Verschillende klanten die hun kerstboodschappen hadden besteld via de bezorgdienst Streekbox zitten tijdens de kerst met een lege koelkast. Hun kerstmaaltijd is niet bezorgd.
"Tot onze grote spijt is er bij een aantal klanten iets misgegaan bij de levering van hun kerstbox. Wanneer u tot op heden geen kerstbox heeft ontvangen, kunt u er vanuit gaan dat deze ook niet meer wordt bezorgd." Dat schrijft Streekbox op hun Facebookpagina.
NRC had samen met Streekbox voor haar lezers een "compleet kerstmenu" samengesteld. Hiermee konden mensen een viergangendiner bereiden. Hoeveel mensen er geen kerstmaaltijd hebben gekregen is niet duidelijk. Op Twitter maken tientallen mensen er melding van.
Zoals Ellen van Diermen. "Wat balen zeg. Gelukkig hebben wij gister tien minuten voor sluitingstijd bij de plaatselijke supermarkt nog wat in kunnen slaan", schrijf ze. Ook Marc Hendriks ontving geen box. "Nog steeds niets ontvangen en niemand bereikbaar, schande", schrijft hij op Twitter.
Streekbox legt de schuld bij de distributeur van de boxen. "De distributeur is niet meer operationeel en wij kunnen dit niet meer oplossen tot onze grote spijt." Het bedrijf zegt na de kerst contact op te nemen met de klanten.
Ook zijn er veel klanten die een incompleet pakket hebben gekregen.