Vuurwerkverbod komt eraan
Geniet van het zelf vuurwerk afsteken komende jaarwisseling, want over een tijdje mag het mogelijk niet meer. Volgens de coördinator Cees Meijer van d
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
hoe wil je dan vuurwerk afsteken
zelf doe ik het niet, maar ik vind het wel mooi om vuurwerk te zien
@Bookwurm: Wss komt er dan iets als een vuurwerkshow.
Prima! verbieden die hap! Hoe vaak ik al niet een paar strijkers achter me aan gegooid heb gekregen....
Of al die huisdieren die ongelofelijk in de stress schieten, of dat je vanwege de vuurwerkrook niet eens naar de buren kan om ze gelukkig nieuwjaar te wensen...
Neuh, voor mij hoeft het niet. Kan je beter in iedere wijk een georganiseerd mooi siervuurwerkstuk neerzetten.
Alhoewel, ik bedenk me ineens: vuurwerkverbod treft dan vooral de mensen die zelf gewoon een paar rotjes en/of vuurpijlen willen afsteken, de 'minder sociale' jeugd blijft toch wel illegaal vuurwerk kopen en naar onschuldigen gooien...
Oud en Nieuw is voor mij al lang geen feest meer....
Sooo I do not care!
Ikzelf vind siervuurwerk geen enkel probleem. Prachtig om te zien, maar dat knal en illegaal vuurwerk verpest het voor iedereen...
jammer... ik vind vuurwerk afsteken wel leuk, maar dit zorgt ervoor dat mensen het toch wel gaan doen. er zijn genoeg manieren om buskruit enzo te maken, alles is wel in de winkels te koop, sommige dingen zelfs in de poeisz.
ik denk niet dat het veel verschil gaat maken
Er zijn nou eenmaal mensen die het voor anderen verpesten...
Ergens vind ik het wel terecht. Vuurwerk is wel gewoon een explosief, dus gevaarlijk in verkeerde handen...
En dan kunnen die stomme straatkinderen die midden in de nacht idiote vuurwerkbommen laten exploderen aangepakt worden!
ben het hier ook wel mee eens.. en voordeel is wel die rot jongeren kunnen dan sowieso gearesteerd worden, nu is bezit rond nieuwjaar van normaal vuurwerk niet illegaal, en als er alleen maar centraal vuurwerk is dan heb je die eikels die lopen te kloten zo te pakken...
Ik vind siervuurwerk ook veel leuker, die matten vind ik dan nog wel leuk, maar laat die bommen zitten! Vorig jaar ben ik gewoon uit irritatie weer naar binnen gegaan.
Met oud en nieuw kijk ik graag naar siervuurwerk, maar als ik met vrienden thuis hang dan wil ik niet nog eerst ergens naar toe moeten reizen om überhaupt vuurwerk te kunnen zien. Als ik at zou willen dan ga ik wel naar de stad naar een cafe of club, waar alle gezelligheid dan weg is. En alweer zijn het de paar rotte appels die het voor de rest verpesten, dat ze illegaal vuurwerk maar harder bestraffen en overal in Europa (en de wereld) gevaarlijk vuurwerk verbieden. Gewoon een keurmerk voor vuurwerk en klaar
Ik vind t ergens niet zo'n gek idee.. Haat t als er vuurwerk richting mensen gegooid wordt, niet eens leuk meer om op straat te lopen soms. Maar wel jammer voor de mensen die wel gewoon normaal met vuurwerk om kunnen gaan.
Dat mag niet gebeuren!
Wat is er nou fijner om na een dagje lekker knallen en vuurwerk afsteken met kruithanden oliebollen eten??
Verbied maar..... Ik blijf toch wel door gaan
Je kan toch gewoon alleen het knalvuurwerk verbieden, door de nl regeltjes gestapo
Als ik onder aan de flat loop moet ik oppassen dat die kutkoters geen nitraten naar me toe gooien. heb al meer dan eens nitraten naar me toe gegooid gekregen. halfbakken helden, snel weer naar binnen rennen...
Vind vuurwerk toch maar geldverspilling, het is hetzelfde alsof je gewoon 50 euro in brand steekt maar dat doe je ook niet
@Eelcootje: Ik denk echt niet dat ze dat gaan organiseren, kost toch veel teveel geld en ik vindt ook dat dat geld beter naar andere dingen kan gaan.
En tis niet alleen maar de minder sociale jeugd die dat doet. Zijn genoeg morons van volwassenen die t ook stoer vinden om vuurwerk naar anderen te gooien.
Wel erg jammer dat een stel rampdebielen t voor mensen die WEL met vuurwerk om kunnen gaan moeten verpesten. Daarnaast, alles wat verboden wordt, wordt indd toch wel gedaan. Kunnen ze t net zo goed laten voor wat t is.
Tot een paar jaar geleden, liepen de jochies met rotjes over straat te knallen.
Nu hoor je soms knallen waarbij je denkt aan hele explosies, het lijkt soms wel oorlog. Het loopt allemaal veel te veel uit de hand.
Opmerkelijk veel bijval alhier voor een verbod. Terecht, want het is voor velen een hel. Een lokale (sier-)vuurwerkshow is een mooi alternatief.
gelukkig kan ik nieuwjaar vieren op 't platteland lekker afgelegen van dat tuig
Bezit van particulier vuurwerk verbieden en de boetes zo hoog maken dat mensen het daarna wel gauw uit hun hoofd laten.
@Golph246: dan hoop ik voor je dat je de helemaand december op het platteland bent, want anders heb je nog steeds overlast.
Laatste edit 19-12-2011 23:17
Onzin! Dit gaat alleen om de mensen die zelf bommen maken! Komt er ook een verbod op sterretjes en rookbommetjes??
Maak boetes flink hoger voor degene met illegaal vuurwerk of degene die verkeerd met vuurwerk overweg gaat.
Oud en nieuw is ook een mooie uitlaat voor mensen die iets willen afsteken maar wel volgens de juiste wijze, neem je dit weg, kan dit lijden dat deze mensen door het jaar heen "bommen" gaan maken.
Volgend jaar een vuurwerkverbod en dat jaar daarop een bezuiniging bij de gemeente op vuurwerkshows.. GOED UITGEMETEN HOOR!
Ik zeg.. weg met dat verbod!
Niet verbieden, stelletje gekken. Het is traditie! Ik ben niet van het sier. Ik ben meer van het knal.. Harde knallen ;-)
Vuurwerk, een ander woord voor natuurlijke selectie.
Goed zo, verbied maar!
Wat gebeurt er als vuurwerk in Nederland wordt verboden? Precies, dan komt het nog steeds uit België, Duitsland of Polen vandaan.
Prima idee
@FireStorm: zolang je het veilig doet met goedgekeurd vuurwerk is er niks aan het handje....
@wezzie01: die lui worden al aangepakt..probleem is alleen: hoe spoor je die lui op...en hoeveel mag het kosten...weegt het op tegen een algemeen verbod?
En het dagelijks vuurwerk in je auto, de verbrandingsmotor, ook verboden?
Ga toch stickers plakken idioten.
Tja... Ik vond het vroeger wel leuk om wat af te steken. Maar nu niet meer zo.
Siervuurwerk vind ik leuk, maar knalvuurwerk mogen ze van mij verbieden. OF alleen maar om 12 uur, 2 uurtjes knallen, klaar ... zoals het ook eigenlijk de bedoeling is.
Ik zit al 6 jaar binnen om 00.00 uur met een doodnerveuse hond (en ik ook) van al die knallen weken van te voren.
Doe het net als met Koninginnedag !
In veel gemeentes wordt dan door vuurwerk-experts heel mooi vuurwerk afgestoken !
Mooi om naar te kijken , en de rommel en vooral de overlast blijft beperkt !
Gelukkig Nieuwjaar allemaal !
( Kunnen wij van de EHBO-POST ook eens genieten in plaats van brandwonden en afgerukte vingers behandelen ... )
www.ehbo-post-standdaarbuiten.nl
Laatste edit 20-12-2011 01:26
Nee, Niet verbieden. Gewoon die klootzakken die het verpesten! Zelf ben ik vuurwerk verslaafd. JA Verslaafd netzo als een andere jongen aan porno ben ik dat aan vuurwerk. Maar die hufters verpesten het voor de mensen die normaal met vuurwerk omgaan. Waarom? Omdat ze tussen die youtube gangsters willen horen! Een jongen of meisje met een astrounout telt niet mee..
, Je telt mee als je met een Lawinepijl een prullenbak opblaast. Sorry.. Maar dit slaat nergens op! Klootzakken!
Moeten ze vooral gaan doen zeg
, werkt alleen maar meer de illegale handel in de hand. Nog meer en zwaardere zooi. Ze moeten die overtreders gewoon keihard aanpakken. Sowieso als je zwaar illegaal vuurwerk gebruikt ben je een domme idioot.
Quote
@Acrobaat:
En het dagelijks vuurwerk in je auto, de verbrandingsmotor, ook verboden?
Ga toch stickers plakken idioten.
Wat een vergelijking zeg..hoe verzin je t?
Quote
@Mamsie:
Tot een paar jaar geleden, liepen de jochies met rotjes over straat te knallen.
Nu hoor je soms knallen waarbij je denkt aan hele explosies, het lijkt soms wel oorlog. Het loopt allemaal veel te veel uit de hand.
Inderdaad! Niet normaal zó achterlijk hard soms! Staan volgens mij ook totaal niet stil bij wat voor soort gevolgen dit allemaal met zich teweeg brengt. Wat te denken van alle dieren die zich in de vrij directe omgeving op dat moment bevinden? (Met de nadruk op álle!) Velen vluchten weg en sommige keren zelfs niet meer terug, verdwaald geraakt of gewoon uit pure angst niet meer terug durven, in beide gevallen verschrikkelijk. Ík schrik me ook iedere keer weer n hartverzakking!
Ze moeten hier veel meer werk van gaan maken want dit is gewoon zwaar grensoverschrijdend! De politie is er in de 1e plaats voor onze veiligheid, maar hun prioriteitenlijstje lijkt nogal in de war geraakt..
Voor de rest; het nieuwe jaar inluiden met n glas champagne in je hand, beetje kippevel van de kou, kijkend naar mooi siervuurwerk en n enkele duizend klapper tussendoor, de aparte geur van kruit in je neus en alle enthousiaste nieuwjaarsbegroetingen op straat, alle voordeuren open, iedereen loopt spontaan bij mekaar naar binnen.
Die eensgezinde gezelligheid maakt zo'n dag bijzonder en dat mag nooit of te nimmer verloren gaan. Dus met alles daarom maar verbieden maken ze er de omgekeerde wereld van, dan helemaal niemand meer..
Lekker makkelijk.
Dringend wakkerschudden daar en gaan doen wat ze moeten doen, zo hoort t!
Laatste edit 20-12-2011 02:28
Wij zitten dit jaar in de Efteling. Ben erg benieuwd naar de vuurwerkshow daar. Voor de zekerheid tapen we wel onze brievenbus af. Die zit gewoon in de voordeur bij ons maar ik zit er gewoon niet op te wachten dat een of andere 'lolbroek' een rotje oid naar binnen gooit. De katten zitten 1x per jaar bij elkaar op 1 vierkante meter. Met oud en nieuw! In een klerenkast in de gang boven.
Ik steek al jaren niet meer zelf vuurwerk af, dus een verbod deert mij niets.
wat een vage argumenten voor het goedpraten van betutteling eerste klas!! Omdat het nu toevallig iets is waar meerdere personen zich aan ergeren omdat ze niet tegen 1 dag herrie kunnen.Op koninginnedag is het ook een takkeherrie in veel steden en loop ik ook niet graag door de stad met al die dronken idioten die erna ook gewoon weer achter het stuur stappen en vechtpartijen en drugs slachtoffers op die dagen zullen in de ehbo ook voor overlast zorgen.Ook maar afschaffen dan??? Kan zo nog wel meer dingen bedenken waarbij er mensen grotere risico's lopen dan normaal.
En afschaffen omdat je beesten bang zijn??? Kom op zeg in de natuur zijn je beesten ook wel eens bang...en als je zelf al aangeeft dat je jezelf ook naar schrikt ben je hoogstwaarschijnlijk zelf mede de oorzaak aangezien dieren jou gemoedstoestand overnemen(angst en irritatie)
Gewoon extra mensen (bv opgeleide vrijwilligers moet geen probleem zijn als zoveel mensen zich er zo aan storen dan offeren ze hun avond familie best op voor het grotere goed toch??)inzetten om de invoer te checken..rond te lopen in de wijken vermomd als een burger enz enz portofoontje erbij en melden maar dat misbruik.
Zot gedoe...bahbah...als iedereen zijn buren /kids/medebuurtbewoners aanspreekt op ongewenst gedrag kom je ook een heel eind.Nee lekker oogkleppen op binnen blijven en de staat nog meer regels laten bedenken om het leven "makkelijker"te maken...komt wel goed schatje...not!
Laatste edit 20-12-2011 07:17
Uit de geschiedenis leren we dat vuurwerk werd afgestoken om boze geesten te verjagen.
Tegenwoordig zijn het die kwelgeesten zelf die vuurwerk afsteken.
Weg met het knalvuurwerk!
Gewoon het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden (tussen 12 en 2 bijvoorbeeld) harder aanpakken. Laat ze oud op nieuw in de cel vieren en daarna de rommel opruimen.
Als een vuurwerkverbod het enige is wat de Taskforce kan verzinnen om de overlast te verminderen dan moeten ze die zooi maar snel ontmantelen.
Laatste edit 20-12-2011 07:26
*gaat heel snel maar vuurwerk bestellen*
Wat een onzin regel zelf koop ik al enkele jaren alleen sier vuurwerk maar waar slaat dit nou weer op knallers horen er ook bij
Laat die taskforce eeens doen waarvoor ze zijn gewoon keihard aanpakken die gasten met illegaal vuurwerk en niet alles illegaal maken want daardoor laten deze gasten zich toch niet tegenhouden
Eindelijk, ik hoop dat het verbod er komt.
Al die ellende en dan metname voor (huis)dieren.
En voor degenen die denken dat ze het toch wel blijven doen, JA dat zal best, alleen zijn ze dan strafbaar!!
Verbieden heeft geen zin, want dan komt het inderdaad uit andere landen, en de politie heeft lang niet genoeg mensen om erop te controleren
Tja, illegaal vuurwerk blijft illegaal.
Maakt niks uit het nou verboden is of niet, het zal altijd blijven bestaan.
Dus ik zie het nut er niet er van in om vuurwerk te verbieden.
Denk dat het voor velen de lol gigantisch verpest.
Zou zeggen tegen Cees Meijer, zoek ander werk dan plezier weg te nemen van velen die wel normaal vuurwerk aansteken.
Ik steek al 10 jaar geen vuurwerk meer aan, na 2 heftige ongelukken te hebben gehad vond ik het wel best. (was ook met normaal vuurwerk)
Een keer een flinke vuurpijl tegen m`n gezicht gehad (was heel mistig en een auto reed een fles omver waar een vuurpijl in zat.) en heb een keer iets in m`n handen laten ontploffen (wat ik gevonden had) maar toen was ik nog iets van 13 jaar (m`n eigen schuld
)
Laatste edit 20-12-2011 08:39 Laatste edit 20-12-2011 08:39
hmm als mensen de geschiedenis kennen van Nederland en zijn provincies . zullen ze er achter komen dat verbieden niet helpt.
Zie het wiet beleid van de jaren 70 a 80 .
zo als de bier wet van plusminus 1880
ook het afsteken van kruitdragende stoffen was verboden in het verleden daarom hebben de noorderlingen nu het carbid schieten.
een oplossing voor mensen die denken dat vuurwerk iets ongevaarlijks is is er niet
wat de huisdieren betreft. ik heb altijd honden kippen enz. gehad die zijn net als de baas niet bang voor vuurwerk.
Net als de hond van de jager niet bang is voor het geweer waar vuur en geluid uit komt. nog van onweer.
Het is niet eerlijk want dan verpest je het voor mensen die wel normaal wat rotjes afsteken (ik bijvoorbeeld)
Het probleem met vuurwerk, ook het illegale, is het op de juiste manier afsteken en dat kunnen een heleboel mensen helaas niet.
"if [fireworks] become outlawed, only outlaws will have [fireworks]"...
Deze quote werkt net zo goed voor wapens, wiet, en weet-ik-veel-wat.
@ellamaris: ehm..het gaat hier om de vele gewonden?? daar zijn oogartsen e.d. niet zo blij mee...daarom verbieden is niet bepaald goedpraten van betutteling...
Er zijn teveel reacties om ze allemaal te lezen maar ik merk dat een groot deel voorstander is. Ik ook, hoewel ik zelf een fervent liefhebber ben van mooi vuurwerk. Het loopt echter volledig uit de hand en dus is een verbod zeer op zijn plaats. Hoewel ik me wel afvraag hoe je dat gaat handhaven.
Die hufters gewoon niet oppakken, die blazen zichzelf wel een keertje op.
Ik ben liefhebber wat betreft het kijken, afsteken doe ik niet. Dus mij deert het niet zo heel erg, al vind ik het wel jammer (en lullig voor wie wel voorzichtig is - de grootste groep)
Henze: Ik bedoel met mijn reactie te zeggen dat er wel meer dagen /feesten te noemen zijn die schade aan anderen toe laten nemen.Carnaval of zoals ik al zei koninginnedag dan ligt de ehbo ook vol met mensen die ongewild in een vechtpartij terecht komen door bv alcohol en drugsmisbruik om over de extra verkeersongevallen enz enz nog maar niet te spreken en dan heb ik het alleen over schade aan anderen niet de mensen die door over consumptie ook daar terecht komen.
Ik vind het betutteling worden als er heel veel mensen plezier aan iets beleven die wel gewoon omgaan met vuurwerk en dit gaan verbieden door de rand dbielen die zonodig dingen willen opblazen.Is tevens goed voor de werkvoorziening zitten genoeg mensen in een uitkeringsvorm die graag willen werken.Leid die op om de onverantwoordelijken eruit te halen en laat die meteen iets voor de samenleving terug doen met een jasje aan met een tekst erop die laat zien wat ze gedaan hebben...soort schandpaal effect.Dit zijn slechts enkele voorbeelden die door mijn hersenscheten gevormd zijn e,er zijn er nog vele meer te bedenken ipv nutteloos verbieden...dit gaat toch niet werken.
@ellamaris omdat we niet tegen die knallen kunnen? Ik vind die knallen geen probleem, t gaat mij meer om t vuurwerk wat naar de mensen gegooid wordt. Er zijn een aantal redenen voor, niet alleen het geluid, hoewel dat ook niet mis is.
@Hart: tijdelijk worden de dierenpolitieagenten vuurwerkcontroleurs???
@nienkzz: Jij hebt het daar niet over maar anderen wel dus dan hoef je je niet aangesproken te voelen door we te gebruiken toch
ik doelde puur op de mensen die nu roepen dat het een goed idee is omdat het van die harde knallen zijn,en hun dieren daar o.a bang van worden.Met een georganiseerd vuurwerk heeft dat hetzelfde resultaat ...ook dat is niet zonder knallen en herrie.
Laatste edit 20-12-2011 10:05
Dit nieuws slaat in als een bom
Gisteren gooide er een jongen een naar mij toe, op 2 meter afstand knalde hij recht voor mijn oor. Bjna 4 uur lang een nare piep in mijn oor gehad.
Ik begrijp dit wel.
Maar gewoon sneu voor de mensen die wel op een goede manier omgaan met vuurwerk.
In een aantal landen, zoals bijv. Australië is vuurwerk al jaren verboden. In plaats daarvan organiseren de steden enorme vuurwerkshows met 'zwaar' siervuurwerk dat je aan de experts moet overlaten. Dat levert een prachtige show op, veel mooier dan wanneer iedereen in de straat maar wat doet, en er is nauwelijks overlast.
Waarom kan dat hier niet?
Mooie bijwerking is dat het een stuk luchtvervuiling zou schelen.
Maar gaan we dan ook autorijden verbieden - daar gaat het ook nogal eens fout.
En ... alles verbieden waar het wel eens fout gaat?
Lekker
schijnveiligheid bouwen.
Ik heb niks met dat vuurwerk afsteken, ik zie het idd liever als iemand het in de verte ergens afsteekt, van die mooie grote vuurpeilen met figuurtjes. Niet die domme knallers die totaal geen meerwaarde hebben.
Wat een onzin. Door een paar rotte appels moet maar iedereen bestraft worden?
Logica:
Sommige mensen overvallen banken. Laten we alle banken sluiten.
Sommige mensen maken misbruik van de ziektewet. Laten we die maar afschaffen.
etc.
eeehh ik vind het geen goed idee het verbieden want als vuurwerk verkocht word krijgt de regering 6 of 19 procent BTW. (ik weet het niet precies)
dus is het even in december lekker innen die belasting. Nu in tijden van crissis verbieden is jezelf in de voet schieten.
Je hebt nog altijd de mensen die wel normaal kunnen doen laten we die niet vergeten.
vanuit mijn standpunt is het een slecht idee.
@The-Enflamer: Hmm dat is waar... verbod komt juist daarom er denk ik niet. Anders waren sigaretten ook al lang verboden.
@The-Enflamer, maar heel veel mensen kopen ook vuurwerk over de grens in Belgie bijvoorbeeld
Elk jaar komt deze discussie terug en ik ben voor een verbod.
