Muziekfestival Parklife in Engeland moet een boete van bijna 89.000 euro betalen vanwege een sms'je. Het festival stuurde bezoekers een sms met als afzender 'mama'.
Bezoekers van het festival kregen een sms'je van afzender 'mama' met de tekst: "Sommige van de Parklife afterparties zijn al uitverkocht. Als je gaat, zorg er dan wel voor dat je voor het ontbijt weer thuis bent. xxx"
Lang niet iedereen kon het ongebruikelijke reclamebericht waarderen. Een meisje wiens moeder drie jaar geleden overleden is, barstte in tranen uit toen ze dacht dat ze een sms'je van haar moeder had gekregen, meldt BBC.
Het meisje heeft een brief naar Parklife gestuurd. Ze zette een foto van de brief op Twitter en kreeg veel reacties.
In totaal kwamen er 76 klachten binnen bij The Information Commissioner’s Office, een organisatie die zich hard maakt voor privacybescherming. Zij hebben de zaak onderzocht en besloten dat het festival 70.000 pond (bijna 89.000 euro) boete moet betalen.
Het festival heeft de regels overtreden door de klanten een sms'je te sturen zonder duidelijk te maken wie de afzender was. Parklife liet weten dat de organisatie op een leuke manier met haar publiek wilde communiceren. Ze beseft nu dat dit niet voor iedereen gepast was.