Maddie duikt op in vakantie-advertentie
Een hele pijnlijke blunder op de Britse kortingsbonnenwebsite lowcostholidays.com. De site, die korting op vakanties naar onder meer Portugal aanbiedt
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Zelfs voor een chinees is dit debiel
Quote:
Neem je geliefden mee
Maar raak ze niet kwijt...
Aii. Dat is zéker een pijnlijke blunder
Ik werd ook helemaal koud toen ik dat las. Verschrikkelijk gewoon.
Lijkt meer op een sadistische grap. Dit is wel heel schrijnend, dat kan bijna geen ongelukje meer zijn.....
In't vervolg de boel tóch voor de verandering maar controleren als je dat soort dingen uitbesteed.
Je plukt toch niet zomaar een foto ergens vandaan en gebruikt 'm zonder toestemming? Dat dat gewoon gebeurd bij bedrijven.
Alev: In China gebeuren wel vaker van dat soort dingen (materiaal gebruiken zonder toestemming van de rechthebbende bedoel ik dan)
@Emmo: Weten we gelijk waar dat kind uithangt
Alev: Heb wel wat ervaring met chinezen sommigen zijn luie varkens (niet generaliserend bedoelt) blijkbaar is dit bedrijf netzo helaas
@Taz waar Mcann is? mijn beste gok zou zijn dat ze een haaie snack was geworden nadat ze het strand opsloop terwijl der kindermeisje niet oplette (mijn theorie) verklaart het gebrek aan een lijk en verder bewijsLaatste edit 10-05-2012 23:36
Laatste edit 10-05-2012 23:36
Vreslijk. Het ziet er uit als zo'n mooi blij meisje.
Ik wil niet weten wat er nu met haar gebeurt..
Zeker gewoon gegoogled op kind ofzo, en de leukste foto eruit gepakt zonder te realiseren dat ze vermist is. En als dat niet het geval is zijn ze gewoon stom
Quote
Taz:
@Emmo: Weten we gelijk waar dat kind uithangt
Ja: in China
Echt een gruwelijke blunder!
De perfecte vakantie voor als je van je kinderen af wilt zeker.
chinees marketing bedrijf,
net zo min bekend met het nieuws hier als wij met het nieuws daar. Krijgt opdracht,, wordt doorgeschoven naar de werknemers. Die horen dus portugal, lowcost, hollida, algarve. Gaan op zoek naar plaatjes.
Moet jij eens intikken bij images.google.com portugal holliday family. Dan vind je al foto's van haar. Als je family vervangt door girl, dan kan je er bijna niet langsklikken. Zelfs als je op zoek was naar een beach-chick moet het je opvallen. Nu als de logica van de betroffen grafisch ontwerper niet verder gaat ohhh dit komt zoveel voor, dit moet wel populair zijn, dan is de foute keus snel gemaakt natuurlijk.
Dus sowieso controleren als je het elders uitbesteedt, want er kunnen gewoon ook culturele verschillen die dan een pijnlijk iets kunnen zijn.
Standbeelden zullen het niet goed doen in Iraanse reisbrochures bijvoorbeeld.
Dat is wel heel er low!!! Vreselijke blunder!!!
Das nou toevallig! Ik dag gisteren NET aan maddie mccann en of die nog zou leven.
Ik zag aanvankelijk niet eens de foto in de link, ik dacht dat dat gewoon een stomme internet ad was.
Een Chinees marketingbedrijf heeft echt nog nooit een foto van het meisje gezien en weet niet eens dat het kind vermist is. Als ze dan die foto (wederrechtelijk, dat wel) gaan gebruiken zou ik als baas van het reisbureau ook niet direct bij een controle zien dat het om dat meisje gaat. Ik heb echt geen idee hoe het meiske eruit ziet. Dus ik vind het wel een blunder, maar nauwelijks van het reisbureau en al helemaal niet van de Chinezen. Maar die moeten wel beboet worden voor het illegale gebruik van een foto.
Een Brits bedrijf dat reizen naar Portogal wil verkopen en dan een Chinees marketingbureau inschakelt..? En je dan afvragen waarom dat mis gaat? Kom op zeg!
Zo raar is het niet dat zoiets fout gaat. Vaak zat dat ik afbeeldingen van internet pluk voor klanten, ik heb geen flauw idee hoe Maddie eruit ziet dus met 't grootste gemak kan 't gebeuren dat ik zo'n foto aanlever.
Zeker als het gaat om weinig geld ga ik niet valideren of het een juiste foto is ja of nee.
Klote voor de ouders maar chinezen zullen echt niet weten wie Maddie is en met de hoeveelheid afbeeldingen die de ouders zelf hebben verspreid is het niet raar dat dit gebeurt, zal vast nog wel eens vaker voor gaan komen.
@Nibje: Ik kan het me ook vorostellen dat het ongeveer zo is gegaan ja, maar dat ontslaat ze nog steeds niet van de plicht netjes rechten af te moeten dragen voor de foto's die ze gebruiken. En als ze daar onderzoek naar hadden gedaan was dit dus niet gebeurd.
@Tom-Servo: je brengt ensen hier op ideeen
@Nibje het zou hun ook niks uitmaken wat wij in het westen allemaal uitspoken. net zo min dat wij weten wat er daar allemaal in het dagelijks leven gebeurt.
Dat meisje leeft niet meer, of is leeft in andere cultuur en ziet totaal anders uit.
De ouders van het kind moeten de hoop opgeven, want hun kind zullen zij nooit meer vinden, hoe erg dan ook.
@Commentator: ja, je hebt waarschijnlijk gelijk, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de stommiteit dat je een foto van een vermist kind (dood of levend) gebruikt voor een marketingcampagne.
Chinees marketingbedrijf of niet, voor het lanceren van je reclamecampagne kijk je die toch even na....
Donder toch eens op met die Maddie. Kan het gezanik niet meer aanhoren. Ieder jaar is er wel weer een week waar Jan en Alleman beweren dat ze Maddie gezien hebben.
Rest van het jaar hoor je er niemand over. Accepteer dat het kind dood is en ga verder met je leven.
@TitanFox: Kernachtig gesteld, maar wel realistisch
als je het van een afstand kunt bekijken. Ik kan me er wel enigszins in vinden, anderzijds is het voor ouders ongelooflijk moeilijk te accepteren dat een kind dood is als er geen enkel fysiek bewijs aanwezig is, je blijft jezelf aan de dunste grashalmen vastklampen. Ikzelf heb recentelijk een zoon verloren, het werd pas echt voor me tijdens de crematie. Zelfs als je kind er wel is, is het accepteren van diens dood al vreselijk moeilijk, laat staan als je niets hebt om te begraven.
Laatste edit 14-05-2012 05:00
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: