In Australië heeft een broodjesbar een bijzonder kritische klant over de vloer gekregen. De vrouw stuurde een broodje terug naar de keuken omdat het niet precies doormidden gesneden was.
De eigenaar van de Corowa RSL Club gaf de moeilijke klant, die hij omschrijft als “het bingotype, ergens in de tachtig”, dan maar een nieuwe broodje dat ze zelf in tweeën mocht snijden.
Maar niet zonder eerst een meetlat boven te halen om na te gaan of ze gelijk had. Wat blijkt? De ene helft van het broodje was 6 centimeter lang, de andere 5. Een ‘fout’ van 5 millimeter dus...
Foto@Sjaak:
Inderdaad! Een centimeter is gewoon 10 mm, dat had ik goed. Maar ik had zo gauw niet in de gaten dat het hier om de
foutmarge ging
Het verschil is wel degelijk 10 mm, maar de fout is inderdaad 'slechts' 5 mm..
Maar goed dat ik mijn dagelijks brood in een beroep verdiende waar hoofdrekenen niet echt een vereiste was
Ik zie duidelijk dat het rechterdeel kleiner is en dat zou me ook zeker opvallen als ik dit broodje geleverd kreeg. Maar de vraag is, wat maakt het uit? De scheve verdeling speelt vermoedelijk geen rol in de smaak en gezien het feit dat je het broodje consumeert door het nemen van hapjes (en niet door de delen ineens naar binnen te schuiven) is ook het eetgemak hier niet in het geding.
@venzje: Ah! Nee, ik verdien geen batje met dit, het is het bedrijfje van Wan, het enige dat ik doe is het uitrijden van de bestellingen van haar klanten. En zelfs dat doe ik gratis. Elke baht die door de bakkerij verdient wordt gaat naar mijn meissie..
Ik heb een pensioentje en ik schnabbel een heel klein beetje bij met lesgeven, da's alles..
aan.