Amsterdam censureert Loesje
De nieuwe poster van Loesje is niet bij iedereen even goed gevallen. Sterker, de gemeente Amsterdam laat de posters met een tekst over prins Friso, Ko
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Ja, beetje smakeloos is het wel
Loesje heeft de spijker op de kop - Het is satire van de alledag! Stilte rond Koninginnedag - de schijnheiligheid van de vele mensen die correct proberen te zijn rond de dood van een koninklijk lid - en het volk wat daarbij wordt betrokken "we moeten versoberen".
Het volk geeft er geen ene shit om. en dat is juist wat deze poster uit wil beelden, denk ik. kudo's voor Loesje.
ik vind 'm GENIAAL!!
@Davh11: Als je eventjes vergeet dat Friso een gewoon mens is en de koninklijke familie een familie, dan wel.
Als het om mij en mijn familie zou gaan zou ik dit niet appreciëren. Voor anderen tracht ik dezelfde maatstaven te houden.
Davh11: Ik denk dat een zeer groot gedeelte van het volk wel degelijk meeleeft. En die posters vind ik ook van een bedroevende smakeloosheid. In mijn ogen een gemene uithaal naar de ellende van de familie van Friso, die hier diep door gekwetst moet zijn.
Dat kan ook gewoon echt niet
I dont get it.. is het alleen omdat die vent in coma ligt?
Ik vindt 'm eigenlijk best wel grappig
@Mamsie: "meeleven" vind ik zoiets hypocriets. "laten we zeggen dat we meeleven, want daar hebben ze zoveel aan!" ~ liefst in haags accent.
Nee, ik geef er helemaal niets om. Het is kut, het is ongelooflijk kut voor de familie. Maar ik lig er niet wakker van, ik denk er niet aan, en deze poster van Loesje vind ik eigenlijk een goed voorbeeld van de attitude die veel mensen eigenlijk hebben onder hun sociaal correcte meeleef-smoelwerkje.
zo. basta
en onthoudt: niets is "omdat"
Laatste edit 23-04-2012 15:55
Ik begrijp de heisa ook niet, het was nota bene zijn eigen schuld. Denk dat de poster alleen maar bijdraagt aan het denkbeeld dat hij onverantwoordelijk is geweest. Een denkbeeld wat veel mensen schijnen te missen omdat hij lid is van het koninklijk huis.
@nxttrain: ik vind deze ook geniaal hoor.
maar goed, dat is ook de fatsoenskloof.
en ik sta aan de andere kant. Tegen politiek correcte mensjes als jij aan te schoppen.
@mefromnl: je gaat eraan voorbij dat de daadwerkelijke zwaarte van het onderwerp ligt bij het feit dat hij in coma ligt.
Laatste edit 23-04-2012 15:55
Humor en grootheidswaanzin (koninklijke familie) gaan nooit samen
@Wilco: ik geloof dat zij zich toch wel enige macht mogen toerekenen, vind je ook niet?
Het is toch zo, het is precies zoals het is, waarom censureren?
*wrijft in handen* wordt een leuke discussie dit...
kan niet wachten...
Ik vind de poster ook grappig.
't Is dat het over de koninklijke familie gaat, anders hadden ze 't heus niet laten weghalen.
De reacties hier, geven toch wel een stereotype weer van de jeugd van tegenwoordig. Totaal geen waarde aan menselijk gevoel.
Ik vind deze poster rond uit smakeloos. De achter liggende boodschap mag dan wel goed bedoeld zijn. We zijn een land waarin alles gezegd mag worden, maar waar zijn onze normen en waarden?
Laatste edit 23-04-2012 16:03
Meh, beetje dronkelullen humor, ben ik niet echt gewend van Loesje...
Davh11: Sinds wanneer is er een stilte rond Koninginnedag? Das toch 4 mei?
Quote
@Cyberficial:
De reacties hier, geven toch wel een stereotype weer van de jeugd van tegenwoordig. Totaal geen waarde aan menselijk gevoel.
Laatste edit 23-04-2012 16:03 Ga op een zaterdag middag in de supermarkt staan en je merkt wat de normen en waarden zijn en helaas is dit echt niet alleen de jeugd die zich hier aan bezondigd.
