor werk doe je?
ik ben een klager!
...maar aleen op maandag
Heerlijk...
Wat voel ik me weer gelukkig...
niks te klagen...
Er is gewoon een klacht ingedient tegen een klager die teveel klaagde. Dit kwam omdat de klachten vand e klager niet werden behandeld, waardoor de klager meer ging klagen. Nu is er dan een klaagverbod, waarmee de klager uiteraard niet meee akkoord gaat en zal hiertegen een klacht indienen. Maar ze mag niet klagen, want de maandag is vrij gehouden voor klachten van haar.
Dat je daarover moet klagen...
Ik zou er bijna over moeten klagen.
Ze zijn zeker dicht op Maandag...
Hallo, die ambtenaren hebben anders een hele moeilijkebaan hoor, euh , hahaha
Daarom ga ik nooit voor een klantenservice werken, zou helemaal gek worden van al die klachten.
Dat ze haren boot dan verlegd...
Ze kunnen bijna een doof iemand aannemen die de klachten van dat mens behandelt.
Of de hoorn naast je neerleggen en af en toe "ja" zeggen.
Quote Linda2:
Of de hoorn naast je neerleggen en af en toe "ja" zeggen.
of de hoorn naast je leggen en gewoon niks zeggen ;d
of die vrouw in de wachtrij zetten.. en asl achtergrond muziek dan het bandje inspreken met: " ja.. Jaa inderdaad... ja vind ik ook. hmm hmm. ooww jaaa dat ben ik met u eens "
de vrouw gewoon even gaan helpen met haar klacht is misschien een oplossing??
@jessica:
De gemeente: Oplossing? Was dat de bedoeling dan? We wijzen klachten altijd af!
Misschien is er geen oplossing voor haar probleem.
d'oh, wat een zeikerd
als ze er écht iets aan wilde doen was ze allang hoger op gegaan, had haar misschien nog minder gekost dan alle gepleegde telefoontjes
jemig he. pleegt ze soms strafbare feiten in die badkuip waar ze op woont en wil ze geen pottenkijkers...
Bij politici moet je dagelijks klagen, anders vergeten ze je.. Dat zie je toch in de 2e kamer
. Gewoon doorklagen moet ze! Dan werken de gemeente ambtenaren ook een keer!
straks mag je ook nog alleen op maandag 112 bellen!!
klaag maar raak.... ambtenaren doen toch niks
weird ,wat boeit zown boot naast je nou.
alleen maar gezellig
misschien houd ze niet van gezellig
btje scheef ,anyway ,wat kan de gemeente eraan doen ,dat er een boot naast haar komt te liggen ,ze kan moeilijk iedereen de haven uitsturen
google adds zijn ook weer leuk
Quote googleadds:
klachten over de overheid?
*tring* *tring* Gemeentehuis goedemiddag.
Oh sorry ik zie net dat het dinsdag is. Ik bel u volgende week wel
Quote
lollerskater:
google adds zijn ook weer leuk
Quote googleadds:
klachten over de overheid?
Ik begrijp het standpunt van de gemeente in dit geval ook wel hoor.
Als er andere mensen die oprecht hulp nodig hebben lang moeten wachten alleen omdat mevrouwtje constant wel wat te klagen heeft, dan lijkt het me logisch dat daar wat aan gedaan moet worden,die vrouw is niet alleen op de wereld!
Bij de overheid land je ook altijd weer tussen schip en wal
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: