Gedichten |
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
|
|
|
mij Erelid
WMRindex: 619 OTindex: 1.024 S |
ik kan eigenlijk niet geloven dat er niet meer mensen zijn die gedichten schrijven of bepaalde gedichten mooi vinden... |
|
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik las vroeger wel gedichten,maar ik heb ze nooit geschreven.weleens poging gedaan,maar niet volgehouden. Ik lees wel liever Engels-talige verhalen en gedichten.Ik vind de Nederlandse vertalingen ook vaak minder. |
|
|
mij Erelid
nou ik zou zeggen laat ons hier eens een mooi engels gedicht lezen! |
|
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Modern Engels of oud-engels, met van die woorden als thy, thou en ye? |
|
|
Niets
wat is niets waarom zie ik het niet, waarom is het niets wat is niets alles wat niet iets is? wat is niets
...zo geweldig is hij niet. Maar hij viel me gewoon in, en dit was de eerste plek waar ik even iets op kon schrijven (voor ik het weer zou vergeten) |
|
|
Luna Moderator
Quote Lananq: Modern Engels of oud-engels, met van die woorden als thy, thou en ye? Nee, gewoon modern Engels.Ik lees meestal ook Engelse boeken enzo. |
|
|
Ricardo finalist MPPV 06 WMRindex: 267 OTindex: 287 Wnplts: Arnhem
|
nederlandse vind ik toch makkelijker;) |
|
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
@Lananq; dat zijn de mooiste gedichten, degene die zomaar in de opkomen |
|
|
mij Erelid
het waaiende zand stopt bij mijn voeten
en, gaat met mij mee zodra ik weg ben |
|
|
Luna Moderator
@mij, dat vind ik een mooi gedichtje |
|
|
mij Erelid
bedankt , gemaakt op het strand, dat is altijd mijn beste inspiratiebron, kan ik altijd wel blijven zitten schrijven |
|
|
Be@stie Senior lid WMRindex: 535 OTindex: 781
|
Quote Lananq: Niets
wat is niets waarom zie ik het niet, waarom is het niets wat is niets alles wat niet iets is? wat is niets ik vind hem leuk, nu nog een melodie en je hebt een rap |
|
|
Veel te kort. Een beetje rapper heeft dat in 2 secode gezegd. |
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
btw wanneer m0gen we stemmen?? er staat woensdag avond, het is nu donderdag!!! |
|
|
Pamiki Actief lid WMRindex: 74 OTindex: 35 Wnplts: Almere
|
Mijn gedicht is voor mij heel bijzonder, als je het leest begrijp je waarom....
Er zijn mensen die het weten Maar niemand die het aan me ziet Veel huilen, zonder tranen Mijn stille verdriet Lieve Papa ik mis je iedere dag Je warmte, je goede zorgen Je liefde, je lach Ooit zullen we weer samen zijn dat wordt echt een feest Tot die tijd doe ik mijn best en hoop ik dat je trots op mij zou zijn geweest. |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
In Memoriam HortusBros en toch ongeschonden gekreukt en gerimpeld, maar in beste vorm Daar staat het beeld voor ogen Groot en sterk, soms ook met tranen die moeten drogen. Ook dat is deel van de kracht. Nooit gaat dit verloren een monument uit duizend stenen met elk hun eigen verhaal Zo is het wat ik zie en hoe ik het vertaal. Als je door de tuin loopt langs dat pad zo oud en wel bekend dan zie je van die dingen och ja, dit en dat was toen en nu wandel ik hier in gedachten Ik zie de bomen, de planten zo handig en bekwaam verzorgt. Elke ochtend had hij zijn inspectie. En aan het einde houd men vast aan dezer waarden vol trots. Probeerd men de stappen te volgen de filosofie, het idee, de oorzaak en het gevolg, uit noodzaak geboren uiteindelijk heen gegaan. Maar als we weer door de tuin lopen en kijken naar al dat mooie dan blijven deze voor de eeuwigheid in ons bestaan. micro-ref |
|
|
nietmeer Erelid
WMRindex: 217 OTindex: 5.548
|
wat drugs met je kan doen
angstig en trillend ligt hij daar demonen en geesten in zijn hoofd bij ieder geluid kruipt hij inelkaar bang dat hij van het leven wordt beroofd
gif in zijn lijf bezorgt hem deze visioenen zweet gutst over zijn grauwe huid alsof hij gestoken is door meerdere schorpioenen maar de heroine is de boosdoener die door zijn aderen kruipt
zo trof ik mijn broer aan tranen over mijn wangen en een droge keel ik was goed van slag en ontdaan bij het zien van het trieste tafereel
een les die mij altijd daardoor is bijgebleven ik heb nooit van mijn leven die bende aangeraakt vandaar deze boodschap...drugs verziekt je hele leven die troep heeft al voldoende slachtoffers gemaak |
|
|
Dweezle Senior lid WMRindex: 95 OTindex: 983 Wnplts: Eiland S |
Quote: Theemonster Wat een ontzettend goed topic!! Kopieerde sowieso al gedichten, die hier geplaatst worden, degene die me raken. Roept veel tranen op, helaas geen huilen zonder tranen, wou dat dat waar was. Tranen met tuiten. Dit is geen gedicht hoor. |
|
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
mijn laatste creatie: Jij bent buiten, ik ben binnen. Jij bent boven, ik beneden. Jij daar, ik hier. Een hemelsbrede afstand, maar samen zullen we zijn, in ons hart.