@Cyberficial: onze normen en waarden zijn goed zolang niemand ermee geschaad wordt. En de koninklijke familie wordt hier niet mee geschaad toch?
en, zoals Alev zei: als ze bijvoorbeeld een grap over Ariel Sharon hadden gemaakt, de Israëlische president die al jaren in coma ligt, dan was het geen probleem geweest. Nu staat de koninklijke familie altijd nog dichter bij dan de betrokken Israëlieten, maar toch ver genoeg om er geen aanstoot aan te nemen. Daarbij is dit soort humor, ten koste van publieke figuren, tegenwoordig erg bekend en geliefd.
Bij alle leeftijden.
@dropdeath: wij hebben het immers ook van iemand
Laatste edit 23-04-2012 16:14
Quote
@Cyberficial:
De reacties hier, geven toch wel een stereotype weer van de jeugd van tegenwoordig. Totaal geen waarde aan menselijk gevoel.
Generaliseren, typisch zo'n ouwe lullen ding
@Idsz: Jesus facepalm approves
Quote
@Cyberficial:
De reacties hier, geven toch wel een stereotype weer van de jeugd van tegenwoordig. Totaal geen waarde aan menselijk gevoel.
Ik vind deze poster rond uit smakeloos. De achter liggende boodschap mag dan wel goed bedoeld zijn. We zijn een land waarin alles gezegd mag worden, maar waar zijn onze normen en waarden?
Laatste edit 23-04-2012 16:03 Heeje, bedankt he, makker, ik ben ook de jeugd van tegenwoordig
*buigt*. Zal ik u de hand schudden of zal ik hem van u stelen? want dat kan ik, ik ben een jongen die het niet heeft kunnen redden op school vanwege de nieuwe socialistische wetten die het de leerkrachten verbieden om te negatief te doen over mij, en ik ben een steeldief want ik ben zeventien en ik heb vast verkeerde vrienden. en heb ik je al verteld dat ik in een net-niet prachtwijk woon? daar is vast ook nog een heleboel uit te halen. Ik heb mijzelf een kansenjongere gemaakt en ik bazel er nog over door ook.
Of, nouja, je kunt zeggen, we zijn allemaal individuen en een betere wereld begint bij jezelf.
Oh, vooroordelen
Quote
@Idsz:
Meh, beetje dronkelullen humor, ben ik niet echt gewend van Loesje...
Davh11: Sinds wanneer is er een stilte rond Koninginnedag? Das toch 4 mei?
Net na het ongeluk van Friso waren er geluiden te horen dat Koninginnedag versoberd moest worden. Dat bedoelde ik eigenlijk
En toffe avatar, past perfect
Kom op man, ik hamer hier al zo lang op bij mensen - speel het nu niet op de persoon maar op het onderwerp! kom op nou, probeer het dan tenminste
Laatste edit 23-04-2012 16:34
Het is niet zo gepast, maar al die heisa? Nouja, ze moeten het zelf maar weten. Ik woon er niet. En ik snap trouwens niet dat die Loesje Amsterdam mensjes niet zelf hadden kunnen bedenken dat dit ongepast is.
@nxttrain: Probeer niet al te persoonlijk te worden: Hij is inderdaad best mooi bedacht
En over het versoberen van Koninginnedag: Zolang Friso geen koningin is, vind ik het overbodig
Quote
@Justist:
@nxttrain: Probeer niet al te persoonlijk te worden: Hij is inderdaad best mooi bedacht
En over het versoberen van Koninginnedag: Zolang Friso geen koningin is, vind ik het overbodig
Friso koningin!
Moet hij eerst naar het ziekenhuis voor wat operaties
@Justist: Eerst een coma, en dan een geslachtverandering. Ach, 't zit niet mee.
@Alev: "Speciaal voor de dag van de travestiet hebben we de koninklijke familie zo ver gekregen om..."
Wat een walchelijke, domme reakties.
Die verwacht je op telegraaf.nl of op Powned maar niet hier.
Nou nou gut a gut wat een heisa.
