SamuiAxes Off Topic shit |
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.710 OTindex: 28.582
|
SamuiAxe: Als ik zo naar de gemiddelde leeftijd in mijn familie kijk, grootvader van moeders kant uitgezonderd, dan heb ik nogal wat jaartjes voor de boeg |
|
nietmeer
|
@Emmo: In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst Als ik naar de gemiddelde leeftijd in mijn familie kijk dan heb ik 't met een jaartje of vijf, zes wel gehad.. |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Dank je voor de opbeurende boodschap... |
|
nietmeer
|
@Emmo: Graag gedaan beste vriend |
|
nietmeer
|
Goeiemorgen vrienden, deze kwam ik daarnet tegen, ik vind 'm mooi.. “Start by doing what’s necessary, then do what’s possible and suddenly you are doing the impossible.” ~ St. Francis of Assisi.Ik weet 't, het is maandag, de meest gehate dag van de week. Toch hoop ik dat jullie een fijne dag hebben vandaag |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Sprak de goede man modern Engels? En maandag de meest gehate dag van de week? Valt mee hoor, alleen als ik werk |
|
Jura6 Erelid
WMRindex: 3.149 OTindex: 2.078
|
Vandaag is ook nog eens de bekende "blue monday" |
|
nietmeer
|
@Emmo: Sal ik um dan effe vertaluh foor je? "Begin te doen wat nodig is, dan doe je wat mogelijk is en plotseling ben je bezig het onmogelijke te doen" |
|
Jura6 Erelid
|
SamuiAxe: Ik zal dat eens even toepassen op mijn zelfstudie programmeren in C en C++. Voor nu lijkt het een onmogelijke opgave maar langzaam en gestaagd zal het mij wel lukken... het lukte me ook met HTML en CSS. Waarschijnlijk is C al hopeloos verouderd maar je moet ergens beginnen |
|
Emmo Stamgast
|
@Jura6: Mijn ervaring met programmeertalen is dat als je er eentje onder de knie hebt, hij vervangen is door een nieuwe versie, of compleet verouderd is. Waar dat "compleet verouderd" dan weer uit bestaat, is mij niet in alle gevallen geheel duidelijk |
|
Jura6 Erelid
|
@Emmo: Voor zover ik begrijp blijft de basis altijd hetzelfde. Ook lees ik dat als je één programmeertaal goed door hebt, het lang niet zo lastig is om er een andere bij te leren. Uiteindelijk praat elke taal in binaire code alleen de vertaalmethode is anders. Bijna net alsof je een nieuwe gesproken taal wilt bijleren... er zijn altijd overeenkomsten. |
|
nietmeer
|
@Jura6: Quote: 'Bijna net alsof je een nieuwe gesproken taal wilt bijleren... er zijn altijd overeenkomsten. Jij spreekt zeker niet zoveel talen? Probeer eens een fonetische taal te leren zoals b.v. Thais of Vietnamees. Ik garandeer je dat je aan je kennis van Nederlands, Engels, Duits of welke Europese taal dan ook geen ene moer hebt! |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: je mist de point. @Jura6: en ik hebben het over programmeertalen. @Jura6: Natuurlijk zijn alle programmeertalen logisch opgebouwd. Ik ben alleen begonnen met GWBASIC, daarna QuickBasic en nu VisualBasic. Van deze laatste komt er elke paar jaar een nieuwe versie uit, die nét weer even anders is. Als je, zoals ik, niet, als een bok op de haverkist, zit om alle veranderingen bij te houden, dan ben je na een paar veranderingen (verbeteringen??) compleet de weg kwijt. En dan praat ik nog niet eens over de nieuwere talen als C, C++ en wat daarna gekomen is. Om over dingen als HTML met alle afgeleiden maar te zwijgen. Die zijn echt heel anders. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Nee hoor, ik mis de point helemaal niet Jullie hadden het inderdaad over programmeertalen toen @Jura een zijsprong maakte naar het leren van gesproken talen... Hij schrijft duidelijk ..Bijna net alsof je een nieuwe gesproken taal wilt bijleren... er zijn altijd overeenkomsten...'. Laatste edit 18-01-2016 11:36 |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Yep. Ik háát het te moeten toegeven maar ik had daar weer overheen gelezen (in de haast een corrigerende actie te kunnen uitvoeren). |
|
nietmeer
|
@Emmo: Het zij je vergeven, ook ik lijd soms aan die aandoening en trek dan net even iets te snel aan de bel |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Quote SamuiAxe: @Emmo: Sal ik um dan effe vertaluh foor je? "Begin te doen wat nodig is, dan doe je wat mogelijk is en plotseling ben je bezig het onmogelijke te doen" En nu in het 12e-eeuws Italiaans (Umbrisch), zodat we écht weten wat hij zei! Laatste edit 18-01-2016 12:26 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.026 OTindex: 93.505
|
Quote @Emmo: En maandag de meest gehate dag van de week? Valt mee hoor, alleen als ik werk idd, ik wist niet eens dat het vandaag maandag was, laat staat dat ik vandaag moet haten en als jij op je schip bent, is dan niet iedere dag in principe hetzelfde? @venzje: |
|
Emmo Stamgast
|
@allone: In het weekend werk ik normaal maar 8 uur per dag. |
|
allone Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
@venzje: Want? Hoeveel mensen hier zouden dat kunnen lezen denk je? Wellicht jij, maar dan is het wel een heel eind gedaan schat ik zo. Het is trouwens een uitgestorven taal, heb je dus weinig aan In het Italiaans lukt nog wel.. 'Fai come inizio quello che e'necessario, quando avrai fatto il possibile..ti accorgerai che niente e'impossibile...'(Vertaald door een van mijn Italiaanse leerlingen) Laatste edit 18-01-2016 13:08 |
|
Emmo Stamgast
|
@allone: Op zee werk ik door de week 10 à 11 uur per dag, in de havens meer, afhankelijk van de werktijden van de stuwadoor. |
|
allone Oudgediende
|
@Emmo: da's behoorlijk, dan zijn je vrije maanden tussendoor hoog nodig en wel verdiend |
|
Emmo Stamgast
|
@allone: Helemaal mee eens. Overigens heb ik niet (veel) meer vrij dat een gemiddelde werknemer. Ik heb een vast aantal vakantiedagen dat vergelijkbaar is met de normale regelingen. Verder krijg ik de weekenden en officiële feestdagen één op één gecompenseerd. Dat is de standaard CAO verlofregeling. Privé ruil ik een aantal verlofdagen voor mijn overwerkvergoeding. Ik krijg daarmee minder betaald maar heb meer verlof. Het leuke is van dat laatste dat dit over het bruto bedrag berekend wordt. Over verlofdagen betaal ik geen belasting, over een overwerkvergoeding wel. De Nederlandse bevolking draagt dus voor 52% bij aan mijn verlof. Alsnog bedankt |
|
allone Oudgediende
|
@Emmo: mooi, ik gun het je hoor, en ik ben bang dat je mij niet hoeft te bedanken |
|