Wat eet jij vanavond |
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
Nodig: 4 schouderkarbonaden Vleesbouillonblokjes van Maggi (géén rund of kip!) ½ knolselderie in stukjes gesneden 2-3 stelen prei 2 grote potten witte bonen 4 aardappelen Peper Zout
Bereidingswijze:
Breng 3 liter water aan de kook met de benodigde hoeveelheid bouillonblokjes. Doe er de schouderkarbonaden in en laat op klein vuur zachtjes koken tot ze goed gaar zijn, ongeveer anderhalf uur. Voeg na ongeveer een half uur de knolselderie toe.
Schil in de tussentijd de aardappelen en snij in stukken. Maak de prei schoon en snij fijn. Doe de aardappelen en de prei in een pan, voeg zout toe en kook in ongeveer 20 minuten gaar. Giet de groenten af, voeg royaal peper toe en stamp ze fijn.
Als het vlees gaar is, neem het dan uit de pan en leg op een bord, even laten afkoelen. Doe de witte bonen in een vergiet, spoel ze af en doe ze in de bouillon, breng aan de kook….zachtjes laten doorkoken. Snij het vlees in kleine stukjes, haal er de botjes uit en doe het vlees terug in de pan met bonen. Voeg nu de preistamppot toe. Is de soep te dik, voeg dan water toe. Maak op smaak met peper en/of eventueel nog een bouillonblokje.
Serveer met stokbrood en kruidenboter. Daags tevoren gemaakt is de soep het lekkerst!
Smakelijk eten!
|
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Mijn Lief en ik eten hier twee dagen van. Alleen soep, met stokbrood en kruidenboter. In de soep zit tenslotte vlees, aardappelen en groente, dus een maaltijdsoep. Meestal blijft er nog wel wat over om in te vriezen, voor twee flinke kommen soep, samen met een worstenbroodje of saucijzenbroodje ook weer een makkelijke maaltijd... |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.116
|
@HoLaHu: Nou, dat ga ik dan ook een keer doen, het zal vast heel lekker zijn. Bedankt voor het recept! Ik maak mijn maaltijdsoep altijd in de crockpot. Dat werkt ideaal! Die gaat dan helemaal stampvol en dan gaat er gelijk een grote bak soep apart voor in de vriezer. |
|
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.623
|
volkoren brood met gebraden gehakt |
|
HoLaHu Oudgediende
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Een elektrische pan met een stenen bïnnenpot. Ideaal voor soep en in het bijzonder voor erwtensoep. Dat wil altijd aan de bodem gaan plakken maar in de crockpot kan er niets aanbranden. Googel maar eens! |
|
Grouse Oudgediende
WMRindex: 5.685 OTindex: 4.895
|
Ribeye steak, gegratineerde krielaardappelen en spruiten uit de oven. |
|
Minion Oudgediende
|
ik had vanmiddag hutspot (ik eet sinds maandag 's middags warm eten) |
|
Grouse Oudgediende
|
Nacho's van zoete aardappelen met maïs, zwarte bonen, chilisaus en guacomolo |
|
Minion Oudgediende
|
ik eet vanmiddag rode kool stamppot met gehaktbal |
|
Grouse Oudgediende
|
Gebakken zeeduivelfilet met gefrituurde aardappelschijfjes en gemengde salade. Homemade remouladesaus erbij.
|
|
HoLaHu Oudgediende
|
Hier wordt het vandaag homemade minipizza's.. pitabroodjes, gehalveerd als bodems. Daarop tomatensaus van tomatenpuree, aangemaakt met olie. Daar gaat dan knoflookpuree bij en Italiaanse kruiden. Dan komt de vulling erop: Gebakken uien, paprika, tomaatjes en hamblokjes. Kan ook met kip, maar ik had de ham nog op voorraad. Afdekken met kaas en bakken in de oven totdat de kaas is gesmolten. Smakelijk!
|
|
Grouse Oudgediende
|
@HoLaHu: Gaat vast goed komen Ik heb geen idee wat ik vanavond eet. Ik ga uit eten met het gezin en aanhang. Verrassingsmenu. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Bij mij is het de vaste prik op zaterdag. Pizza, deze keer met ananas. Waar veel mensen van gruwen ervan maar wij zijn er dol op. En natuurlijk gaat er een leuke fles open! 🍷 |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Quote: En natuurlijk gaat er een leuke fles open! 🍷 Kijk, zó ken ik je weer! Wij hebben het vandaag gemakkelijk. Er is nog veel over van de rijsttafel die we vorige week gehad hebben ter ere van onze trouwdag. Dus voor vandaag een bak rijst met Foe Yong Hai! Lekker! |
|
Minion Oudgediende
|
pastaschotel |
|
Minion Oudgediende
|
ik had macaroni met kroepoek erbij, appel en Griekse yoghurt na |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Grouse: Hoe was je verrassingsmenu? Hopelijk viel het niet tegen... |
|
Grouse Oudgediende
|
@HoLaHu: Was lekker. Zachtgerookte zalm; Hertenbiefstuk met cantharellen en verschillende groentes en aardappelpuree; Kaasplankje met 5 soorten kaas; Dessert van walnotenijs, chocolademousse en een stukje brownie. Alles vergezeld van een bijpassende wijn. Laatste edit 30-10-2023 13:47 |
|
Grouse Oudgediende
|
Gisteren spaghettipompoen met een topping van spinazie, ricotta, ui, tomaat en pijnboompitten. Gegratineerd met oude Goudse kaas.
Laatste edit 30-10-2023 13:50 |
|
Minion Oudgediende
|
volkoren brood met oude kaas |
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Grouse: Quote: Zachtgerookte zalm; Hertenbiefstuk met cantharellen en verschillende groentes en aardappelpuree; Kaasplankje met 5 soorten kaas; Dessert van walnotenijs, chocolademousse en een stukje brownie. Alles vergezeld van een bijpassende wijn Sta ik dan, met mijn boerenkoolstamppot met worst.... |
|
Grouse Oudgediende
|
|
|
Minion Oudgediende
|
hetzelfde als gisteravond |
|