|
nietmeer
|
Hé, rustig aan met die hoofdletters, gij regelbreekster . Wat heb je van mij nodig? |
|
nietmeer
|
*begint aan haren te trekken* Ik was rustig mijn sokken aan het bewonderen en toen kwam ik mijn CKV opdracht tegen die ik morgen af moet hebben. Schijnbaar. Uit een hele lijst heb ik de schilderij van de Horatii gekozen en nu moet ik een verhaaltje schrijven. En eigenlijk heb ik je hulp niet nodig, want Wikipedia enzo. Ik wil aandacht. |
|
nietmeer
|
Dat is nou niet de beste bron, maar vooruit . Ga wel kritisch denken over wat je leest, want soms kom je de grootst mogelijke onzin tegen . Wikipedia is niet alwetend . Je wil aandacht. Jouw probleem, niet het mijne . |
|
nietmeer
|
@lepeltjes: die foto zou ik moeten inscannen uit een fotoboek, er dan mijn smoel uit moeten digiknippen en dan kon ik hem gebruiken. Het was een poos geleden, we hadden nog lang geen digitaal fototoestel. |
|
nietmeer
|
Informatie over Jacques-Louis David zou wel prettig zijn. Ik ben nu zijn andere werken aan het bekijken. "Je beschrijft het kunstwerk en je mag hierbij een tekeningetje maken." *tekent blad vol* Opgelost. |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
wortel: Daar had ik even niet aan gedacht. Wat was het vroeger toch omslachtig allemaal |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Als je nu 2 koffiebonnen overlegt en drie zegeltjes van de aldi em één van de jumbo.. krijg je 50% meer punten voor 8 uur in dit forum
|
|
nietmeer
|
Quote Alev: Informatie over Jacques-Louis David zou wel prettig zijn. Ik ben nu zijn andere werken aan het bekijken. "Je beschrijft het kunstwerk en je mag hierbij een tekeningetje maken." *tekent blad vol* Opgelost. Sjak Loewie Daviet...daar weet ik wel wat van. Kun je ook wel op Wikipedia vinden Het is trouwens weer tijd om in de Kraakt het/Smaakt het topics verder te gaan, nietwaar? |
|
nietmeer
|
Ja, maar ik heb zoveel dingen om te doen. Dit werkstuk bijvoorbeeld. En de schrijfopdracht over sportdoping in wielrennen. En scheikunde practica. En Parijs. En en en |
|
nietmeer
|
Zeg, Vailan. Weet jij "leuke weetjes/feitjes" over De eed van de Horatii? Ik wil wel de betekenis van de drie willen geven als weetje, maar de hele compositie is daarop gebasseerd. Dus dat kan ik niet achterhouden. |
|
nietmeer
|
Parijs. Me gusta...ik wil naar het Louvre. Daar hangen allerlei schilderijen waar ik nu weer mee te maken krijg . David's Horatii bijvoorbeeld, maar ook zijn 'Kroning van Napoleon', of Antoine-Jean Gros' schilderij van Napoleon die het pesthuis in Jaffa bezoekt, Manet's Déjeuner sur l'herbe en Olympia en Titiaan's Pastoraal Concert... |
|
nietmeer
|
Oh, Vailan. You'll be so jelly. Ik ga naar het Louvre. |
|
nietmeer
|
Jij wel . Ach, vanuit de studie worden ook uitstapjes (naar bijv. Florence) georganiseerd, dus... Tja, ik heb al het een en ander over dat schilderij in het Kraakt/Smaakt-topic geschreven . |
|
nietmeer
|
Ja, ik heb hele stukken gebruikt en vertaald in Alevs. |
|
nietmeer
|
Als het maar een goede vertaling is . |
|
nietmeer
|
Ik hoop het. Ik begrijp het Alevs ook niet altijd. |
|
nietmeer
|
Handig . Ik heb een nieuwe methode bedacht om in de trein de verveling tegen te gaan . Ik had een krant en schreef er teksten uit de War of the Worlds (die musical van St. Jeff Wayne ) in. Was best leuk. Het is best eng dat ik zoveel uit m'n hoofd weet op te schrijven . |
|
nietmeer
|
@lepeltjes: wel leuker. Ik ben dol op oude techniek. Dat kun je nog begrijpen Fotorolletjes, bandjes en platen, ... |
|
lepeltjes Oudgediende
|
wortel at is waar, vroeger als me crosbrommert kapot was kon ik hem meestal zelf maken tegenwoordig is bijna alles computergestuurd.(auto`s bv.) Heb ook nog een oud kodak fototoestel waar gelijk de foto uitkomt en heb pas een kompas gekocht gewoon voor de fun om te kijken waar het noorden is(eerst gokken en dan pas op de kompas kijken) |
|
nietmeer
|
@lepeltjes: gokken hoeft niet, daar is de zon voor. Beredeneerd gokken is leuker. Ik pleeg er een halve windrichting naast te zitten. |
|
nietmeer
|
Een kompas werkt niet altijd vanwege deze wereld vol metaal. En mijn CKV opdracht is af |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
|
|
nietmeer
|
Alev: goed zo! snel gedaan! kompassen werken vaker dan mijn zonneopvattingen van de windrichtingen er schijnt een trucje met een horloge en de zon te zijn om het horloge als kompas te gebruiken. Wat was dat? |
|
lepeltjes Oudgediende
|
wortel: ben meer een nachtmens Alev: Bedoel je door de aardkern of bv. betonijzer? |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
|
|