hr
jaargang -24 - laatste artikel 6-2 12:00 - 75701 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 170 171 172 [173] 174 175 176 497 498 499 500

24-10-13 22:18:34
Roxichu
Erelid

WMRindex: 794
OTindex: 6.983
Taz...M'n beste... Je moet echt weten wanneer het tijd is voor grappen, en wanneer het tijd is om serieus te zijn xD....

24-10-13 22:19:48
nietmeer
Of wanneer het tijd is om gewoon je bek te houden. :>

24-10-13 22:23:23
Roxichu
Erelid

En trouwens. Je zegt dat Borderline prima is om mee te leven... Hoe weet je dat? Heb jij het ook?

Voor zover ik weet zitten mensen met Borderline heel erg in de knoei met zichzelf, en nemen daar vaak mensen in mee...

Het lijkt me helemaal niet leuk om met zo'n stempel op je geplakt te leven. Mensen zullen je altijd oordelen naar die stoornis, naar die symptomen...

Mijn moeder wil me laten testen, maar ik vertik het. Ik vertik het om een etiket op mezelf te plakken.

24-10-13 22:23:41
nietmeer
Alev: had je dat niet iets vriendelijker kunnen zeggen*8
Ik wil best een discussie voeren, maar dan wel graag beleefd:ja

24-10-13 22:27:54
nietmeer
@Roxichu: nee ik heb geen borderline, mijn moeder heeft het of iig gehad. (ze heeft er nu geloof ik niet zo'n last meer van)
Maar met wat medicijnen en goede mensen om je heen is er best mee te leven:ja
Tenminste dat is wat ik ervan mee krijg:ja ;)

24-10-13 22:29:10
nietmeer
Nope, kon niet vriendelijker.

Ik heb een knoop in mijn haar gemaakt. I regret this. :<

Maar je hebt een relatie, mensen met borderline zouden geen relatie kunnen onderhouden.
Verder ken ik je niet enzo, dus ik mag daar niet over gaan oordelen. Vind ik.

Persoonlijk heb ik geen problemen met testen. Ik heb geen probelemen met mijzelf en ik heb geen behoefte aan hulp voor die "problemen".
Test maar, dan zullen we zien of ik of jij gek ben. :3

24-10-13 22:29:40
nietmeer
Defineer gek.

24-10-13 22:31:25
lepeltjes
Oudgediende

WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
8-)8-)Whoopsy!8-)8-)

24-10-13 22:32:43
Roxichu
Erelid

...Goed. Dat je moeder er geen last van heeft, fijn. Maar ze zal altijd met dat etiket leven.
Medicijnen zijn slechts verdoving van, ik durf te wedden dat als ze die niet slikt, ze weer zichzelf kan vinden. Iemand kan alleen zichzelf helpen, niet de mensen om je heen. Alleen jijzelf kan diep in je hart kijken en voelen wat juist is voor je. Als ze dat weet heb je niet eens medicijnen nodig.
Eigenlijk heeft ze die nu nodig omdat zie de ziet als enige oplossing. Ze is verslaafd. Ze maken je gewoon drugsverslaafd.
Als dat is wat jij denkt 'fijn om mee te leven' nou, dan heb je ook niet veel om voor te leven...

Dit zijn de symptomen van borderline. Jouw moeder zal hier altijd mee geconfronteerd worden. Als zij zich perongeluk snijd aan een mes, denkt iedereen meteen; mutilatie.

Ik vindt (en dat is mijn mening) dat je erg narrow-minded bent op dit vlak. Kan mezelf wel opvreten.

24-10-13 22:32:59
nietmeer
Ik heb het vermoeden dat lepeltjes dat beter kan dan ik.

24-10-13 22:34:29
nietmeer
Laten we het er maar op houden dat hij een goed voorbeeld is.

24-10-13 22:37:54
lepeltjes
Oudgediende

Geloof me Roxichu dat er heel goed mee te leven valt. Met die diagnose begreep ik een stuk meer van mezelf:P Ach die hoge pieken mis ik eigenlijk wel een beetje maar dankzij dardoor ervaar in geen diepe dalen meer.... gewoon leren een beetje met jezelf omgaan , fuck de rest

24-10-13 22:38:50
Roxichu
Erelid

Weet je wat ik leuk vindt.
Borderline komt vaker voor bij mensen die mishandeld, verwaarloosd of misbruikt zijn.

Maar mijn moeder zegt dat ik Borderline heb en dat dat helemaal door mijzelf komt.
Moeilijk he, een spiegel voor je neerzetten? xDDD _O-

24-10-13 22:39:44
Roxichu
Erelid

@lepeltjes: Ik wilde alleen maar de extremen aangeven voor Taz.... Zijn tunnelvisie stoorde mij.

24-10-13 22:41:16
nietmeer
Ik heb de knoop uit mijn haar gekregen.

Soms is medicatie nodig en ja. Soms ben je daar afhankelijk van. Dat zou je kunnen zien als een verslaving. De natuurlijke behoefte naar energie zou je ook kunnen zien als verslaving.
Of medicatie in bepaalde situaties ook nodig zijn, kan ik moeilijk bepalen. Dan moet je de persoon goed kennen en zijn situatie.

Bij mijn moeder is medicatie wel nodig, vind ik. Zij is erg hysterisch en zet alles op z'n kop. Wanneer ze haar medicijnen neemt, wordt ze wat duf en gaat ze slapen.
Het lost niks op, maar het brengt rust. Af en toe is dat ook het enige wat je wil op dat moment.

Verder ben ik het niet eens dat alleen jíj jezelf kunt helpen. Er zijn mensen die je kunnen helpen. Die mensen doen zelfs een speciale cursus, studie, weetikveel wat ervoor. Zij zijn daar deskundig in.
Maar ook de gewone mens kan je helpen. Met een klein gebaar of juist met veel inspanning.

Je hoeft er niet alleen voor te staan. Je hoeft niks alleen te trotseren. Je mag daar wel voor kiezen. Je hebt alle recht om te bepalen wat en hoe je het gaat aanpakken.
Weet echter dat hulp vragen nooit slecht is en altijd mag.

24-10-13 22:42:14
nietmeer
Zoek ergens een onderzoek waaruit dat dus blijk en geef dat aan je moeder.

Ren dan snel weg enzo. :P

24-10-13 22:43:34
nietmeer
@Roxichu: mijn moeder slik al heel lang geen medicijnen nodig tenminste niet voor de borderline (geen idee of ze die ooit wel geslikt heeft maar dat terzijde)
Bovendien heeft ze er ook geen last meer van, ze heeft nu wel andere dingen aan haar hoofd.

Maar als je het wilt weten hoe het werkelijk zit, nodig ik je graag een keer uit om in gesprek te gaan met mijn moeder, dan zul je merken dat het niet zo simpel ligt als dat je denkt ;)

Borderline heb je in gradaties net als autisme en alle ander psychische afwijkingen.

Tis alleen zo jammer dat mensen je in hokjes stoppen terwijl er misschien veel meer achter zit dan dat je zou denken:ja

24-10-13 22:44:44
Roxichu
Erelid

Quote:
Verder ben ik het niet eens dat alleen jíj jezelf kunt helpen. Er zijn mensen die je kunnen helpen. Die mensen doen zelfs een speciale cursus, studie, weetikveel wat ervoor. Zij zijn daar deskundig in.
Maar ook de gewone mens kan je helpen. Met een klein gebaar of juist met veel inspanning.

Je hoeft er niet alleen voor te staan. Je hoeft niks alleen te trotseren. Je mag daar wel voor kiezen. Je hebt alle recht om te bepalen wat en hoe je het gaat aanpakken.
Weet echter dat hulp vragen nooit slecht is en altijd mag.

Ik ben het deels met je eens.
Mensen kunnen je wel áánsturen om jezelf op het juiste pad te brengen, maar het grootste deel moet je toch echt zelf doen.
Ja, er zijn mensen die je het licht hebben laten zien, er zijn er ook zeker die je pad verduisteren. Maar jij bent degene die het pad kiest, en jij bent degene die je laat beïnvloeden door andere mensen...

Je staat er niet alleen voor, absoluut niet.
Maar binnen in jezelf maak je altijd keuzes, alleen.

24-10-13 22:46:30
Roxichu
Erelid

Taz: Er zit altijd meer achter dan je zou denken. Daarom stoor ik me ook zo aan wat je zegt... Het is zo eenzijdig...

24-10-13 22:47:56
nietmeer
In de link van Roxichu:
Quote:
Er worden geen verschillende typen borderline persoonlijkheidsstoornissen onderscheiden.

Natuurlijk. Jíj moet er voor open staan. Als je alle hulp gaat weren, zul je ook nooit verder komen. Je moet die stap wel zetten, durven zetten. Soms is dat durven het probleem en ook daarbij kan een ander je mee helpen.

Handelen doe je altijd zelf.

24-10-13 22:48:26
Roxichu
Erelid

Alev: Precies c:

24-10-13 22:51:04
lepeltjes
Oudgediende

Taz: kom op, hoe eenzaam ken je wezen????

24-10-13 22:52:41
nietmeer
Klassieke muziek met veel gitaar erin is wat metal hoort te zijn. O+
Ik zou zo graag bij een concert willen zijn.

24-10-13 22:53:23
Roxichu
Erelid

@lepeltjes: *8 Hoezo eenzaam?

24-10-13 22:55:25
nietmeer
Weet je wat laat die hele discussie lekker zitten. Heb ik nu ook even helemaal geen zin in om me daar druk over te gaan maken.

Iemand koffie?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 170 171 172 [173] 174 175 176 497 498 499 500

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven