|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Taz, mijn moeder praat over me heen als ik wil vertellen hoe ik het zie. Als ik het daarna nog een keer probeer dan ben ik brutaal en asociaal, en luister IK nooit. Ik blijf gewoon ja en amen zeggen totdat ik hier weg kan. c: |
|
nietmeer
|
En dan? Dan ben je weg waarheen? Ergens waar je geen contact meer met je moeder hebt? Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat echt als liefste wilt Bovendien denk ik ook niet dat dat nou echt de oplossing is. Het gaat toch aan je knagen op gegeven moment. Maar ja wie ben ik. Zou het niet veel fijner voelen als je op goede band met je moeder kwam te staan, zonder al die ruzies? |
|
Roxichu Erelid
|
Het knaagt al aan me, en daar ben ik klaar mee. Ik wil me er geen druk meer om maken wat mijn moeder van me vind. Ze doet maar. Ik zeg ook niet dat ik geen contact meer wil. Maar nu krijg ik allemaal regeltjes die me dingen verbieden, omdat ik anders ben de mijn broertje en zusje. Als mijn moeder mij niet wil accepteren zoals ik ben, dan kan ik er toch niks aan doen dat ze geen band met me heeft? En trouwens, had jij niet een vader die van jou mocht doodvallen? Laatste edit 14-11-2013 16:11 |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Ik denk dat afstand tussen jullie twee eerder iets goeds is dan iets kwaads . Als je iemand zo nu en dan ziet zit je lang niet elkaar zo op de lippen. |
|
Roxichu Erelid
|
|
|
nietmeer
|
Ik zei ook niet dat het makkelijk is, integendeel. Een goed gesprek tussen jou en je moeder (eventueel met een derde onpartijdig iemand erbij, die als scheids tussen beide komt) zou denk ik toch wel veel goed kunnen doen. Zoder dat jij hoeft te veranderen, en gekwetst hoeft te voelen om wat zij zegt. Hetzelfde geldt voor haar. Want ik geloof er geen homofiele medemens van dat zij jou opzettelijk pijn wil doen Ik denk dat zij er meer mee zit dan dat jij denkt. Think about it. Maar wat je ook kiest ik zal je altijd blijven steunen En helpen daar waar ik kan. En als je denkt dat we dit beter via mail kunnen bespreken, mag dat ook. |
|
Sto Oudgediende
|
Ik heb het idee dat je het wat over-analyseerd Taz |
|
Roxichu Erelid
|
Jammer dat jij me ook al niet op mijn woord gelooft.
Mijn moeder denkt alleen maar aan zichzelf. Mijn moeder vind mij asociaal en ze luistert niet naar me. Ze heeft een ontzettende tunnelvisie. Ze zegt dat ze wijzer en slimmer is dan ik, en dat ze meer levenservaring heeft. Dat kan dan wel kloppen, maar dan nog zal ze me nooit leren kennen als ze alleen maar haar visie wil blijven geloven. Punt. Ik ken mijn moeder, jij niet. Als je dat niet wil geloven, niet mijn probleem. |
|
Roxichu Erelid
|
Meeeh. I don't give a flying fuck. Kunnen we het over iets anders hebben? |
|
Sto Oudgediende
|
Het is al bijna winter, wist je dat? Door het mooie weer heb ik het idee dat het maar erg kort herfst is Trouwens, mag jij niet bijna naar huis Laatste edit 14-11-2013 16:28 |
|
nietmeer
|
@Taz: Ik begrijp dat je @Roxichu: een hart onder de riem wilt steken, echter, Roxi vroeg aan jou: En trouwens, had jij niet een vader die van jou mocht doodvallen? Daar reageer je dan niet op Al met al denk ik dan dat je niet echt de aangewezen persoon bent om Roxi in deze van advies te dienen, alle goede bedoelingen ten spijt |
|
nietmeer
|
@Sto: Dat kan zijn. Maar zelfs met een afstand tussen beiden is het probleem nog niet weg En dat zul je toch eerst op moeten lossen. Hoe moeilijk dat ook moge wezen. Want ik heb het meegemaakt, als tussenstaander, en zelfs dan voelt het niet goed Uiteindelijk goed gekomen door die twee waar ik het over heb met elkaar in gesprek te laten komen, en alle ins en outs te laten bespreken, tot emoties aan toe. Tja en dan hoor je wel eens dingen die je misschien liever niet hoort. Dat hoort erbij. Het is maar de vraag hoe graag je iets wilt. |
|
nietmeer
|
@Roxichu: Mijn vader mag van mij nog steeds doodneervallen. Echt rouwig zal ik er niet om zijn. Maar het is wel mijn verwekker, en hoe raar het ook klinkt toch hou ik nog ergens wel van hem, ook al is het een klootzak eerste klas. Ik geloof je op je woord, alleen wat ik zie en lees spreekt elkaar ontzettend tegen. En ik ken je moeder inderdaad niet, maar ik hoor nu een kant van het verhaal en de andere kant ken ik nog steeds niet. Daarom blijf ik liever onpartijdig. SamuiAxe: Die zin zag ik later pas. Dus ik kon er nog niet eens op reageren. En waarom zou ik geen advies mogen of kunnen geven? Maar laten we het idd es even ergens anders over hebben. |
|
nietmeer
|
Taz: Ik zeg niet dat je geen advies mág geven, dat is helemaal aan jou om te beslissen.. Maar gezien jij je eigen vader haat en daar klaarblijkelijk ook niet uitgekomen bent, vraag ik mij af hoe je dan iemand advies kan geven m.b.t. het eventueel oplossen van familiaire problemen? Ik vind het een beetje zoals een dronkenlap die een andere dronkenlap adviseert om naar de AA te gaan Oké, ergens anders over... Euh.. Ik heb weer eens een ontstoken alvleesklier! Beuh, is al de tweede keer in een paar maanden, balen, zit weer aan de pijnstillers en antibiotica |
|
Sto Oudgediende
|
SamuiAxe: Heb jij eigenlijk last gehad van die storm die over de Filipijnen ging? Ik weet dat Thailand er nou niet echt naast ligt maar wie weet heb je nog last gehad van delen van de storm? |
|
nietmeer
|
@Sto: Nee, gelukkig niet, meestal hebben wij hier geen last van stormen uit die regio. Wél krijgen we zo af en toe een staartje mee van noodweer dat China soms treft. Zal wel te maken hebben met straalstromen e.d.. |
|
Sto Oudgediende
|
Ah ok, gelukkig maar. |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: ik zal het je vanavond wel even uitleggen in een mailtje Wat heb je dan aan je alvleesklier dat ie steeds blijft ontsteken? En kunnen ze daar dan niets aan doen ipv antibiotica geven? |
|
nietmeer
|
Taz: Ik weet het niet, wel weet ik dat ik er genadig vanaf kom, een paar dagen pijn en het leed is weer geleden. @Lennie's zus heeft voor hetzelfde eens 3 weken op intensive care gelegen! Een broer van een kennis is er zelfs op 48 jarige leeftijd aan overleden.. Dus al met al heb ik nog mazzel. Over de exacte oorzaken tast men nog in het duister, je kunt het zomaar krijgen |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Jakkes Dan heb je idd mazzel. Maar fijn lijkt het mij iig niet Sterkte. |
|
nietmeer
|
Taz: Thanks, het zal wel weer loslopen, en zonee, tja, dan maar niet, als het niet gaat zo het moet, dan moet het maar zo het gaat, zei mij vader altijd |
|
Sto Oudgediende
|
Alvleesklier en diabetes hangen vrij nauw samen, zal het daar niet mee te maken kunnen hebben? |
|
nietmeer
|
@Sto: Kan, evenals diabetes en obesitas, ook zo'n beruchte combinatie.. |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
SamuiAxe: jakkes veel sterkte ermee |
|
nietmeer
|