|
nietmeer
|
Hij wilt heel graag een hond. En een caique is net een hond. Die heeft een eigen roedel en speelt als een hond. Bespringt je hand en begint dan te worstelen met je vingers. Daarom vond ik het een leuke vogel voor Tim. En 't is zo lullig wanneer de vogel van je vriendin van je wegrent en je open bijt. 't Is maar een vogel, maar je hebt dan wel van "Hmpf " |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Geen enkele vogel is te vergelijken met een hond . Iets met onvoorwaardelijke liefde |
|
nietmeer
|
@Sto: caiques wel bovengemiddeld honds, blijkbaar. |
|
nietmeer
|
Hm? Een vogel kan zich enorm hechten aan mensen, als je dat bedoeld. Er zijn zelfs vogels die een mens uitkiezen als hun partner. Dat heeft Nachtgold ook gedaan, gelukkig niet als broedpartner. Wanneer je weggaat roept hij naar me. Wanneer ik thuis kom, luister hij naar de voetstappen. Als hij de mijne herkent gaat hij roepen. Hij loopt ook steeds achter mij aan en komt mij wakker maken in de ochtend. |
|
Sto Oudgediende
|
Naar mijn idee kunnen vogels je niet dezelfde liefde geven als een hond. Lekker knuffelen, lekker mee spelen buiten, kwispelend en springen als je ook maar 2 seconde weg bent. |
|
nietmeer
|
Er zit echt veel meer in een vogel dan mensen denken. Zo vermoordt een pimpelmees mussen om hun brein op te eten, wanneer er niet genoeg voedsel is. *gooit pinda's naar vogels* |
|
Sto Oudgediende
|
Gezellig |
|
nietmeer
|
Kwispelen zal Nachtgold niet doen. Maar wanneer ik uit de kamer ben, blijft hij de hele tijd doorroepen tot ik weg ben of tot hij in slaap valt. Zelfs Jeagermeister roept wanneer ik wegga. (Wtf, mijn zusje zit "loeloeloe" te roepen onder de douche.) Je kan dan niet knuffelen, maar dat kan je ook niet met alle honden. Van die kleine rathondjes zou je ook pletten. Als je je vogel goed heb getraind kun je hem los meenemen naar buiten. En anders met een tuigje, aangelijnd zoals alle honden dat moeten in de bebouwde kom. Spelen doe je met een chaique hetzelfde als met een hond. En met Nachtgold doe ik ook apporteren en touwtrekken. Het kan, mensen! |
|
Sto Oudgediende
|
Alev: rathonden zijn geen honden xD Het kan misschien wel, maar ik heb gewoon niks met vogels |
|
nietmeer
|
Zeg dat dan, in plaats van dat je niet dezelfde liefde kunt ontvangen. Vogels kunnen zelfs waken als een hond. Diezelfde parkiet die een raaf aanviel, viel ook twee Jehova's getuigen aan. En kaketoe's en dergelijken vechten echt voor je wanneer je in nood ben wanneer ze je zien als partner. Ook buiten. |
|
Sto Oudgediende
|
Valt jehova getuigen aan? Waar kan ik een vogel kopen Wat een pestkop, die kaketoe |
|
nietmeer
|
|
|
Sto Oudgediende
|
Ik vrees dat zo'n beestje maar 1 klap hoeft te krijgen en hij is niet meer |
|
nietmeer
|
Grotere vogels, zoals deze, kunnen wel wat hebben. Nachtgold werd door mijn vader uit de lucht geslagen en knalde tegen de muur. Helemaal niks. Mijn moeder sloeg Nachtgold ook uit de lucht en die knalde toen tegen de hete theepot. Ook niks.
Kleinere vogels zullen wel snel gewond raken, maar daarom zijn ze ook zo snel. |
|
Sto Oudgediende
|
Arme beestjes |
|
nietmeer
|
Nachtgold zelf is ook een paar keer keihard tegen de muur gevlogen. Geen idee waarom hij dat deed, nu niet meer gelukkig. Dan zit hij als een pudding op de grond en komt hij naar mij toe rennen voor troost. Eergister was hij nog tussen de muur en kooi gevallen. Veugels gespreid en dan met zijn poten zich vasthouden aan de muur. |
|
Sto Oudgediende
|
het zijn net chaotische kleuters |
|
nietmeer
|
Nachtgold probeerde weg te rennen met mijn USB-kabel. |
|
Sto Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
*zucht* Vogels. Achja. Als Tim geen vogel wilt, dan niet. Maar Nachtgold en Jeagermeister moet hij wel accepteren. Doet 'ie ook. |
|
Sto Oudgediende
|
Anders vallen ze hem aan oh wacht dat doen ze al |
|
nietmeer
|
Ik word ook gebeten door Nachtgold als ik hem niet aai. En Jeagermeister pikt zowieso naar iedereen, aangezien hij niet tam is.
Ik heb ook ontdekt waarom. Waarom al mijn werk niet lukt. Mijn broertje jaagt Jeagermeister steeds mijn kamer uit en vangt hem dan met een jas. Tja, dan verliest zo'n beest meteen alle vertrouwen. |
|
Sto Oudgediende
|
Kan je je broer niet pikken? |
|
nietmeer
|
Nee. Van beiden zou ik een aantal harde klappen terug krijgen. Van mijn vader mag ik ook niet op taekwondo. |
|
Sto Oudgediende
|
Tuurlijk mag dat niet, dan is hij zijn macht kwijt. En ze verwachten dan nog steeds dat jij voor ze zorgt terwijl ze dat niet voor jou doen |
|