geschreven omdat jannick vroeg of ik een gedicht kon schrijven over verre liefdes |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Uit letters samengeregen met gedachtenlijm verbonden tot zinnige woorden samengevoegd begrijpelijk verhalende voor eeuwig vertalende.
Elke letter een herinnering, elk woord een stukje leven, elke zin.. een noodzakelijke geschiedenis. Zo vult zich het boek van de tijd, elke seconden een ezelsoor, elke zijde een eeuw ervoor, na een hoofdstuk is een leven teneinde.. zo is ieder een deel van de wereld, deel van de tijd.
Ookal pas geboren en weer heen gegaan, een riegel, een kaft zonder papier, toch gestald in de boekenkast met een naam. Dikke boeken vetgevuld, sierlijke letters de waarheid onthuld - dertig hoofdstukken vol pracht en praal, een stevig ontbijt lijkt dit verhaal. Elke keer weer meegesleurd, met elke zin is weer een jaar lang iets gebeurt - de verrukking, de heldere toon, geeft ons moed en heeft ons opgebeurt.
De tijd gaat heen maar de verhalen blijven - grootouders en hun ervaringen, hun jonge jaren van werk en verlangen, de toekomst in schriften en op papier, bouwtekeningen, blauwdrukken, afbeeldingen van hoe het wordt. Zij liggen te rusten hun werk staat nog steeds. Dido, Ronin, Kuypers, Escher en Michelangelo, monumenten voor de eeuwigheid - we kijken maar wat zien we nog - van die explosie der creatie.. onteigening van het onmogelijke..
Monumenten kunnen we zijn als we maken voor de eeuwigheid.. zo kunnen onze tekenen zijn, de woorden, de zinnen, hun uitdrukking van ons denken..
Ter nagedachtenis. |
|
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
You say you want Diamonds on a ring of gold You say you want Your story to remain untold
But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you
You say you'll give me A highway with no one on it Treasure just to look upon it All the riches in the night
You say you'll give me Eyes in a moon of blindness A river in a time of dryness A harbour in the tempest But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you
You say you want Your love to work out right To last with me through the night
You say you want Diamonds on a ring of gold Your story to remain untold Your love not to grow cold
All the promises we break From the cradle to the grave When all I want is you
You...all I want is... You...all I want is... You...all I want is... You...
U2 |
|
|
Lisbeth-Salander Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 9.062
|
Een urn verhaart niet op het bankstel Een urn die meurt niet uit z’n bek Een urn kan niet verwijtend kijken Als ik zonder hem vertrek
Maar een urn is ook nooit vrolijk Nooit eens door het dolle heen Die kwispelt niet wanneer ik thuiskom Al liet ik hem een maand alleen
’k Hoef niet naar buiten met mijn urn En een zakje voor z’n stront Toch had ik liever weer gewoon Mijn lieve kleine hond. |
|
|
Yue Erelid
WMRindex: 1.745 OTindex: 5.325
|
Moonflight
In the dark of this night I'll spread my wings and touch the sky
I will fly far far away Untill I find that special place,
a place for me to call my home accepted and free for eternity
A farewell takes its place for I will be
...in outer space... _______________________________ Geschreven door mij en ik wou het heel graag delen met jullie wmr-ers. |
|
|