Friso ligt in Coma en mensen gaan idd met koninginne dag zich helemaal vol zuipen met alcohol.
En ohwee als er iemand wat van zegt of schrijft, want dan is het niet goed.
Als die mensen dan gewoon es lekker thuis bleven en vooral de straat niet op gaan en lopen zuipen ed. Wie heeft er last van?
Zullen we dan gewoon dit jaar geen koninginne dag gaan vieren? Is het probleem op gelost
Maar dat gaat de meeste dan ook weer net even te ver.
Kinderachtig hoor.
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Die verwacht je op telegraaf.nl of op Powned maar niet hier.
Wat voor reacties had je dan liever gezien?
Comazuipen is niet goed, en grappen maken over iemand die in coma ligt is ook niet goed.
Laatste edit 23-04-2012 18:30
In coma liggen vanwege een lawine en in coma liggen vanwege onbeheerstheid aan de bar is wel wat anders hè!
Gewoonlijk hebben die van de Loesje altijd hele leuke grapjes, maar dit vind ik wansmakelijk!
DEvH: Hahaha, je hebt zo gelijk! Maar ja, mensen uiten nou eenmaal graag valse sentimenten.
Overigens dank ik de wethouder graag hierbij, want zonder zijn ingrijpen had ik de poster nooit gezien. Als grap vind ik hem niet geweldig, maar als statement best redelijk. Dus ik begrijp de ophef niet zo.
Hoe is het eigenlijk met die ouwe rakker?
Quote
@davos:
Hoe is het eigenlijk met die ouwe rakker?
Niets veranderd, maar euthanasie is daar onbespreekbaar, denk ik.
Als ze het alleen gelaten hadden bij het comazuipen had het van mij gemogen. Dat: Ter ere van Friso vind ik smakeloos...
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Waarom klik je niet gewoon op "Niet OK", als jij ze zo walgelijk vind?
Ikzelf vind ze logisch.
Denk dat Alev het juiste idee heeft - druk maar gewoon op Niet OK - dan zie je meteen of de mods het met je eens zijn.
Of je bespreekt ze stuk voor stuk. Weten we meteen wat er verkeerd wordt gedaan.
Laatste edit 23-04-2012 19:35
Aan iedereen die kritiek heeft: het kan ook kritiek zijn op de mensen die zich lamzuipen en vergeten dat Friso in een engels ziekenhuis ligt.
En jullie zeiken graag mensen af, of niet?
here's your chance
Quote
@Cyberficial:
De reacties hier, geven toch wel een stereotype weer van de jeugd van tegenwoordig. Totaal geen waarde aan menselijk gevoel.
Laatste edit 23-04-2012 16:03 Want toen jij jong was barstte iedereen van de normen en waarden. Niemand deed asociaal of maakte zulke 'walgelijke' grapjes.
Misschien wordt het eens tijd dat je je nostalgie bril af zet.
Maar op het topic zelf, misschien niet helemaal goed getimed, maar ik vond de poster zelf wel grappig.
Grappen worden gemaakt over van alles en iedereen. Zoals Hans teeuwen een tijdje geleden heel erg mooi heeft verwoord: "Alles wat enige status heeft, heeft ook een vorm van macht en macht corrumpeert altijd. Het moet geridiculiseerd kunnen worden en als dat niet meer kan, krijg je enge toestanden zoals dictaturen, etc.
Mensen vinden verschillende dingen grappig en gelukkig maar, maar om nou direct iets te verwijderen omdat sommige mensen met status het niet kunnen waarderen, vind ik volstrekt belachelijk en doet mij denken aan een vorm van censuur en dat vind ik tevens onacceptabel.
Het gaat ook veel te ver. Het gaat me niet om de koninklijke familie, want dat zijn ook maar gewoon mensen. En ook niet om Friso (die heeft een risico genomen en helaas toch onderschat). Maar wel om het feit dat het kwetsend naar zowel zijn familie is als andere mensen wiens familielid in coma ligt, door wat voor omstandigheden ook.
Mensen die een familielid hebben die de k-ziekte heeft, houden er ook niet van dat er met die ziekte wordt gespot, vind het gewoon erg ongepast.
@Shadowz, Als we rekening moeten houden met iedereen als we iets willen vertellen. Al dan niet grappig. Dan kunnen we maar beter niks meer zeggen want ojee, mischien raakt er wel iemand gekwetst!
@JeltjeTjitske: Hij kan gewoon blijven liggen
En nu kunnen ze ook kosten besparen op de verdoving!
Tja smaken verschillen ook kwa humor als ik de reacties hier zo eens lees.
Persoonlijk vind ik het niet grappig om de draak te steken met andermans leed. Of het nu de koningin is of een putjesschepper.
Dan zal ik wel weer te politiek correct, te soft en hypocriet zijn maar als dat betekent dat ik geen moeders uitlach die recentelijk zo'n persoonlijk drama hebben meegemaakt dan neem ik dat maar voor lief.
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Die verwacht je op telegraaf.nl of op Powned maar niet hier.
Zowel Nxttrain als Harold, jullie stellen je aan en zijn pure koninklukhuisfantasten,
Als het aan mij had gelegen, trokken we vandaag nog de stekker uit Friso!Tenslotte, Satire moet kunnen ik vind het best wel grappig en komisch, maar ja dat vind blijkbaar niet iedereen, zonde
O ja en voor ik het vergeet Nxttrain jij zegt wel vaker: Dat zegt iets over jouw, of zegt veel over jouw, Stop daar is mee. want je doet alsof je zoveel bent en zoveel weet maar dat is niet zo!
Laatste edit 23-04-2012 21:28
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Die verwacht je op telegraaf.nl of op Powned maar niet hier.
Zowel Nxttrain als Harold, jullie stellen je aan en zijn pure koninklukhuisfantasten,
Als het aan mij had gelegen, trokken we vandaag nog de stekker uit Friso![/edit][/quote]
Absoluut niet, ik ben geen voorstander van het koningshuis, maar zo ga je niet met mensen om.
Quote
@Lennie:
Als ze het alleen gelaten hadden bij het comazuipen had het van mij gemogen. Dat: Ter ere van Friso vind ik smakeloos...
Mee eens
Laatste edit 23-04-2012 21:53
Quote
@Harold:
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Die verwacht je op telegraaf.nl of op Powned maar niet hier.
Zowel Nxttrain als Harold, jullie stellen je aan en zijn pure koninklukhuisfantasten,
Als het aan mij had gelegen, trokken we vandaag nog de stekker uit Friso![/edit]
Absoluut niet, ik ben geen voorstander van het koningshuis, maar zo ga je niet met mensen om.
Quote
@Lennie:
Als ze het alleen gelaten hadden bij het comazuipen had het van mij gemogen. Dat: Ter ere van Friso vind ik smakeloos...
Mee eens
Laatste edit 23-04-2012 21:53 [/quote]
Je moet van Satire houden er de Grap van inzien, daarnaast is het voltallige koninklukhuis geldverspilling,
Niet erg smaakvol, maar euhh, er is nog altijd de vrijheid van meningsuiting. Je kunt niet alles verbieden wat je niet mooi of niet zo leuk vindt
.
Ik denk dat Loesje hem anders bedoeld heeft als dat jullie het nu opvatten.
Quote
Alev:
Quote
@Harold:
Wat een walchelijke, domme reakties.
Waarom klik je niet gewoon op "Niet OK", als jij ze zo walgelijk vind?
Ikzelf vind ze logisch.
Wat is er nou logisch aan om iemand belachelijk te maken die in coma ligt?
Ik begrijp je niet.
@Harold: Ik zei dat ik de
reacties logisch vind. Inderdaad, je begrijpt me niet.
Quote
Alev:
@Harold: Ik zei dat ik de
reacties logisch vind. Inderdaad, je begrijpt me niet.
Sorry
Ik vind dit op het randje. Ik begrijp de controverse heel goed, maar ergens zie ik er wel de humor van in. Maar dit is niet de echte Loesje-stijl.
@Commentator: Je begrijpt me verkeerd. Met mijn gevoel voor humor is niks mis, satire kan ik heel goed begrijpen en ook zeer waarderen...maar kwetsen is iets heel anders.
Als jij een ongeluk krijgt, in een onomkeerbaar coma raakt en over 2 maanden wordt er in jouw stad of dorp een happening gehouden en er komen posters met: Ter ere van Commentator.....Dat wordt weer comazuipen! Dan zou jouw familie dat ook als kwetsend ervaren. En als je van plan bent om nou heel stoer een bericht terug te sturen: Nee hoor, mijn familie zou compleet in een deuk liggen, dan zal mijn commentaar zijn: Dan heeft jouw familie verrekt weinig met je op!
@EruYagami: Natuurlijk kan ik er de humor wel van inzien als het in bijvoorbeeld een vriendenkring gezegd zou worden, maar om dit in een grote stad als Amsterdam, dus publiekelijk, overal neer te hangen vind ik véél te ver gaan. Dat is kwetsend..
Laatste edit 23-04-2012 22:32 Laatste edit 23-04-2012 22:36
Quote
@Commentator:
Je moet van Satire houden er de Grap van inzien, daarnaast is het voltallige koninklukhuis geldverspilling,
Mogelijk, maar moet je in frankrijk eens vragen hoe duur Sarkozy is.
Ik heb geen gegevens, maar ik heb het idee dat het koningshuis voordeliger is. Leve de
centen koningin!
Laatste edit 23-04-2012 22:33
Quote
@Lennie:
@Commentator: Je begrijpt me verkeerd. Met mijn gevoel voor humor is niks mis, satire kan ik heel goed begrijpen en ook zeer waarderen...maar kwetsen is iets heel anders.
Laatste edit 23-04-2012 22:32 Quote
@Mamsie:
Ik heb de tekst driemaal gelezen, omgekeerd, binnenstebuitengekeerd, uitgekauwd, onder de microscoop gelegd maar ik kan werkelijk niks vinden dat er nou leuk aan is. Helemaal niks.
Helemaal mee eens, dames.
Quote
@Emmo:
Quote
@Commentator:
Je moet van Satire houden er de Grap van inzien, daarnaast is het voltallige koninklukhuis geldverspilling,
Mogelijk, maar moet je in frankrijk eens vragen hoe duur Sarkozy is.
Ik heb geen gegevens, maar ik heb het idee dat het koningshuis voordeliger is. Leve de
centen koningin!
Laatste edit 23-04-2012 22:33 Het kan goedkoper: Kijk naar het spaanse koningshuis; daar betaald de belastingbetaler maar weinig. Quote schat het vermogen van ons koningshuis hoger in dan dat van die spanjaarden,
Of je nu voor of tegen het koninklijk huis bent, dit soort 'humor' is respectloos en ongepast.
Ik vind deze ook ongepast/disrespectvol, ook al is ie enigzins grappig.
Loesje hoort altijd in de algemeenheid te zijn en niet gericht op 1 persoon of familie.
Voordat Friso zijn ongeval kreeg, zou dit grappig geweest zijn, echt in Loesje stijl, gezien de reputatie van onze prinsen.
Nu is het niet grappig. En dat is nog zacht uitgedrukt.
Laatste edit 24-04-2012 13:03
Quote
@Lennie:
@Commentator: Je begrijpt me verkeerd. Met mijn gevoel voor humor is niks mis, satire kan ik heel goed begrijpen en ook zeer waarderen...maar kwetsen is iets heel anders.
Als jij een ongeluk krijgt, in een onomkeerbaar coma raakt en over 2 maanden wordt er in jouw stad of dorp een happening gehouden en er komen posters met: Ter ere van Commentator.....Dat wordt weer comazuipen! Dan zou jouw familie dat ook als kwetsend ervaren. En als je van plan bent om nou heel stoer een bericht terug te sturen: Nee hoor, mijn familie zou compleet in een deuk liggen, dan zal mijn commentaar zijn: Dan heeft jouw familie verrekt weinig met je op!
@EruYagami: Natuurlijk kan ik er de humor wel van inzien als het in bijvoorbeeld een vriendenkring gezegd zou worden, maar om dit in een grote stad als Amsterdam, dus publiekelijk, overal neer te hangen vind ik véél te ver gaan. Dat is kwetsend..
