|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Maakt mij niet uit welke gelegenheid, ik probeer er niet te zijn |
|
nietmeer
|
Bij doopdiensten zitten er altijd mensen in de zaal met zo'n instelling als jij. Dat zijn (na trouwacties) de enige diensten dat er mensen komen die anders zo ver mogelijk van de kerk wegblijven. |
|
Sto Oudgediende
|
Ik ben zelf nooit gedoopt, en toch met de basisschool altijd meegesleept naar de kerk als ze weer iets hadden als vormsel, communie of hoe het ook allemaal heet. En als ongedoopte moest je daar gewoon zitten, en kreeg niet eens een hostie . Jeugdtraumas! Niet dat die hosties me lekker leken, maar het gaat maar om het idee |
|
nietmeer
|
@Sto: tsja, dat is ook wel tamelijk nutteloos... De hele school meeslepen omdat er één iemand vormsel, eerste communie of iets anders heftigs doet. |
|
Sto Oudgediende
|
De hele klas, niet de hele school En ik was de enige in de klas die niet gedoopt was |
|
nietmeer
|
Haha, de kale os niet gedoopt. Laten we hem pesten! Ik zag net hele grote wonden op mijn been. Erover heen gewreven en weer weg... Ik word een wonderdokter. |
|
Sto Oudgediende
|
Alev: laten wij de zondaar meeslepen! Wonderdokter alev, of je verbeelde het je maar |
|
nietmeer
|
wortel: "heftigs"
Vind het niet bepaald heftig :') |
|
Sto Oudgediende
|
DEvH: nou vroeger zeiden ze toen ze al die cadeautjes kregen: vet heftig! dus daar komt het vandaan dat het heftig is (IK HEB DUS NOOIT CADEAUTJES GEKREGEN) |
|
nietmeer
|
Kerken zijn leuk om te analyseren, zowel de buitenkant als de binnenkant: de vele kunstwerken die er te zien zijn en natuurlijk de bouwstijl zelf. Meer heb ik niet met kerken . |
|
nietmeer
|
@Sto: ik voel met je mee, heel diep en vol berouw, dit leed had jou moeten ontgaan.... |
|
nietmeer
|
DEvH: heftig, spannend, afwijkend, out of the ordinary... @Sto: toch. Was dat buiten, of tijdens schooltijd? Ik had ook wel een keer iemand die eerste communie ging doen in de klas, maar daar hadden wij geen last van, was buiten schooltijd (gewoon op een suffe zondag, geloof ik.) Vailan: Wij zitten in een stom wijkgebouw, niet in een kerkgebouw. Ik kan de plattegrond van het kerkje in Zeist, waar ik in geen zeven jaar meer geweest ben, nog uit mijn hoofd tekenen. Dat was best mooi, met glas-in-lood en een trap omhoog naar het orgel. |
|
Sto Oudgediende
|
wortel: was vaker tijdens schooltijd dat ze even gingen repeteren ofzo in de kerk. Maar later hoefde ik niet meer mee, mocht ik gewoon op school knutselen |
|
nietmeer
|
CKV, jeuj. Eens snel een dossier gemaakt, die bijna compleet is. Ik mis alleen nog de tweede periode. Wie heeft CKV en wat heb je in je dossier gegooid? |
|
nietmeer
|
wortel: Heftig is niet hetzelfde als afwijkend |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Kadootjes met communie ? Omkoping ! |
|
Sto Oudgediende
|
Stille naaaaacht |
|
heraux Oudgediende
Mnemonics |
|
RupertMeurdog
|
In Huzarensalade moet wel paardenvlees zitten. Of zouden er toch Huzaren in zitten? |
|
heraux Oudgediende
Zijn dat Huzaren nog op het paard of waren die al afgestapt? |
|
RupertMeurdog
|
@heraux: ik hoop het wel; anders: Quote: Wiki: In het Nederlandse leger wordt een soldaat uit het legeronderdeel cavalerie huzaar genoemd. kom je nog stukjes tank tegen in je slaatje. |
|
nietmeer
|
Kunnen we niet de maandagochtend overslaan? |
|
bouwboy Erelid
WMRindex: 673 OTindex: 2.097
|
GoEdEmOrGeN |
|
nietmeer
|