|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Bookwurm: maar hoe gaat het met jou dan?? |
|
MuseMatt Oudgediende
WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
't werkt inmiddels weer... zal wel foutje bij 't modem zitten... Allemaal troep wat UPC stuurt... Bruggers zijn leuker: het is allemaal wat speelser, je mag ze nog leren leren en als je een keer je dag niet hebt douw je er een serie of iets dergelijks in... |
|
nietmeer
|
mamameisje: prima, kloop alleen een beetje achter met huiswerk de dagen gaan al (te) snel, maar ik wil nu dat het sneller gaat... |
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@MuseMatt: Daarin is UPC niet de enige. Ziggo kan er ook wat van met zijn Ubee-modems. Bah. Lekker handig, die bruggers. Krijg je iig geen gezeik aan je kop. Of chagrijnige kindjes. |
|
nietmeer
|
Bookwurm: oh? hoezo wil je dat de tijd sneller gaat dan? |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
@WMR-kok: Je draait het om Iets in theorie ontwerpen is niet moeilijk zou betekenen dat het in praktijk goed zou werken. Dat het in praktijk niet goed werkt getuigd er juist van dat in theorie spul ontwerpen moeilijk is misschien had jij vanuit praktisch oogpunt tijdens het ontwerp proces al dingen kunnen toevoegen maar zouden er bij een ontwerp van jou heel andere knelpunten naar voren gekomen zijn. Het probleem is dat het praktisch onmogelijk is inzicht te hebben over dingen die je niet weet. Een MBO'er vind zichzelf slim, een HBOer vind zichzelf slim, een WOer vind zichzelf slim. Wanneer je mensen vraagt geef jezelf een cijfer tussen de 1 en 10 om aan te geven hoe slim je bent geeft praktisch iedereen aan wie je het vraagt zichzelf een cijfer tussen de 7 en 8. Je eigen dom/slimheid valt NIET in te schatten, alle extra kennis die je niet bezit is 'onzichtbaar'. Zowiezo weet ik natuurlijk niets over het hele gebeuren met de snijmachine en de HBOer, maar alleen omdat je na de tijd aanpassingen hebt gedaan wil niet zeggen dat de HBOer een slechte prestatie heeft neergezet |
|
nietmeer
|
mamameisje: aankomende zaterdag 's avonds ga ik samen met mn vader (mn moeder kon niet samen met mn vader) naar een band |
|
nietmeer
|
Bookwurm: oh leuk |
|
MuseMatt Oudgediende
WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
@Deus: daar heb je heel erg gelijk in! Ik zou zelfs zeggen dat weten dat je iets niet weet of kan een teken van goede zelfkennis is, en daarmee deels intelligentie. Als ik mezelf landelijk inschat denk ik dat ik bij de slimste 15% zal zitten qua niveau, maar het verschil in die 15% is zo enorm groot dat het nog niet veel hoeft te zeggen. |
|
nietmeer
|
mamameisje: yep, vind ik wel |
|
pfft Erelid
|
@Deus: Het is als ontwerper ook gewoon je taak om de gebruiker bij je ontwikkelingsproces te betrekken, juist omdat die persoon of personen wel weten wat belangrijk is. En je moet sowieso de literatuur induiken om te kijken of er al dingen bekend zijn over wat er gemaakt moet worden. Maar feit is dat de persoon in kwestie al wel een heel product in elkaar had gezet, wat opzich al een redelijke prestatie is. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
foopz, mijn iNet_Opera stond op 3.4Gb - tijdens een PixGallery Test - das mooi..
hoeveel geheugen heb jij ?? |
|
nietmeer
|
Ik moet weer gaan, byebye |
|
pfft Erelid
|
mamameisje: Doei @heraux: Mijn laptop heeft 8GB. |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
@pfft: ik zou me gewoon verlaten op de expertise van het bedrijf wat de snijmachine moet leveren, mag hopen dat die de kennis in huis hebben ik geef je gelijk hoor dat ook iemand met meer werkervaring om input had moeten worden gevraagd,, maar we weten natuurlijk niet veel over hoe men tot de specificaties ed. van de snijmachine is gekomen,, en dus ook niet of de HBOer in kwestie onzorgvuldig is geweest, mij gaat het alleen maar om het punt dat het gemakkelijk is te zeggen dat het een noob was machine bouw kunde is niet mijn ding ik heb een beetje informatie gehad over ISO normen enzo, net genoeg om te begrijpen dat je het over moet laten aan de pro's |
|
nietmeer
|
|
|
pfft Erelid
|
@Deus: Ik ontwerp nu met een groepje een kurkentrekker. Dus, ik zou er net iets meer van af moeten weten dan jij Maar je hebt wel gelijk ja. Voor het zelfde geld zijn er wel medewerkers bij betrokken, maar hebben die gewoon niet alles goed gezegd. Weten we niks van. |
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ok ik was ff lunchen @Deus: dat heeft niks met denigreren te maken. Dat is gewoon een regel. WO=universiteit=studenten (afkomstig van de latijnse en griekse benamingen), en HBO/MBO='beroepsopleidingen'=scholieren. Er is echter wel veel verandert in de soort opleidingen waardoor veel HBO-ers wel studenten genoemd (kunnen) worden tegenwoordig. MBO is echter nog steeds erg praktijkgericht zoals Muse ook goed uitlegde en dus blijven dat scholieren. |
|
pfft Erelid
|
@Delenn: Net zoals dat veel WO-ers ook wel scholier genoemd kunnen worden. |
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
met de huidige nieuwe WO opleidingen zeker |
|
heraux Oudgediende
|
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
we gaan eens kijken, heraux |
|
heraux Oudgediende
@Deus: er zijn toch ontwerp plan methode/dieken die een stappen plan van informatie verzamelen, ontwerp, testbouw cyclus weergeven - waarin het product uiteindelijk tot een presenteerbaar product/ gereedschap komt? Dan heb je evaluatie momenten inspraak, informatie verwerking test runs etc? |
|
pfft Erelid
|
@Delenn: Ik vind mijn opleiding nog wel van niveau. Technische bedrijfskunde is een betastudie. Maar het mag wel wat beter in elkaar zitten als je het mij vraagt. @heraux: Die vraag kan ik wel beantwoorden. Die methoden zijn er inderdaad. Een heleboel methoden ook. Maar die moeten wel gebruikt worden en dan nog kunnen er dingen fout gaan. Evaluaties zijn er ook. Testmodellen worden ook wel gemaakt volgens mij, maar dat is wel afhankelijk van het kostenplaatje wat aan het testmodel vast zit. |
|