Laatste edit 23-04-2012 22:32 Laatste edit 23-04-2012 22:36 Kijk wie in coma ligt zal dat verdiend hebben of er het zelf na hebben gemaakt,
kijk als ik in coma lig, dan wil ik dat mijn geliefde direct de stekker er uit trekken, ik wil niet de rest van mijn leven als kastplantje leven.
Vailan: Precies wat ik ook wilde zeggen maar ik kon de korte zin niet vinden.
-
@Mamsie: Het is ook niet grappig, het is uitzonderlijk grof, wreed en onmenselijk. Loesje krijgt hierdoor een enorme deuk. Het is wel goed gevonden, maar ik kan een hele hoop goed gevonden dingen zeggen die erg wreed en beledigend zijn.
Quote
DEvH:
@Wilco: ik geloof dat zij zich toch wel enige macht mogen toerekenen, vind je ook niet?
Nee, eigenlijk niet. De koninklijke familie moet van mij gewoon werken voor z'n geld, ze zijn niet beter dan enig ander
@Wilco: ooh ja, want ze zitten de hele dag op hun gat...
tuurlijk.
@ Commentator: het is niet altijd die persoons eigen schuld als die in coma ligt. En het is ieders eigen keus (in dit geval de familie) wat ze dan doen: stekkers eruit of hopen dat het goed komt. Misschien ademt hij wel zelf, wie zal het zeggen?
Persoonlijk zou ik idd niet zo willen liggen en mijn familie weet dat. Maar heel veel spreken er niet over en dan moet je als familielid dat besluit gaan nemen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat heel erg moeilijk is.
En ik blijf bij mijn mening: humor mag, maar mensen zo doelbewust kwetsen gaat mij veel te ver.
"Kijk wie in coma ligt zal dat verdiend hebben of er het zelf na hebben gemaakt"
Je bralt al naar je verstand hebt.........
Mensen na een hersenbloeding, aneurysma, hartstilstand, auto-ongeluk, of gewoon door pure pech niet goed uit een operatie komen....Allemaal zelf er naar gemaakt of nog erger: Verdiend???!!!???
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je praat als een kleuter!
Quote
@Lennie:
"Kijk wie in coma ligt zal dat verdiend hebben of er het zelf na hebben gemaakt"
Je bralt al naar je verstand hebt.........
Mensen na een hersenbloeding, aneurysma, hartstilstand, auto-ongeluk, of gewoon door pure pech niet goed uit een operatie komen....Allemaal zelf er naar gemaakt of nog erger: Verdiend???!!!???
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je praat als een kleuter!
Ik als een kleuter?
nee volledig niet.
ik kijk alleen naar de zaken op een andere manier. kijk heus niet alle mensen maken het zelf naar geloof me dat ben ik met je eens. Maar ik blijf mijn punt dat als het aan mij lag we
vandaag nog de stekker er uit trekken bij Friso
@Commentator: Goed dat het niet aan jou ligt.
Discussie gesloten, wat mij betreft.
Quote
@Lennie:
@Commentator: Goed dat het niet aan jou ligt.
Discussie gesloten, wat mij betreft.
ach ach ach, daar hebben weer een koninklijkhuis fantast, een blinde volgeling. How sadly.
Accepteer het, Friso en het voltallige koninklijkhuis zijn geldverspilling en overbodig.
Kijk je hoort mij dan weer niet zeggen dat met hen het zelfde moet gebeuren als met de laatste tsjaar van Rusland. Want dat zou te ver gaan.
ik vind de poster inderdaad smakeloos denk ik teminste mischien ben ik straks aan het lachen als ik de grap ervan inzie
maar friso is vanuit mijn oogpunt niet heel anders omdat het bij beide dingen voor het grootste deel aan jezelf ligt.want friso ging skiën met hoog lawinegevaar en ik denk niet dat ik coma zuipen moet uitleggen.
