|
nietmeer
|
@meeky: Hoi Meeky Jouw kinderen gaan zeker niet tot 15:15 naar school? Vroeg me dat al een poosje af namelijk |
|
meeky Erelid
WMRindex: 242 OTindex: 2.292
|
Taz ze hebben een continue rooster van vijf dagen in in de week van 8:45 tot 14:00. In de middag in de grote pauze komen ze niet meer naar huis en eten ze op school een broodje. Laatste edit 12-12-2013 15:09 |
|
nietmeer
|
@meeky: Aha ok. Zitten ze nog op de voorschool zeker? Of is het een speciaal onderwijs dat ze zo vroeg al klaar zijn? |
|
meeky Erelid
|
Nee gewone basisschool.
Even wat geknipt en geplakt, krijg anders een zere vinger. dit alles met de tablet te tikken.
Waarom continue rooster
Het heeft te maken met allerlei factoren,waarom een school kiest om voor een continurooster te gaan.Uit onderzoek is gebleken dat het voor de kinderen toch beter is.Ze zijn dus continu op school waardoor alles beter gestructureerd is,en de kinderen geconcentreerder blijven.Want als ze thuis hebben gegeten hebben kinderen het soms moeilijk,om weer in het ritme te komen.Wat ook een reden is,dat zowel voor de kinderen,en leerkrachten meer tijd over blijft om andere dingen te doen.En dat ouders nu meer mogelijkheden hebben om een betaalde baan te zoeken,om dat dat eerst dus moeilijk was,omdat je ze steeds moest brengen en halen.
De voordelen van een continurooster,
-Je hoeft(als dat nodig is) je kind maar 1 keer te brengen,en 1 keer op te halen,wat dus eerst 2 keer brengen,en 2 keer ophalen was. -Ze zijn s`midags op tijd klaar,wat het dus makkelijker maakt om s`middags ook nog andere dingen te doen. -Geen gehaast meer met eten tussen de middag,om je kind weer op tijd op school te krijgen. Voor werkende moeders tijdens schooluren word het ook makkelijker. -kinderen vinden het ook leuk om samen te eten moeders die niet (betaald)werken hebben voor het huishouden meer tijd.
Het heeft ook zijn nadelen,
De nadelen van een continurooster,
- Leerkrachten hebben eigenlijk geen pauze meer( als er geen overblijfmensen zijn wat bij de school van de gelukkig wel aanwezig is) - Het is intensief voor de kinderen,zo`n lange tijd aaneengesloten op school. -De gezelligheid van samen tussen de middag thuis eten kan ook niet meer. -Sommige scholen hanteren een verplichte overblijfbijdrage,waardoor de kosten nogal op kunnen lopen. (wordt op de school van onze kinderen niet gevraagd) -Het kan voor werkende ouders lastig zijn dat de kinderen eerder vrij zijn. |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.015 OTindex: 93.492
|
@meeky: lijkt mij idd wel een lange zit, voor zo jonge kinderen.. |
|
nietmeer
|
Nog nooit van gehoord, maar klinkt goed. Vooral als beide ouders werken idd, en of ze geen zin hebben om tussen de middag op en neer te gaan naar school en dan ook nog de boterhammen klaar moeten maken. (kan altijd van te voren natuurlijk) Bestaat zoiets nou al lang of is het iets van de laatste tijd zo'n continue rooster? |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Gewoon een uurtje droomles inplannen, dan komt alles goed |
|
meeky Erelid
|
@allone toen onze dochter naar school ging voor de eerste keer hadden ze al een continue rooster, zo ze is het van het begin gewend. Onze zoon die maakte wel de verandering mee, o die was eerste weken gewoon moe en aan het tegenstribbelen om naar school te gaan. Maar nu geen probleem meer. Taz weet niet hoelang het al bestaat maar niet alle basisschoen hebben het. Het is hun eigen beslissing of ze het willen invoeren. Kn het begin vond ik dat de kinderen niet meer thuis kwamen voor de boterham, maar nu heerlijk. Kan mama extra lang kletsen en thee drinken, ook andere dingen natuurlijk. Laatste edit 12-12-2013 15:32 |
|
nietmeer
|
@meeky: kwestie van wennen denk ik |
|
meeky Erelid
|
Taz even door de zure appel heen bijten en alles wend. |
|
nietmeer
|
|
|
meeky Erelid
|
Taz Maar heb er verder geen klachten over, al gaan sommige dagen best snel tussen de kinderen wegbrengen en ophalen. Zit je net lekker te kletsen of winkelen dan lijkt het net of er maar uur voorbij zijn, dan moet je ze weer ophalen. |
|
Little Queen Oudgediende
WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Grr ik haat die opaatjes op hun elektrische fiets.. |
|
meeky Erelid
|
Little Queen alleen maar opaatjes |
|
Sto Oudgediende
|
Little Queen: ze halen je in hoe hard je ook fietst he |
|
nietmeer
|
Little Queen: Mijn moeder heeft er ook een, en die vind hem geweldig Alleen doen de lichten het niet zodra je de accu aan zet Ik moet even er tussen uit, even de stad in om wat op te halen Tot zo |
|
nietmeer
|
Mobiel was kwijt, dus via Windows gebeld enzo. Mobiel lag bij administratie, dus het was daar steeds aan het gillen. |
|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
|
|
Sto Oudgediende
|
Gelukkig is hij/zij terecht |
|
Little Queen Oudgediende
|
Nouja vooral die oudjes zijn gemeen met die elektrische fiets.. Ik fietste vandaag naar huis en word met volle tegenwind fietsend tegen de bult op door zo'n opaatje ingehaald. Ik dacht dit ga je niet menen dus ik haalde meneer bult af weer in.. Maarja toen kwam er nog een bult en ja hoor meneer komt me bijna bovenaan gekomen nog net niet fluitend voorbij Laatste edit 12-12-2013 15:51 |
|
meeky Erelid
|
even er tussen uit, met de kinderen naar de stad (je) Even kijken voor kerstkleren want de kinderen hebben aankomende vrijdag alweer hun kerstetentje op school. Vanaf vrijdag hebben ze al kerstvakantie wegens een verbouwing op school. |
|
Sto Oudgediende
|
@meeky: mazzelaars die kinderen |
|
Little Queen Oudgediende
|
Zeg dat wel |
|
Sto Oudgediende
|
Maar ja, ik heb ook niet te klagen. Heb 2 weken kerstvakantie . Eerste vakantie sinds ik hier in september begonnen ben. |
|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
@Sto: Ik ook twee weken |
|