|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Het is alweer zo lang geleden dat ik aardrijkskunde heb gehad ongeveer 6 jaar geleden geloof ik |
|
nietmeer
|
Ik vond het altijd al een ramp. Ik heb het vorig jaar nog gehad, maar dat ging over het milleu. In de brugklas ging het over allochtonen. |
|
Sto Oudgediende
|
Alev: bij mij ging het geloof ik meestal over erosie, BNP, en topografie (de horror) |
|
nietmeer
|
Aardrijkskunde...dat had pieken en dalen . |
|
Frostbite Erelid
WMRindex: 472 OTindex: 3.311
|
Alev: Hoewel ik wel snap dat sommige taalfouten makkelijk te maken zijn, vind ik het excuus 'maar mijn ouders komen uit een ander land' nooit echt relevant. Geen enkel excuus, overigens. Een foutje is en blijft een foutje, dus is het beter om te denken: ''Ja, dat klopt. Volgende keer let ik er op.''
(overigens geen persoonlijke aanval, eerder een algemene mening over taalfouten) |
|
Sto Oudgediende
|
Gelukig maak ik nooid taalfauten |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
WMRindex: 151 OTindex: 5.767 S |
Goededag! |
|
Sto Oudgediende
|
Goedendag* |
|
Frostbite Erelid
|
@DoccieDraaiorgel: Zeg je dat omdat je vind dat deze dag goed is, of omdat je vind dat jij je goed voelt op deze dag? Of omdat je bedoelt te zeggen dat ik me goed zou mogen voelen op deze dag? Of bedoel je gewoon te zeggen dat het een dag is om je goed op te voelen? |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
@Frostbite: Hoort eigenlijk Quote J.R.R. Tolkien: Zeg je dat omdat je vind dat deze dag goed is, of omdat je vind dat jij je goed voelt op deze dag? Of omdat je bedoelt te zeggen dat ik me goed zou mogen voelen op deze dag? Of bedoel je gewoon te zeggen dat het een dag is om je goed op te voelen?
te zijn. Ehm, allemaal, denk ik. xD |
|
Frostbite Erelid
|
|
|
nietmeer
|
Dat je ouders hebt die uit een ander land afkomstig zijn, kan een oorzaak voor een aantal taalfouten. Ik spreek thuis bijna altijd Turks. Vroeger ook. Ik sprak vroeger ook nauwelijks daardoor. In het Turks heb je geen lidwoorden als de, het en je hebt ook geen die en dat. Dat zijn de grootste taalfouten die ik maak. Ik heb gewoon geen goed taalgevoel voor die woorden. Als je "de schaap" zegt, vind ik dat niet raar. |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
|
|
Frostbite Erelid
|
Alev: En dan is het nog steeds fout. Geen misdaad, natuurlijk. Maar wel punt voor verbetering |
|
nietmeer
|
Ik zeg ook niet dat het niet fout is. Natuurlijk is het fout. Fout = fout. Maar er is wel een oorzaak voor die fout. |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
*Pakt zakje bloed uit de koelkast* |
|
nietmeer
|
Jammer dat je geen vrouw was. Dan kon je elke maand een week lang je tampons zuigen. |
|
DoccieDraaiorgel Erelid
Bloeeeedd . . . |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.026 OTindex: 93.506
|
|
|
DoccieDraaiorgel Erelid
*Sneakt er stilletjes tussenuit.* |
|
nietmeer
|
Elke marktdag in Vlaardingen is er een draaiorgel. Vandaag speelde hij "Maak me gek". |
|
DreamerTje Oudgediende
WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
Quote Alev: Jammer dat je geen vrouw was. Dan kon je elke maand een week lang je tampons zuigen. Dát is echt smerig |
|
nietmeer
|
|
|
Frostbite Erelid
|
Menstrueren vampiers dan nog? |
|
DoccieDraaiorgel Erelid