SamuiAxes Off Topic shit |
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.857 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: Jij stiekemerd. Zo'n herder heb ik gehad, Donar. Ik was alles aan het klaar zetten voor de fondue en ik zette dus ook de borden met vlees neer. Hij liep ogenschijnlijk ongeïnteresseerd langs, maar zijn tong had wel het vlees van het bord in een lik weggewerkt. Ik moest eerst verwerken wat ik had gezien en toen lag hij dus al in zijn mand, want dat was de afspraak als hij fout was geweest |
|
nietmeer
|
Oh, één van mijn boxers heeft zo een keer een kilostuk kaas van de tafel gesnaaid! Dat was natuurlijk geheel tegen de regels, dat zul je wel snappen.....Mijn ex had het als eerste gezien en die begon de hond uit te foeteren! "Godverdegodver, hoe háál je het in je kóp! Jij....jij....káásboer"!! Dat kwam er zo ontzettend verontwaardigd uit....ik kwam niet meer bij van het lachen! |
|
omabep Oudgediende
|
@Lennie: Zo had ik net een Duitse dog van het asiel gehaald en bij mijn andere honden Donar en Snoepie achter gelaten omdat ik snel weg moest. Ik had zo de boodschappen op tafel achter gelaten en dacht te laat eraan dat ik dit eerst had moeten opruimen. Kom ik thuis met de gedachte dat alles op was, ligt alles er nog. Ik heb hard om het tafereel dat ik zag moeten lachen. De herder Donar zat op stoel rechts van Bueno en Snoepie links van op een stoel en Bueno staande met zijn kop op de tafel leunend van "jullie blijven hier af" ertussenin. Nou ik wist toen ik hem meenam dat het een lieverd was, maar toen dus helemaal. 's avonds was het wel een gevecht voor mijn man om bij te mogen liggen, dat vond hij niet goed, dat was dus het probleem waarom hij weggebracht bleek te zijn @Lennie: kaasboer |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
@omabep: Haha, hoe is het Bueno vergaan dan, heb je hem wel kunnen houden? Ik was met Hagar naar een cursus gegaan omdat hij groter dan een shetlandpony was en mij met gemak achter zich aan kon slepen. Daar probeerde hij alle andere honden op te eten en toen moesten we samen op een apart veldje oefenen en dat ging prima. Hij luisterde als een tierelier. Dus tijdens een bbq op mijn erf vertelde ik aan mijn ouders hoe gehoorzaam ie was. Om het te bewijzen riep ik hem en ja hoor, hij kwam meteen als een braaf soldaatje aangegalopeerd. Pakt een lap vlees van de bbq en rent weer weg . |
|
nietmeer
|
|
|
omabep Oudgediende
|
@Lennox: Gewoon hij eerst in bed ik er daarna in Maar voordat we dat doorhadden Ook met uitlaten een heleboel riemen (kettingen versleten) Als mijn ex-man hem uit liet en Bueno zag me, dan moest hij zich aan de eerste de beste boom of lantaarnpaal vasthouden, ik heb zelfs een keer de vonken van zijn hakken (straatskiën ) zien komen, zo trok Bueno om bij mij te komen en dan ging de ketting kapot. |
|
nietmeer
|
Quote @Lennox: Ja man, zit me rot te priegelen met die kleine toetsjes. Ik heb nooit nagels (ik ben een hopeloze nagelbijter...) en ik typ toch een stuk liever op een priegel-querty dan op zo'n 2=abc-geval... Maar als je je foon toch niet gebruikt is dat niet heel relevant Papa had in een heel grijs verleden een telefoon waar zo'n stylusje bij hoorde (touchscreen dus), en die kon van jouw schijfsels de 'typletters' erbij zoeken en dan vertaalde hij het. Ik heb laatst het schildje met coderingen voor punt, komma, enter, enzovoorts gevonden Het was trouwens een piepende agenda van Palm, geen telefoon. @omabep: Straatskieëen Arme hakken... |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
als je een hele mail moet tikken, dan is alles kleiner dan een netbook een ramp |
|
nietmeer
|
botte bijl: Dat is zo. en een micronetboek? Tien inch? |
|
botte bijl Oudgediende
|
inderdaad ongeveer 10 inch, maar wel met een gewoon toetsenbord, en niet een touchscreen waar je dan ook nog je tekst en zo op moet zien.... die van mij heeft een querty, maar eigenlijk tik ik al sinds 1999 met quertz (Duits) |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
botte bijl: @wortel: Mijn mobieltje heeft een klein schermpje met een mini toetsenbordje eronder. Geen touchscreen dus. En op zich kan ik daar razendsnel op typen, want al mijn langdradige teksten hier typ ik er mee. Maar toetsjes zitten heel dicht bij elkaar en het verschil tussen een lange of korte nagel kan wel twee toetsjes schelen . @omabep: Ik bedoelde meer op lange termijn. Dus of jullie Bueno konden houden tot zijn dood of dat ie zo onhandelbaar was voor je man dat hij terug naar het asiel moest (gelukkig niet, zo te lezen)? Dat vraag ik omdat mijn toenmalige vriend alleen in het weekend hier was en Hagar zijn plaats als man des huizes dan beslist niet af wou staan. Hij wou naast mij op de bank (dan pastte ex er niet meer bij), mijn aandacht en alleen naar mij luisteren. Hij vond mijn vriend (ondanks dat we hem samen als pup opgevoed hadden) concurrentie en onderaan de rangorde. En met een behoorlijk dominante hond van dat formaat is een gebrek aan overwicht geen pretje. |
|
botte bijl Oudgediende
|
@Lennox: honden, mannen en rangorde, dat weet wat |
|
omabep Oudgediende
|
@Lennox: Het probleem bleef alleen bij het naar bed gaan en als hij ver van mij weg was en hij zag me ineens, dan moest en zou hij bij me zijn. Maar we hebben hem inderdaad niet erg lang gehad, maar dat wisten we van tevoren, als een dier op de lijst staat van niet verkopen bij een asiel dan weet je dat het spuitje wacht. Wij hebben hem nog een leuk beetje leven gegeven hoop ik. Zo hebben we Donar wel moeten weg doen (de herder). Na een paar maanden had hij zoveel kracht, niet gevaarlijk maar het kostte me gewoon teveel, ik had geen huis meer over. Kreeg hij een bovenbeen kluif van een koe was die binnen no time verdwenen en ging hij verder met de stoelen enz. Terwijl je erbij zat. Naar de dokter geweest, hij mankeerde niks, toen hebben we hem naar een boerderij in Brabant gebracht waar hij zijn energie beter kwijt kon dan op een bovenverdieping in Rotterdam. Nu zou hij dus gekwalificeerd zijn als ADHDer We zijn nog een keertje bij hem wezen kijken. Hij had het er reuze naar zijn zin. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.731 OTindex: 28.584
|
botte bijl: Ja. Het is maar goed dat vrouwen de boel zo goed op orde kunnen houden, anders kwam er helemáál niets van terecht. |
|
botte bijl Oudgediende
|
@Emmo: evengoed heb ik bewondering voor sommige teamleiders die 'een kudde mannen' zo weten te leiden dat er veel werk wordt verzet |
|
nietmeer
|
@omabep: 'Maar we hebben hem inderdaad niet erg lang gehad, maar dat wisten we van tevoren, als een dier op de lijst staat van niet verkopen bij een asiel dan weet je dat het spuitje wacht.'Dit begrijp ik niet, de hond is terug naar het asiel gegaan en daar hebben ze hem laten inslapen? Waarom? Het ging toch goed? Snap er echt niets van |
|
omabep Oudgediende
|
SamuiAxe: nee, we hebben hem eruit gehaald omdat ze hem wilden laten inslapen omdat hij onverkoopbaar en op leeftijd was. Zo bedoel ik dat. Hij is zo'n 1,5 jaar bij ons geweest. |
|
nietmeer
|
@omabep: Ah, dus hij heeft nog lekker van zijn oude dag mogen genieten bij je? Mooi zo! Hoelang heeft hij nog jouw ex het leven zuur kunnen maken? |
|
nietmeer
|
@omabep: Een bovenverdieping in Rotterdam is nou ook niet een plaats waar ik een Herder neer zou poten, laat staan een Duitse Dog. Die hebben veel beweegruimte nodig! Maar ik vind het wel goed van jullie dat jullie Bueno nog een leuke, laatste tijd hebben bezorgd. @Axe: Volgens mij heeft ze dat al gezegd: anderhalf jaar.... |
|
nietmeer
|
@Lennie: Oeps, overheen gelezen Nouja, het was dan ook eventjes spitsuur hier Zie nu ook dat Beppie het nog even snel aan haar laatste reactie heeft toegevoegd |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Ja, volgens mij was het hier drukker dan op het forum.... Maar wel gezellig hoor, met al die hondenverhalen en zo.... |
|
omabep Oudgediende
|
SamuiAxe: Nou dat heeft jammer genoeg maar zo'n 3 maanden geduurd, toen wist hij dat hij goed was. Dat kwam ook omdat hij elke avond naar het park ging met de honden, daar konden ze lekker rennen. Maar voor Donar was dit niet genoeg, die kreeg steeds meer energie zoals ik al schreef. Vond ik jammer want ook ik ging nog met hem 's middags naar het Vroesenpark en daar liep die gek gewoon rechtdoor altijd de sloten in, de andere honden deden dit niet, die gingen de tennisballen verzamelen, die ik moest gooien. Hierna kon ik gelijk bij mijn moeder langs om hem in bad te doen en dan zo weer naar Rotterdam Noord lopen. Wij dachten altijd dat dit voldoende was, maar niet voor deze meneer, nee, die had meer nodig en dat konden we niet geven. |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
SamuiAxe, tjee, wat een aardige schoonpa had je zeg, dierenliefde, wat dacht jij, zakkenwasser!
Heerlijk al die hondenverhalen hier!!!!
Ff iets rechtzetten hier, zoals jullie weten hebben we 7 honden, één grotere (Border Collie) 4 Shih-Tzu's en 2 Chihuahua's. De kleintjes blaffen het minste en er word hier ook niet in hielen of kuiten gebeten (enkel in een gekke bui door blaadje).
Tijd geleden kwam ik een vrouw tegen met een Border, ze vroeg me, heb jij ook een prater of niet? Ik begreep haar meteen, je hebt stille Borders en Borders die "jodelen" zo klinkt het een beetje, op een dag was het net of ze iets in het Engels zei, dus ik voor de grap oefenen met i love you en maar herhalen, ze kan inmiddels i love you, mama en hallo zeggen.. Best creepy, sommige bezoekers vinden het maar een eng gehoor, zo duidelijk!
|
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Van de week was ik met Shady (chi)naar de paarden gelopen, chi heeft een hersenbeschadiging en kijkt met tijden zo scheel en dwars langs je heen. Ze drentelde onder de draad door, de paarden stonden een heel end verder.
Ze draait zich om en gaat in de wei zitten, met haar snoetje naar mij, komt er een paard dichterbij (had ze niet in de gaten)en die snuffelt met zijn lippen aan Shady haar kontje, die geeft een gil en vliegt weer naar me toe, paard en Shady stonden elkaar aan te kijken (Shady zo scheel als de neten een halve meter naast het paard) ik moest zo hard lachen, echt zo'n komisch gezicht. |
|
nietmeer
|
@balou: Ken je Mishka? De wereldberoemde pratende husky? Kijk hier eens -> Mishka |
|