@Commentator: dat dacht ik eerst ook maar tot ik met wat mensen praate en die zeiden waar ik het wel een beetje mee eens ben. zij vertegenwoordigen nederland en dat doen ze beter dan bv sarkozy of geert wilders
Quote
@zeeratje:
ik vind de poster inderdaad smakeloos denk ik teminste mischien ben ik straks aan het lachen als ik de grap ervan inzie
maar friso is vanuit mijn oogpunt niet heel anders omdat het bij beide dingen voor het grootste deel aan jezelf ligt.want friso ging skiën met hoog lawinegevaar en ik denk niet dat ik coma zuipen moet uitleggen.
@Commentator: dat dacht ik eerst ook maar tot ik met wat mensen praate en die zeiden waar ik het wel een beetje mee eens ben. zij vertegenwoordigen nederland en dat doen ze beter dan bv sarkozy of geert wilders
1: Sarkozy is een vreselijk mannetje die nooit president van Frankrijk had mogen worden
2: Je kan Geert Wilders niet als vergelijkingsmateriaal gebruiken omdat de aard verschillend is (en je pakt wel het meest negatieve)
3: één Goede (Minister-) President in Nederland geeft een beter imago voor minder kosten.
@Commentator: ik snap 1 en 3 maar 2 niet echt want hij geeft ook een beeld van nederland en ik pakte de personen die het eerst in me opkwamen van personen die slecht in de media zijn geweest en sarkozy om te laten zien dat presidenten niet altijd zo leuk zijn
maar inderdaad een goeie president kost minder centen (berlusconie)
bovendien denk ik ook noem het kinderachtig als je wilt dat ik koningedag en alle pracht en praal zal missen
Quote
@Commentator:
3: één Goede (Minister-) President in Nederland geeft een beter imago voor minder kosten.
Je vergeet dat je voor de voorgangers van die ene een levenslang pensioen betaalt (net als voor Bea). Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer potentiële ex-presidenten dan ex-koningen.
Dus per stuk zijn ze misschien goedkoper (heb overigens m'n twijfels), maar je krijgt geen quantumkorting.
Quote
@zeeratje:
@Commentator: ik snap 1 en 3 maar 2 niet echt want hij geeft ook een beeld van nederland en ik pakte de personen die het eerst in me opkwamen van personen die slecht in de media zijn geweest en sarkozy om te laten zien dat presidenten niet altijd zo leuk zijn
maar inderdaad een goeie president kost minder centen (berlusconie)
bovendien denk ik ook noem het kinderachtig als je wilt dat ik koningedag en alle pracht en praal zal missen
Ik geef niks om die pracht en praal, daarmee verhul je alleen maar de pijnlijke warheid.
Quote
@Emmo:
Quote
@Commentator:
3: één Goede (Minister-) President in Nederland geeft een beter imago voor minder kosten.
Je vergeet dat je voor de voorgangers van die ene een levenslang pensioen betaalt (net als voor Bea). Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer potentiële ex-presidenten dan ex-koningen.
Dus per stuk zijn ze misschien goedkoper (heb overigens m'n twijfels), maar je krijgt geen quantumkorting.
Dan blijft het toch goedkoper op een bepaalde manier.
@Commentator: 2,nogwat euro pp per jaar gaat naar het koningshuis. dat kan er toch wel vanaf om een klein beetje nederlandse tradities op na te houden? ok het zou van mij ook wat minder mogen (wil de begroting van de koningin zelf ook wel even inzien om wat kosten te besparen) maar ik heb de 2,nogwat er iig wel voor over.
Quote
@[BB:
aéquitas]
@Commentator: 2,nogwat euro pp per jaar gaat naar het koningshuis. dat kan er toch wel vanaf om een klein beetje nederlandse tradities op na te houden? ok het zou van mij ook wat minder mogen (wil de begroting van de koningin zelf ook wel even inzien om wat kosten te besparen) maar ik heb de 2,nogwat er iig wel voor over.
We hebben genoeg tradities, die met een beetje aanpassing ook zonder het koningshuis kunnen. We leven vandaag de dag in een Democratie, en daarin past wat mij betreft geen koningshuis.
Ja, ik vond hem ook een beetje te hard. Maar ik vind Loesje meestal heel goed en ja, iederéén maakt weleens fouten.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: