Quote
@nxttrain:
Kortom: Ziek, Ziek, Ziek, Ziek,
Veiligheid is dus op de tweede plaats!!
Quote
@EruYagami:
Het wordt steeds gekker met die zogenaamde prijsvechters... Eerst dat hele gedoe met Ryanair en nu begint EasyJet ook al. Nooit met een stuntvlieger gevlogen en ga dat na deze verhalen ook nooit doen.
Ik vlieg wel iets duurder met een lijn- of chartervlucht.
Om nou te zeggen, dat je niet meer met easyjet wil vliegen, omdat dit onveilig lijkt???deze piloot handelde juist veilig!! door niet met 300 kg over de MTOW te gaan! (maximum take off weight)
De captain, werkt met allemaal standaard gewichten. Dat mag, wanneer er meer dan 19 passagiers in een vliegtuig zitten. (bij minder dan 19 passagiers, kan er wel eens een weegschaal tevoorschijn komen)
Deze gewichten, verschillen, per zomer en winter, en ook per man en vrouw.
Een vrouw weegt standaard in de winter 77.5 kg. en een man 93.4kg (in de zomer is de standaardmaat: 74.8kg en 90.7kg)
een captain krijgt te horen, dat hij een volle bak heeft, hieruit rekent hij uit, hoeveel brandstof hij mee kan nemen (zo min mogelijk), en kennelijk, kon er niet genoeg brandstof mee, met de huidige configuratie van passagiers, om bij de bestemming te komen. Dus er moesten passagiers uit. let wel, de bagage ook, dus dat is bijna 500kg als we rekenen met de std gewichten.
nee, wees maar blij met deze captain, die gaat niet met een paar kilo over de maximum take off weight.