|
nietmeer
|
Alev: Frans is niet heel erg moeilijk, toch? |
|
nietmeer
|
mamameisje: ik zei het, omdat het toepasselijk was |
|
nietmeer
|
Frans is lekker vijftien opgaves. |
|
nietmeer
|
Wat voor opdrachten dan? dingen vertalen? teksten schrijven? |
|
nietmeer
|
Van alles. Teksten, woorden, grammatica, zinnen. En een onderzoek doen over Zwisterland in het Frans. |
|
nietmeer
|
Mja, ik persoonlijk vind alleen de grammatica erg moeilijk, de rest valt wel mee |
|
nietmeer
|
Ik heb ook niet gezegd dat 't moeilijk was. |
|
nietmeer
|
Ik zeg gewoon wat ik ervan vind enzo |
|
nietmeer
|
Uit alles kies je Frans? |
|
nietmeer
|
De wereld hier is echt vaag. Ik doe nu SuperEngels op school. Dan vertaal je niet echt, maar leer je het "echter" gebruiken (je leert het dus "natuurlijker", minder rijtjes en woordjes leren, meer op basis van oefenen) Eind vijfde klas zit ik dan anderhalf jaar leerwerk voor VWO (gezien hun werktempo) boven eindexamenniveau. Dan doe ik dus "mijn" Engels examen, en moet ik het jaar daarna nog gewoon examen doen van op ons tempo klas vier (als je begrijpt wat ik bedoel, da's voor de rest van VWO dus wel klas zes) maar dan met vertalen erbij.
Vertalen uit het Engels kost mij gelukkig geen enkele moeite, en tekst van het Nederlands naar het Engels vertalen schiet niet op, maar "iets vergelijkbaars zeggen" in het Engels lukt wel. |
|
nietmeer
|
Alev: Jep, ik moest ook wel, ben blijven zitten op een profiel met wiskunde en scheikunde, waarna ik dus een ander profiel moest kiezen. Heb cm gekozen, en aangezien duits me niet ligt heb ik frans gekozen, samen met maw en biologie |
|
nietmeer
|
mamameisje: MAW? |
|
nietmeer
|
wortel: maatschappijwetenschappen, een soort uitbreiding op maatschappijleer |
|
nietmeer
|
Ik bedoelde: Je kon je mening geven over die andere vakken, maar geeft enkel je mening over Frans. En ik begrijp je verhaal niet helemaa;, Wortel. Je doet eind dit jaar jouw Engels examen en moet volgend jaar een Engels examen maken van de vierde klas? Sinds wanneer heeft de vierde klas een examen? |
|
nietmeer
|
Alev: Ja, veel van die andere vakken die je noemde heb ik niet, alleen maatschappijleer en frans |
|
nietmeer
|
Maar je hebt wel scheikunde gehad. :< |
|
nietmeer
|
Ja, das waar, maar laat ik daar maar geen mening over geven, rotvak |
|
nietmeer
|
mamameisje: oh, vandaar Alev: ERK is de manier van taalvaardigheid meten van de EU. De niveaus: A1, A2, B1, B2, C1, C2 C2 is "vloeiend, bijna Native Speaker" SuperEngels doet een "ERK-niveau" per leerjaar. Gewoon Engels doen daar langer over. SuperEngels zitten op C2 in klas vijf, zij op C1 in klas zes. Wij doen in de vijfde klas examen. Dat examen is dus op niveau C2. GEwoon Engels doen in de zesde klas examen, van een niveau lager, zoals je ziet. Dat examen moeten wij "erbij" doen. Da's het punt. Ik was al bang dat het onbegrijpelijk was; Quote wortel:: (als je begrijpt wat ik bedoel, da's voor gewoon Engels dus wel klas zes) Laatste edit 19-11-2013 20:14 |
|
nietmeer
|
Jullie moeten kortom twee keer een examen Engels doen? Da's best kut. |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
Alev: maar als je het extra C2 examen hebt gehaald, hoef je geen engels toelatingstoets te doen voor universiteiten |
|
nietmeer
|
Alev: jij hebt 'm! En dan bovendien dus een examen dat we twee jaar daarvoor in principe al hadden kunnen halen. Op literatuur na. @benja34: yeah Maar de regering zou dat ook moeten doorhebben, dan zaten wij niet aan dat tweede examen vast! Laatste edit 19-11-2013 20:15 |
|
nietmeer
|
Nachtgold is aan het blaffen, terwijl Jeagermeister hem boos aan kijkt. |
|
nietmeer
|
Nou, ik denk dat ik m'n eerste Engelse gedicht wel af heb. Nu op naar de volgende . |
|
nietmeer
|
Alev: dan gaat deze wortel maar miauwen. Mjouw, mjouw! Prrr. Vailan: |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
een vogel die blaft en een wortel die miauwt, het moet niet veel gekker worden |
|