Een commercial waarin Arie Boomsma frisdrankmerk Holy Sody aanprijst, is na klachten bij de Stichting Reclame Code (SRC) van de buis gehaald. “Holy Soda streeft naar 100 procent goodness en verwacht dit ook van Arie”, schrijft het frisdrankmerk op Facebook. “We zoeken naar een goede oplossing.”
De klachten die binnenkwamen zouden ‘vanuit religieuze hoek’ komen, vertelt een woordvoerder aan het AD. In het spotje is onder meer te zien hoe Boomsma als een soort Jezus-figuur over water loopt.
Woordvoerster Lot Bos van frisdrakenfabrikant Vrumona wil weinig kwijt: “Er is iets voorgevallen. Het betreft een vervelende, negatieve kwestie waardoor de positieve uitstraling van het merk ter discussie is komen te staan. We zoeken naar een oplossing.”
Boomsma zelf wil niet reageren en verwijst door naar Vrumona.
Mogelijk heeft de klacht te maken met een nepfilmpje van een anonieme internetter waarin Boomsma zogenaamd een hotelkamer leegjat.
In zijn laatste periode in 2009 als EO-presentator wilde Boomsma een humoristisch programma over het christendom maken onder de titel ‘Loopt een Man over het Water’. Dat ging toen niet door vanwege gevoeligheden binnen de Christelijke kerk over het spotten met Jezus.
Filmpje