Waar ik heb gewoond werd al heel lang vuurwerk door de gemeente zelf geregeld en afgestoken en dat was keimooi en de straten bleven schoon.
Bij mij in de buurt wordt al veel afgestoken en de knallen die je hoort zijn absurd gewoon.
Opzouten met die knalvuurwerk, het zijn praktisch bommen gewoon
Quote @Antior:
In een aantal landen, zoals bijv. Australië is vuurwerk al jaren verboden. In plaats daarvan organiseren de steden enorme vuurwerkshows met 'zwaar' siervuurwerk dat je aan de experts moet overlaten. Dat levert een prachtige show op, veel mooier dan wanneer iedereen in de straat maar wat doet, en er is nauwelijks overlast.
Waarom kan dat hier niet?
Dat zou ik ook mooier vinden. Een show is beter dan het random, ongeorganiseerd afsteken van vuurwerk. Misschien kunnen de vuurwerk verslaafden onder ons solliciteren naar een baantje in zo'n show.
dan word het wel gezellig volgend jaar lekker de straat op om 12 uur even gezellig drinken misschien en iedereen beste wensen wensen en dan naar binnen nou dat word mooi
@Luuc, het is toch veel te koud om buiten te blijven staan
@Luna: Niet iedereen is een vrouw
jullie begrijpen pubers zo te zien echt niet hè. als je tegen een kind zegt dat hij geen vuurwerk mag afsteken, of dat hij geen alcohol gaat drinken, wat denk je dat hij dan gaat doen? daar moet je oplossing zien te vinden!
l'edit: ik zelf ook een puber die zich gelukkig wel kan gedragen
Laatste edit 20-12-2011 18:03
@debestenaar: Spreek jij uit naam van alle pubertjes?
Er zijn wel degelijk pubers die wél fatsoen hebben.
Ik heb niet alle reacties gelezen
Maar van mij mag het verboden worden, bij ons in de buurt knalt het nu al aardig
Mijn kattepoes is al overstuur en het is nog geen eens kerst
ik haat dat geknal
@Luna: haha daar zijn gelukkige dan warme jassen voor uitgevonden probeer die is dit jaar
@Ninjah: idd
Laatste edit 20-12-2011 22:25
Ga het verbieden en kijk maar wat er van komt: een nog groter ondergrond netwerk waar je illegaal vuurwerk kunt aanschaffen, nog zwaardere vuurwerkbommen, etc.
die jongens raken niet zo 1 2 3 hun aggressie kwijt hoor...ik wil maar zeggen...
helemaal mee eens. Het is leuk geweest.
algeheel europees verbod, gehandhaafd in heel de EU.
Laatste edit 21-12-2011 13:40
Quote
@Pablo:
Vuurwerk, een ander woord voor natuurlijke selectie.
+1
Quote
@Ninjah:
Logica:
Sommige mensen overvallen banken. Laten we alle banken sluiten.
Sommige mensen maken misbruik van de ziektewet. Laten we die maar afschaffen.
etc.
Daar zijn we hier in dit land al hard mee op weg geloof ik
gelukkig is mijn moeder hier tot na nieuwjaar. weet ik zeker dat ze niet naar buiten gaat als het vuurwerk begint
Quote
@Eelcootje:
Quote
@Ninjah:
Logica:
Sommige mensen overvallen banken. Laten we alle banken sluiten.
Sommige mensen maken misbruik van de ziektewet. Laten we die maar afschaffen.
etc.
Daar zijn we hier in dit land al hard mee op weg geloof ik
Je kan dit niet vergelijken met misbruik van vuurwerk
Plus dat in vele landen al een vuurwerkverbod is en daar hoor je ook niemand echt klagen eigenlijk.
@Luna: ik bedoelde dat we in Nederland al hard op weg zijn met het afschaffen van ziektewet (zie bericht over Twee-Steden ziekenhuis).
Ik ben juist voor een vuurwerkverbod, en dan van die Australische toestanden, lijkt me wel wat. Kan iedereen die vuurwerk wil zien naar zo'n show, de rest heeft er dan geen last van.
ik ben er absolut niet voor. ik een 14 jarige puber steek ieder jaar met men vrienden vuurwerk af en is maar weinig illigaal vuurwerk onder ons. maar het is ook makkelijk verkrijgbaar. op mij school verkopen er al een stuk of 5 kinderen patronen nitraten en cobra 8
en een paar betonvlinders
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: