blog |
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@Emmo: Toch best een interessant land hoor. Het aantal talen per hoofd van de bevolking is er hoger dan in welk ander land ter wereld dan ook. Door de 220.000 inwoners worden bij elkaar 110 talen gesproken. |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.682 OTindex: 28.578
|
@venzje: Ik ken het alleen als één van de belangrijkere "goedkope vlag landen". |
|
venzje Oudgediende
|
afbeeldingLijkt me duurder om te maken dan een Nederlandse vlag. |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Ik heb de laatste tijd zo vaak mijn handen gewassen dat er een discotheek-entreestempel uit 1983 tevoorschijn kwam. |
|
venzje Oudgediende
|
|
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
Ik denk, wat is het stil hier? Maar jullie zitten natuurlijk met z'n allen aan de paaseitjes, al dan niet geschoren |
|
KhunAxe Oudgediende
|
China has released the names of the two first persons who contracted the Corona-Virus:
Sum Ting Wong Ho Lee Fuk |
|
GMVersluis Oudgediende
WMRindex: 641 OTindex: 10.438
|
@KhunAxe: Haha die is leuk! en idd het was het gezellige paasweekend. Helaas zonder familiebezoekjes dit jaar. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@GMVersluis: Voor mij zijn alle 'heilige' feestdagen al vele jaren teloorgegaan. Ik doe helemaal niets met dit soort dagen en kerstmis enzo Ik geef er geen donder meer om. |
|
venzje Oudgediende
|
@KhunAxe: Geschoren paaseitjes? Is dat een van die typisch Nederlandse paastradities? Dan heb ik kennelijk toch nog iets gemist in mijn opvoeding. Ahh! Wil jij mijn eitjes zien?Laatste edit 14-04-2020 13:03 |
|
KhunAxe Oudgediende
|
|
|
venzje Oudgediende
|
Doordat het openbare leven tot een minimum is teruggebracht, wagen de wilde dieren zich meer en meer binnen de bebouwde kom. Zoals hier in Utrecht-Overvecht: afbeelding |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@venzje: En zoals recentelijk de Panda's proberen ook de T-rexen te paren, maar dat valt niet mee! afbeelding |
|
venzje Oudgediende
|
@KhunAxe: Het is overigens waarschijnlijker dat die beesten wél begroeiing hadden, dan dat ze kaal zouden zijn geweest. Maar ja, die armpjes hè? |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@venzje: Zo ik het begrijp is er sedert enkel jaren een consensus dat vele dinosauriërs waarvan wij dachten dat ze onbehaard en onbevederd waren wel degelijk veren hadden! Niet zo ver ontwikkeld als van onze hedendaagse vogels, maar, ze waren er wel. Dit naar aanleiding van enkele vondsten jaren geleden van gefossiliseerde dino's waarbij duidelijk te zien was dat ze veren hadden, (China, Mongolia, die contreien). Later zijn er elders meer bevederde fossielen gevonden. Niet zo heel onlogisch natuurlijk, uiteindelijk zijn onze hedendaagse vogels rechtstreekse afstammelingen van de dinosauriërs. Zo we nu vermoeden was de T-rex bedekt met een 'jas' van donzige veren. Bovendien groeiden de veren van T-rex waarschijnlijk langs het hoofd en de staart van het dier tot volwassenheid. Dit volgens nieuwe reconstructies die de meest nauwkeurige modellen van de dinosaurus tot nu toe vertegenwoordigen. afbeelding |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
|
|
venzje Oudgediende
|
@HoLaHu: Misschien omdat je nog ouderwets geconditioneerd bent op kale hagedissen. Ik vind het er juist een heel stuk beter uitzien zo. En waarschijnlijk veel realistischer. In de toekomst kunnen we misschien zelfs nog wel wat kleuren achterhalen. Edit: Bij de sinosauropteryx zijn als eerste de kleuren van het dons op de staart vastgesteld: roodbruin met witte strepen. Ook van het grootste deel van de rest van het lichaam is inmiddels de kleurtekening bekend. . Laatste edit 16-04-2020 14:06 |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@venzje: Dat zou zo maar kunnen, maar ik vind het net een compleet uit zijn krachten gegroeide zeearend... |
|
KhunAxe Oudgediende
|
Geloven dat een mondmasker Corona tegenhoudt is als geloven dat een onderbroek de stank van je scheten tegenhoudt.. |
|
venzje Oudgediende
|
@KhunAxe: Dat is een goeie vergelijking! Die ga ik bij gelegenheid van je jatten. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@venzje: Ga je gang, ik heb 'm zelf ook gejat |
|
venzje Oudgediende
|
@HoLaHu: Dat mocht die zeearend willen! |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@KhunAxe: @venzje: Ik mis Mamsie al een paar dagen...Weten jullie wat er aan de hand is? |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@HoLaHu: Heb email ontvangen, ze is even van de radar, waarschijnlijk/hopelijk is ze na het weekend terug. |
|
HoLaHu Oudgediende
|
|
|