Linux Cafe |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Na deze installatie
Staan de noodzakelijke bestanden in # cd /usr/src
uitpakken van het bz2 bestand
# tar jxf linux-source-*bz2
daarna koppelingen maken
ln -s linux-source-2.6.32 linux ln -s linux-source-2.6.32 linux-2.6
# cd linux # make menuconfig pas de config aan bewaar
probeer en bekijk resultaat # make deb? # make kernel? # make bzImage # make bzdisk werkt als mtools geinstalleerd is er een floppy aanwezig is of een VM draaid met vfloppy
|
|
glaasje Erelid
WMRindex: 749 OTindex: 2.550 T |
@heraux: enne lukt het al een beetje? |
|
heraux Oudgediende
ik heb de wilgen even aan de kernel gehangen, nu groeit een trieste root..
die kernel builds zijn te doen de K-bakker gaat dadelijk weer aan
ik lees en leer elke keer weer wat meer want bzImage is niet het enige wat je nodig hebt.
maar eerst wat anders..
OpenBSD - binnenkort een poppehuis -
|
|
Stone-cold Erelid
WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
Check out: www.mijnmaffia.nl/city-of-sins mn eigen maffia browser game!!!
|
|
glaasje Erelid
WMRindex: 749 OTindex: 2.550 T |
|
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
Intel Atom D525 Asrock AD525PV3 Dual 1.8Ghz- (2 x 2 numcpu) Intel GMA3150 GFX DDR3/800 8G max EuP/ErP Compliant
Voordelen: veel voor je geld Debat: embedding of lowpower*
als firewall: Als basic firewall ongeschikt eigenlijk ongeschikt voor niet-windows OS met de extra pci lukt het. Als uitgebreide firewall met apps geen stroom spaarder.
als Desktop Zeer geschikt; Windows 7 Soepel Rust, geruisloze cpu-koeling
Desktop Wattage volgt.
Board is EDGE/2011/aug Linux ondersteund alles behalve netwerk Andere OS gedrag wordt nog getest.
Basic systeem: 100€ -> cpu+mem
ondanks de beeldvorming van low-power- zal dit bord ongevaar 49-60Watt trekken- vergeet niet de monitor te meten. Dat zijn de twee grote verschillen tussen service-systeem en desktop-systeem. Ook de grafische belasting heeft invloed op stroomverbruik - service-apps hebben een groot idle-moment.
|
|
heraux Oudgediende
|
|
ikke98 Erelid
WMRindex: 387 OTindex: 4.105
|
[#] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [#] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
ik heb allen een probleempje op 11.10 krijg ik wireless niet aan (ubuntu) |
|
heraux Oudgediende
Een ISO tip van formaat Commodore OS Vision Past op een DVD LifeCd met installer Waarschijnlijk alleen voor 64Bit maar ik probeer 'm ook even op een 32bit machine. Torrent bestand |
|
nietmeer
|
ik neem aan dat ik een ontopic post mag plaatsen? anders mag deze verwijderd worden.
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
-ubuntu |
|
handige harry Senior lid WMRindex: 392 OTindex: 76
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
good ol' debian. inmiddels al 2 jaar stabiel op m'n laptop. desktops zijn btw nog wel windhoos. |
|
heraux Oudgediende
info: Commodore OS is Debian base /apt-get etc Vooral interessant zijn de vele Amiga en Commodore emulators, DOSbox en Windows software support. Start goed op als LiveCD - laat zich goed installeren - maakt geen partities aan en kies voor een blockroot. (een partitie ) |
|
heraux Oudgediende
Een geweldige Desktop:
wat verwacht je daarvan ?
- te installeren met overzichtelijke procedure - opgeruimde omgeving - handige tools - praktische apps - redelijke snelheid.. - pakketten dienst.. daar duik ik dus nu even in
Welnu: Mageia Linux versie 2Alpha is uit.
Past op een DvD/ 3Gb groot.
Het is een i586 Kernel dat betekend zoveel als "het zou ook op een Pentium-1 moeten werken." Maar ik adviseer een Pentium III - waarop deze nu ook werkt.. allaz, firefox zit er ook op. En voor een P3/1Ghz is die best rap.
Zelfs beginners zal het lukken..
Ik heb het Limburgs als taal gekozen helaas wordt niet alles in het limburgs getoond - maar ik dacht, ach.. eens kijken of ik mezelf kan lezen..
|
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [] Ik gebruik nooit *Linux [] Ik overdenk het te gaan gebruiken ik gebruik de ClearOS
kan iemand me even helpen met een probleem met clearOS? ik probeer een PPTP verbinding aan te leggen, maar die valt na 1 minuut weg? als ik een isntelling in windows verander krijg ik 10 minuten, maar dat is nog niet echt wat ik zoek.. |
|
ikke98 Erelid
|
eerdaags ubuntu 12.04 alpha 1 maar even proberen (alleen proberen niet installeeren |
|
johndebest1 Senior lid WMRindex: 367 OTindex: 10 Wnplts: Zwolle S |
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux |
|
Wimmeke68 Senior lid WMRindex: 486 OTindex: 63
|
Quote: Neem nu de linux disto test en kom erachter welke distro het meest geschikt is voor jouw. Let's begin! Linux mint [x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [ ] Ik gebruik *Linux [x] Ik gebruik *Linux nu niet [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Zorin Ziet eruit en werkt als Windows 7 |
|
ikke98 Erelid
|
@Giovanni: ben blij dat ik van windows af ben dan ga ik niet meer terug |
|
Giovanni Oudgediende