Caissières van de Albert Heijn die vermoeden dat ouderen eenzaam of vergeetachtig zijn of zichzelf verwaarlozen, gaan straks hulp aanbieden.
Ze vragen de ouderen of ze willen praten met een vrijwilliger van een zorgorganisatie die in de winkel aanwezig is. Vrijwilligers in twee Haagse supermarkten gaan een koffiehoekje bemannen. Dat bevestigt Albert Heijn na een artikel in de Volkskrant.
Het gaat om het project SuperZorg dat deel uitmaakt van een reeks zorgvernieuwingen in Den Haag en vandaag wordt gepresenteerd. Zorgorganisatie Royaal Zorg werkt daarin samen met de Haagse AH-filialen in de wijken Loosduinen en Escamp. Daar komen relatief veel ouderen.
Het plan borduurt voort op de ouderwetse buurtwinkel waar klanten hun verhaal kwijt kunnen. Twintig ervaren caissières van de winkels krijgen binnenkort een training van zorgprofessionals. Daarin leren ze hoe ze problemen moeten signaleren en klanten vervolgens kunnen aanspreken.